Promotie of geen promotie?

  • 31 May 2012
  • 8 reacties
  • 267 Bekeken

Ik wil Belgacom internet start bestellen voor gebruik in begin September. De promo waar ik alvast op kan rekenen is de gratis activatie maar de webdeal promo is een beetje verwarrend. Op het overzicht van formules (start comfort maxi) en de bestelapplicatie staat hij nog wel vermeld maar op de pagina van de formule zelf is hij niet te vinden? Waar moet ik nu op vertrouwen? De helpdesk wist het niet echt maar denkt van niet...

Mocht de promo niet meer van kracht zijn: Zitten er nog promos in de pijplijn? Ik heb de indruk dat Belgacom promos elkaar heel snel opvolgen en hoop dat dat nu ook het geval is. Wat kan ik hier verwachten? Elke paar euros is immers mooi meegenomen, we bestellen namelijk met een paar arme studenten die graag van het verschrikkelijke anno 1995 Kotnet af willen...

8 reacties

Constant,

Zit jij in Leuven op kot?

Zo ja hebben jullie telefoonlijnaansluitingen? ( stopcontact met 5 gaten)


In leuven is dit in 80% van de gevallen niet als er kotnet is :)

Ontopic : Ja die promoties volgen elkaar snel op dus er zal binnenkort nog wel iets interessant komen


Mvg,

Thyssen Davy

Technicus BGC
Het is inderdaad in Leuven. Ik kan me niet herinneren dat ik een aansluitpunt gezien heb en ik kan pas officieel op 1 september het huis terug binnen. Kan opgezocht worden op adres wat de situatie is? Ik kan desnoods ook de huidige huurders storen en het vragen of eens gaan kijken.


De telefoonlijnaansluiting wordt toch gratis geïnstalleerd mocht die nog niet aanwezig zijn? Dus veel problemen zou dat niet mogen opleveren toch? De feitelijke binnenbekabeling doe ik zelf (tenzij dat gratis zou worden met een promo natuurlijk 😃 )


Bedankt voor de reactie, zeker op dit uur! :)
Nu een aansluiting van Belgacom komt altijd wel binnen en inderdaad wij kunnen dat opzoeken als ge uw adres geeft.

van de binnenbekabeling heeft Belgacom spijtig genoeg geen documentatie omdat dit privé is.

Wel rekening houdend dat als ge op de 3e verdieping zit en de hoofdaansluiting zit 90% in de kelder.Dus dat is dan 4 verdiepingen bekabeling :p


Ge hebt wel 50meter bekabeling gratis bij een installatie als ge alles door Belgacom laat doen ( modem installeren enzovoorts )

Maar in sommige gevallen kost dat uren tijd.


Bestes is dan dat je even contact opneemt met de verhuurder. Vertikale bekabeling ( van de hoofdaansluiting naar uw kot/appartement ) is normaal voor de eigenaar.

Zekers bij de onderaannemers als er bij een abo 3u werk is voor kabels te plaatsen dan gaan andere afspraken in de problemen komen.


Mvg,


Thyssen Davy

Technicus BGC
Nu is de situatie als volgt: coax loopt naar 3e verdieping (langs de trap, niet proper maar goed, het is maar een studentenhuis...)

Boven opt het derde staat een coaxsplitter, een modem van telenet/kotnet en een switch waaruit de kabels(ethernet) terug naar eth-aansluitingen in de kamers op de drie verdiepingen lopen. (ook raar om de kabel naar boven te leggen en dan terug kabels naar beneden, maar goed, het is nu zo)

Dus wat ik dan doe is gewoon de bbox beneden zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt om niet in de problemen te komen met vdsl. Uit de bbox 1 ethernetkabel (langs de trap :p) naar boven naar de switch die dan op zijn beurt de al bestaande ethernetverbindigen naar de kamers gebruikt. Ik doe het zo omdat ik echt geen kabels naar de kamers ga trekken vanuit het gelijkvloers.

Dus als ik het zo doe en er is al een aansluitingspunt moet er zelfs geen technieker langskomen, toch?

De verhuurder is erg hands-off en ik regel het eigenlijk liever allemaal zelf en heb zijn toestemming. Met tussenpersonen zie ik het gebeuren dat we in november nóg geen internet hebben :p
Dat kan je doen.


Maar als je dit doet gaan al de andere gebruikers niet meer op kotnet kunnen en gaan deze allemaal op 1 algemene lijn van belgacom komen.

Ook moet je dan ook zien dat de ethernetkabel van de swith van kotnet tot aan de hoofdaansluiting van Belgacom loopt.


Dan best ook nog is de modem op bridged zetten enofwel je IP van je switch instellen in een range van de BBOX2 maar dit wordt dan niet ondersteund door Belgacom.

Zo ie zo als er nooit een aansluiting van BGC heeft bestaan op dit adres moet er iemand langskomen. Ook als er iets mis is met de bekabeling moet er iemand langskomen om toch even te controleren.


Wie weet kom ik u nog wel is tegen want ik sta wel veel in leuven/haacht/kampenhout enzo. :)

Mvg,


Thyssen Davy

Technicus BGC


Ik ga er wonen met een aantal vrienden en we gaan allemaal kotnet buitensmijten, het wordt exclusief Belgacom :)

Bedankt voor de andere tip, ik zal eraan denken bij de installatie :)
Badge
Beste Constant

Om Internet en of digitale Tv te bekomen dient er een yelefoonkabelt(je) naar uw verdiep aangelegd. Belgacom plaats geen stijgleidingen - zal door een electricien dienen te gebeuren

muisje

Het internet gaat het hele huis bedienen, dus geen stijgleiding nodig 🙂 Ethernet infrastructuur is deels aanwezig en breng ik zelf in orde.

Nog een vraagje: Als ik begin september internet wil, wanneer bestel ik dan best? Want ik zie tussen de nieuwe promos van de volgende twee maanden niks staan dat ons uitkomt dus ik wacht liever tot de volgende ronde. Is begin augustus te laat?

Reageer