Promotie smart 20 + gsm: misleidende reclame?

  • 2 December 2014
  • 30 reacties
  • 1081 Bekeken

Ik heb interesse in de huidige promotie van een smart+20 abo met smartphone aan 49€ aangezien ik net op zoek ben naar een abo en een nieuwe smartphone.


Maar na de details en voorwaarden te hebben bekeken vind ik de reclame behoorlijk misleidend.


Het smart+20 abo is identiek aan het smart+15 abo (120 min, onbeperkt sms, 1GB data). Dus per maand betaal je bij deze promo 5€ meer in vergelijking met een los abo voor identiek hetzelfde. En dat 24 maanden lang.

De prijs van de smartphone is dus niet 49€, maar 49€ + 24*5€ = 169€


Zie ik iets over het hoofd? Of krijgt het smart+20 abo ook nog een update zoals smart+15 recent keeg?

Of gaat het hier wel degelijk om misleidende reclame?

Want aan 169€ voor de smartphone, in combinatie met het zeer beperkt aantal belminuten voor 20€, is deze promotie voor mij veel minder interessant en voor mij zeker minder interessant dan sommige promoties bij de concurrentie.


Update: het antwoord staat hier http://forum.proximus.be/comment/160328" target="_parent

30 reacties

Inderdaad beide tariefplannen zijn momenteel gelijk. Smart+20 is bedoelt voor de promoties met gsm's.


Je kan natuurlijk nog altijd overschakelen naar Smart+15
Bedoel je dan dat ik (onmiddellijk) na het intekenen op deze promotie kosteloos kan overschakelen naar een Smart+15 tariefplan zonder dat ik de restwaarde van de telefoon moet betalen?
Don,


Alles zo in detail ken ik persoonlijk niet maar het antwoord hierboven dat ik geplaatst heb was het antwoord van een medewerker van Proximus.


Je bijkomende vraag zou ik voor alle zekerheid stellen aan iemand van Proximus zelf, via een


privé bericht aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


PS: je zal wel deze avond geen antwoord meer krijgen (support, helpdesk tot 22u)
Sorry , inderdaad dat zal waarschijnlijk niet gaan, want het antwoord dat ik hierboven geplaatst heb was het antwoord van een medewerker op iemand die Smart20 had, maar niet met een gsm promo, vandaar dat die kan gemakkelijk overschakelen naar smart 15, maar ik zou toch eens de vraag stellen, je kan er niks bij verliezen ;-)
Natuurlijk betaal je 169 euro voor die smartphone. Proximus zal bij een abonnement van 360 euro (24*15) geen korting geven van 350 euro. Het is misschien de periode van Sinterklaas, maar daarom moet je er nog niet in geloven.


Nu, eerlijk is eerlijk, 169 euro is nog steeds een goede prijs voor de Lumia 830.


En overschakelen naar Smart 15 is altijd mogelijk, maar je zal wel de restwaarde van je toestel mogen ophoesten. Heeft dus geen zin.


PS: misleidende reclame? Nog nooit gezien, bedoel je dat de vrouwen dan niet als een gek achter je aan lopen als je Axe hebt gespoten 's morgens?
Dit is nogal evident dat Proximus dit toestel niet gaat betalen in uw plaats maar daar gaat het niet over.


Don,


stel gewoon je vraag in een Privé bericht als je liever zou overstappen naar +15 ipv van je +10 , met één of andere regeling omtrent de smartphone)


Ik weet niet hoelang je dit besteld hebt en hoe, want anders zou je nog op de bedenktijd kunnen beroep doen ook
Al verschillende mensen hebben terecht de vraag gesteld waar zit dan nog het verschil tussen de smart+15 en +20 zeker voor de mensen die niet van de gsm promo genoten hebben, maar die kunnen dan zeker wel zonder probleem overstappen van +20 naar +15 als ze dit wensen.



Ter info:

Wie op het internet, via de telefoon of aan de deur iets koopt - dus niet in een winkel - moet dat product binnen de dertig dagen krijgen en zal vanaf het moment van ontvangst 14 dagen de tijd hebben om zich te bedenken.

Laat de verkoper na de consument te informeren over dit recht op bedenktijd, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het product terug te sturen. De kosten voor het terugsturen zijn wel voor rekening van de consument.

Dag Don,
Als u intekent op deze promotie dient u de voorwaarden te respecteren. U kunt dus de eerste 24 maanden niet kosteloos overschakelen naar het smart +15 tariefplan.
Met vriendelijke groeten,
Jos
Hallo Jos,


Ook niet tijdens de bedenktijd ?


Mvg, Elsa
Zoals altijd gratis of bijna gratis bestaat niet er staat altijd iets tegenover, ik zou wachten tot de solden er zijn. Meestal staan hier wel koopjes tussen en hang je niet aan een abonnement vast. Zelf ga ik meestal voor de alternatieve smartphone's die hier niet zo gekend zijn maar spotgoedkoop en waar je meer voor in de plaats krijgt. Maar hierover kun je meer dan genoeg recensies vinden op internet en zoals steeds als men de verkoop ook op België richt zijn ook de garantievoorwaarden hier van toepassing betaal dan ook steeds via pay pal.
Dag Elsa,
Als je ingetekend hebt op de promo gelden de voorwaarden gedurende 24 maanden.
Met vriendelijke groeten,
Jos
@Movieman,


ik ben daar ook geen voorstander van, je hangt al 2jaar vast of er zijn kosten aan verbonden als je vroeger wilt stoppen , maar ieder doet daar tenslotte zijn goesting mee en doet wat hij niet laten kan ;-)
@ Elsa en Jos: dank u voor de hulp en antwoorden.


Nog een vraag: kan ik kosteloos overstappen naar een smart+25 abo?


Normaal ben ik ook geen voorstander van een abo+gsm combinatie, maar deze promotie zag er op het eerste zicht wel heel aantrekkelijk uit.


En als Proximus in het groot adverteert dat de gsm maar 49€ kost, maar ze rekenen er via verborgen kosten 169€ voor aan, dan vind ik dat klanten misleiden. Maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden volgens sommigen en we moeten dat maar normaal vinden?
Dag Don,
Indien u een nieuw abonnement (met een smartphone) neemt bij Proximus mobile (dus stand alone), dan kunt u gratis upgraden naar een ander abonnement (met vast abonnement 24m)
Indien u een nieuw abonnement (met een smartphone) neemt in een pack (met bijvoorbeeld internet en tv), dan mag er geen wijziging aan het betreffende mobile abonnement gebeuren.
Met vriendelijke groeten,
Jos
Jos, dank u voor het antwoord. Maar ik vind het nogal vaag, sorry.


Héél concreet: kan ik intekenen op deze promotie en de smart+20 onmiddelijk laten omzetten naar een gewoon smart+25 abonnement (voor 24 maanden), zonder dat ik de restwaarde van de telefoon moet betalen?
Beste Don,

Zoals Jos reeds zei, in een Proximus Pack (met vaste producten) kan u dit niet wijzigen gedurende 24 maanden. In stand-alone (dus enkel het mobiele abonnement, geen andere producten) kan u dit abonnement verhogen.

Met vriendelijke groeten,

JG.
heb dikwijls in een winkel gestaan waar men gsm's met abo , ofwel Telenet of Proximus , komen gewoon voor de dure smartphone , zogezegd aan zeer goedkope prijs , en vragen nooit naar de gevolgen nadien per maand wat zij hoeven te betalen . op straat ziet men de grootste armoezaaiers met een dure Iphone !!!!!
Ja daar kan je blijven over discussiëren, maar ieder doet tenslotte zijn goesting, en als je geld hebt om het eraan spenderen en je het niet bij ander moet gaan pieken, dan is dat allemaal niet zo erg!


Doen wat je niet laten kunt en laten wat je niet betalen kunt ;-)
Beste proximus medewerker JOS,


Ik ben al jaren klant van proximus met internet , tv , en gsm abbonement 15 euro.


Ik heb een nieuwe smartphone nodig en op de site staat abonnement 20 euro +50 euro betalen voor de samsung s5mini.


Nu als ik dit abonnement met samsung s5 mini wil aankopen lukt dit niet omdat ik al klant ben bij proximus.


Dus geen proximus klanten krijgen een samsung s5 mini cadeau ,maar bij proximus klanten die al jaren klant zijn hebben hier geen recht op?


Op de site staat (geldig voor elk nieuw Proximus Smart+20-abonnement.)


Dus ik wil van 15 plus abonnement naar het 20plus abonnement met samsung s5 mini gaan.


Omdat ik al proximus klant ben ,heb ik hier geen recht op?


Graag hier een woordje uitleg over


Alvast bedankt


Mvg. Lombart christof


Inderdaad een opmerking die hier (en elders op het internet) regelmatig terug komt!
Jos heeft inderdaad een punt maar dan kan je ook stellen dat hetzelfde opgaat als je die smart tv wil mits upgrade van een pack (van comfort naar maxi bv) en je neemt daar bv. een gsm-abonnement bij. Want zo laat men het uitschijnen als men u een persoonlijke mail stuurt, maar als je hier dan gebruik wil van maken krijg je ook een njet.
Het is zoals mijn vader altijd zei ' je kunt 100% gelijk hebben, maar je moet nog eerst gelijk krijgen '
Beste christof,
Ik begrijp
volkomen uw ongenoegen rond de nieuwe aanbiedingen, maar promoties zijn eigen
aan de markt en maken deel uit van de verkoopspolitiek van een bedrijf.
Kenmerkend voor een verkoopsactie is het tijdelijk en beperkt karakter ervan.
Op onderstaande link ziet u(in het rood) dat het enkel voor een nieuwe abonnee van toepassing is:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_packmsub/particuli...
Met vriendelijke groeten,
Joel
Christof, opzeggen en een nieuw contract beginnen op naam van uw partner. Dan ben je natuurlijk wel uw gsm-nummer kwijt.
Nu we toch bezig zijn zou Proximus niet zoals verleden jaar een geste doen naar de trouwe klanten bv. extra korting op een pack gedurende een jaar. Het zou toch eens een goede afsluiter van het jaar kunnen zijn, in elk geval heb ik dit toch een mooi gebaar gevonden. ja

Reageer