Skip to main content
Op vrijdag 18/12 heb ik mij een Mate s besteld.

Nu zaterdag 26/12/2015)heb ik mijn Huawei Mate S geleverd gekregen.

Nu de reden dat ik terug overgestapt ben naar Proximus is omdat de aanbieding van de Huawei Mate S met het gratis Huawei Smartwatch mij enrom aansprak.

Nu ga ik naar de site www.specialpromos.be/watch

en wat blijkt de actie is afgelopen ???!! Terwijl de actie tot 31/12/15 loopt en ik was daarvoor voor ik de gsm had al eens op die site gaan zien en men kost registreren tot 15/01/2016.

Hoe gaat men dit oplossen ? Want ik ging er wel vanuit om de smartwatch te hebben anders had ik wel bij Telenet gebleven !!!

En dan ga ik zaterdag nog naar een verkooppunt van proximus nadat ze de gsm geleverd hadden omdat ze bij de gsm een micro sim kaart geleverd hebben maar in de huawei moet een nano sim kaart dus kan met de gsm nog niks doen.

Maar in de winkel maken ze nog wel reclame voor de promo met gratis smartwatch ???
Nu vraag ik mij ook af hoe je dit ondubbelzinnig moet interpreteren van die 1000 stuks, is het op de smartphone of op de Huawei Watch !!??

Actie geldig van 02/11/2015 t.e.m. 31/12/2015 en beperkt tot 1.000 stuks. Surf voor uw Huawei Watch naar www.specialpromos.be/watch en vul het online aanmeldformulier in. Na ontvangst en controle van de benodigde documenten wordt binnen 30 werkdagen de Huawei watch naar u toegestuurd.

Ze hebben het bedoeld op de smartwatch denk ik.

Maar de dag dat ik de gsm bestelde was ik al naar die site gegaan en kost men nog perfect registreren.

En in hun verkooppunten hingen er gisteren nog volop affiches van de promo.
Awel ik vandaag ook eentje gekocht met een proximus abonnement bij de Mediamarkt. Toestel, en simkaart en contract meegekregen. Voor de smartwatch moet ik via promo doorgeven de site van proximus. Dit is helaas niet aan te klikken dus vrees dat ik morgen ook terug moet. Registeren lukt nog niet want kom met mijn nummer over van een andere provider. Doe morgen 1 poging tot registreren en 1 poging om tot bij de winkel te gaan? Anders eens sociale media inschakelen.

Op vrijdag 18/12 heb ik mij een Mate s besteld.

Nu zaterdag 26/12/2015)heb ik mijn Huawei Mate S geleverd gekregen.

Nu de reden dat ik terug overgestapt ben naar Proximus is omdat de aanbieding van de Huawei Mate S met het gratis Huawei Smartwatch mij enrom aansprak.

Nu ga ik naar de site www.specialpromos.be/watch

en wat blijkt de actie is afgelopen ???!! Terwijl de actie tot 31/12/15 loopt en ik was daarvoor voor ik de gsm had al eens op die site gaan zien en men kost registreren tot 15/01/2016.

Hoe gaat men dit oplossen ? Want ik ging er wel vanuit om de smartwatch te hebben anders had ik wel bij Telenet gebleven !!!

En dan ga ik zaterdag nog naar een verkooppunt van proximus nadat ze de gsm geleverd hadden omdat ze bij de gsm een micro sim kaart geleverd hebben maar in de huawei moet een nano sim kaart dus kan met de gsm nog niks doen.

Maar in de winkel maken ze nog wel reclame voor de promo met gratis smartwatch ???

Ik kreeg als antwoord dat de actie van Huawei uitgaat en dat ik met verder vragen hun maar moet contacteren 😠
Kan je mij even bellen 0495132088
allee ongeveer het zelfde liedje als met cash back systeem en je krijgt je cash back niet gestort dan begint ook de lijdensweg !!

Cientje kent precies een achterpoortje :-))
Mijn achterpoortje zal de ombudsdienst voor telecom zijn als ze niet snel met een oplossing komen.

Aan proximus hang ik nu toch 2 jaar vast. Je hebt wel 14 dagen bedenktijd maar eens je de verpakking van je smartphone open is telt dit toch niet meer.
Wordt maandag vervolgd.
Hopelijk heb je succes bij de ombudsman, maar je kan maar proberen hé

groetjes, Elsa
Blijkbaar lezen ze hier van Proximus toch niet mee en op mijn berichten reageren ze ook niet. Enkel dan dat het de verantwoordelijkheid is van Huawei.

Dus ze willen niet echt een oplossing aanbieden.

Dus gisteren klachtenformulier ingevuld bij ombudsdienst voor telecom met mijn bevindingen over hun promo.

Vandaag al een mail terug gehad dat de klacht hun volledige aandacht trok en dat ze de klacht ontvankelijk verklaren en onmiddellijk doorsturen naar Proximus.

Ben is benieuwd......
Awel ik zal ook al eentje invullen se. Ik hou je maandag op de hoogte als ik nieuws heb. Ben daarnet even bij mediamarkt in stad geweest en hij kwam te melden dat de proximus er 1000 per winkel aankoopt en verantwoordelijkheid idd bij proximus ligt. Nog eens mijn gegevens door gegeven. Zij hebben gisteren pas communicatie gekregen dat promo niet meer geldig is. Alle horloges op zijn. Hij gaf toe dat communicatie de actie volledig mislopen is.
Beste,

Ik zit in hetzelfde schuitje en ben eveneens niet van plan het erbij te laten.

Op 21/12 bracht ik een bezoek aan de dichtsbijzijnde Proximus winkel, kreeg uitleg en een magazine-folder mee.

's Anderendaags bestelde en betaalde ik online een Mate S.

Daar de watch niet op de via email ontvangen bevestiging van de bestelling stond vroeg ik via het vermelde telefoonnummer van de klantendienst of er een foutje was gebeurd.

De persoon aan de lijn antwoordde dat zij enkel een verzenddienst waren en ik voor lopende promoties naar het algemeen nummer van de Proximus klantendienst moest bellen. De orderbevestiging kwam nochtans van Proximus en bij het nummer waar ik naar belde stond ook 'klantendienst', echter niet de juiste klantendienst dus....

Ik belde naar de 'algemene' klantendienst en stelde dezelfde vraag, men verzekerde mij dat de watch ondanks geen melding op de aankoopbevestiging van de bestelling gewoon samen met de smartphone zou worden meegeleverd.

Op 30 december werd een pakketje geleverd waarbij de dame aan de deur met een glimlach zei dat het pakje groter was dan de andere pakketjes die zij normaal ziet. Ik vertelde dat ik een smartphone met gratis watch had gekocht en de verpakking wellicht daardoor groter was.

Op de pakbon stond geen watch doch ik voelde nog geen onraad tot ik de doos open deed...

Ik stuurde dezelfde avond nog een mail naar de verzenddienst met de vraag of er een foutje was gebeurd.

Deze antwoordde 's anderendaags 31/12 dat zij enkel verantwoordelijk waren voor de logistiek en ik naar de algemene klantendienst moest bellen.

Ik belde dezelfde dag naar de klantendienst, de persoon aan de lijn was heel vriendelijk doch was niet op de hoogte van de promotie en moest navragen hoe het zat met de watch. Na even wachten deelde hij me mee dat ik naar een website moest surfen, waarvan hij me het adres opgaf, om de watch aan te vragen.

Meteen na het telefoongesprek wou ik dat doen doch de pagina bleek niet beschikbaar.

Ik belde terug naar de klantendienst en een die persoon vertelde me dat hij al meerdere dergelijke vragen had gekregen en de actie enkel voor de eerste 1000 aankopen was, er waren immers maar evenveel watches beschikbaar.

Toen ik aangaf dat ik over die beperkte voorraad nergens ook maar enige melding had gezien en tevens aanhaalde dat er zowel in de winkel als in de folder die ik daar meekreeg daaromtrent eveneens nergens ook maar iets was over te vinden antwoordde de persoon opnieuw dat er maar 1000 gratis watches waren geweest, die al een poos weg waren en ik Huawei moest contacteren. Huawei had volgens hem immers met Proximus een deal aangegaan om 1000 gratis watches te leveren, zij waren dus medeverantwoordelijk.

Ik antwoordde dat ik bij hun (Proximus dus) een aankoop had gedaan, niet bij Huawei en dus niet van plan was Huawei te contacteren. Ik vroeg me trouwens af wat voor een uitleg dat nou was... ik zou betreffende een aanbieding waarmee Proximus adverteert zélf naar hun leverancier moeten bellen omdat er zich een probleem voordoet betreffende een deal die zij hadden gemaakt?!

Proximus en nièt Huawei adverteerde met deze 'aanlokkelijke' actie om nieuwe klanten te maken, dus het is zonder meer Proximus die het moet oplossen en verantwoordelijkheid nemen.

De persoon van de klantendienst werd onvriendelijker toen ik bovenstaande herhaalde en verwees me opnieuw naar Huawei dus staafde ik mijn argumentatie nu met letterlijk een citaat van de aanbieding en algemene voorwaarden betreffende de gratis watch die in de folder die voor me lag stonden. Voorwaarden en 'kleine lettertjes' die ik nota bene nog voor mijn bestelling goed had gelezen... nèt om voor geen verassingen komen te staan!

Folder pagina 31: de aanbieding van de Huawei Mate S & Smart+Phone 45/55/65 met vermelding van de Huawei Watch gratis cadeau, geen melding van beperkte voorraad noch tot uitputting voorraad. Wel onderaan de pagina een kleine verwijzing naar de voorwaarden op pagina 65.

Pagina 56: Huawei Watch €399,99 of gratis bij aankoop van de smartphone + abonnement hierboven beschreven. Opnieuw geen melding van een beperkte voorraad noch tot uitputting voorraad. Wel verwijzing naar de smartphone en abonnementsformule op pagina 31 en onderaan de pagina eveneens naar de voorwaarden op pagina 65.

Pagina 65:

Opmerkingen betreffende Promo smartphone + abonnement: aanbieding geldig van 02/11/2015 tot en met 31/12/2015 en beperkt tot de eerste 4651 klanten voor de Huawei Mate S.

Opmerkingen betreffende de Huawei Watch: "gratis bij aankoop van een Huawei Mate S met Smart+Phone 45/55. Actie geldig van O1/11/2015 tem 31/12/2015."

Geen enkele beperking of andere opmerking dus qua voorraad...

De persoon aan de lijn zei ondanks bovenstaande nogmaals dat ik niet bij Proximus doch wel bij Huawei diende aan te kloppen.

Toen ik opnieuw argumenteerde dat Proximus de promotie aanbood en ik met hun en niet Huawei een contract was aangegaan kreeg ik de opdracht de verzenddienst te contacteren. Toen ik zei dat deze me net had gezegd dat promoties en dergelijke hun afdeling niet waren en ik de algemene klantendienst diende te contacteren, die ik nu aan de lijn had, werd de persoon nog onvriendelijker.

Ik kreeg het ook op mijn heupen doch bleef uiteraard beleefd, wat een onredelijke en onrechtvaardige behandeling zeg...

Toen ik vroeg om een hoger geplaatst iemand te spreken zei de persoon gewoon dat Proximus mij niet kon helpen en ik maar moest bellen naar Huawei, of de verzenddienst.

Het was overduidelijk dat men mij zo snel mogelijk wou afschepen want nadat ik een nummer van de verzenddienst had gekregen werd nog tijdens ik dankjewel voor het nummer zei, het gesprek zomaar afgebroken.

Een automatische telefonische oproep voor beoordeling van het gesprek werd mij deze keer niet gevraagd (bij het eerste en positieve contact gebeurde dat wel).

Ik belde dus tegen beter weten in toch maar es opnieuw naar de verzenddienst doch voor ik me kon excuseren voor het feit dat ik op aanraden van de algemene klantendienst opnieuw hun contacteerde onderbrak de persoon mij en zei dat dat doorverwijzen blijkbaar de normale gang van zaken was terwijl zij totaal niets te zien hadden met verkoop en enkel voor leveringen instonden. Bon, ik dus aansluitend gezegd dat ik dat ook reeds tegen de algemene klantendienst had gezegd doch zij mij niettemin doorverwezen, achteraf gezien dus gewoon om van mij af te zijn.

Nadien belde ik terug naar het algemeen nummer en vroeg naar de persoon die me eerder had geholpen en mij de website voor aanvraag van de watch had opgegeven.

Volgens de dame aan de lijn zou hij me terugbellen van zodra hij vrij was doch heb de hele namiddag niets meer gehoord. Ik probeer hem morgen of maandag opnieuw te pakken te krijgen.

In tussentijd zal ik ook de ombudsman contacteren, de gegevens daarvan staan ook op pagina 65 :-)

Proximus heeft dit pakketje uitgebreid gepromoot via winkels, folders en internet zonder melding van een beperking qua voorraad.

De promotie in de folder is héél duidelijk: een gratis watch bij aankoop van de betreffende smartphone (Mate S 4651 stuks beschikbaar) tijdens de periode 01/11/2015 tem 31/12/2015.

Enfin.

Daar ik eveneens ben overgestapt van Telenet net omwille van deze interessante aanbieding van de combinatie smartphone Mate S, abonnement én gratis watch, daarnaast daarvoor ook mijn vaste telefoonlijn bij Telenet heb opgezegd, ben ik zoals eerder gezegd niet van plan dit zo te laten.

De ombudsman is een eerste stap, Test-Aankoop, geschreven pers en sociale media de volgende.

Vermoedelijk zijn wij maar het topje van de ijsberg van nieuwe klanten die de dupe zijn van dergelijke verkooppraktijken...

Geven jullie regelmatig een stand van zaken aub? Bedankt!

Mvg,

Wim.
Wim, ik ben heel benieuwd wat dit gaat opbrengen die stappen die je gezet hebt (of nog gaat zetten), houdt ons zeker op de hoogte.

De ombudsman is een eerste stap, Test-Aankoop, geschreven pers en sociale media de volgende

NB: volgens mij hangt het veel af hoe dit moet geïnterpreteerd worden:

Actie geldig van 02/11/2015 t.e.m. 31/12/2015 en beperkt tot 1.000 stuks. Surf voor uw Huawei Watch naar www.specialpromos.be/watch en vul het online aanmeldformulier in. Na ontvangst en controle van de benodigde documenten wordt binnen 30 werkdagen de Huawei watch naar u toegestuurd.

Zo is het dus ook onegveer gegaan bij mij.

Ik heb alleen niet zo veel geduld gehad en direct ombudsdienst gecontacteerd.

Dit is een deel van de mail dat ze mij terug gestuurd hebben :

Klachtennummer : 2015/11162

Dossierbeheerder : Philippe Blommaerts

Onderwerp: klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie

Geachte heer ,

Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 29/12/2015, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard. Ik maak deze onmiddellijk over ter onderzoek door de betrokken operator. Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Proximus.

De Ombudsdienst dient de antwoordelementen van de operator (en) te hebben ontvangen binnen een termijn van een maand. Zodra ik in bezit ben van alle nodige informatie, zal ik niet nalaten om een standpunt in te nemen over de inhoud van uw klacht

Ik zou zeker al de ombudsdienst contacteren hoe meer mensen hoe beter.

Bij mij gaat het vooral om principe, ze maken mooie aanbiedingen maar hoe kan je als consument weten dat er al 1000 weg zijn ! Het is niet dat er een teller ofzo online stond !!!

Het enigste dat ik wil is die smartwatch want daarvoor deed ik het.

Ik heb trouwens Huawei Belgium al een mail gestuurd via hun facebook pagina maar tot hiertoe nog niks van gehoord. Maar in mijn ogen is het de volledige verantwoordelijkheid van proximus.
Dag Elsa,

Zal ik zeker doen.

De quote die je plaatste heb ik nooit ergens gezien.

Ik heb de Smartphone en het abonnement bekeken op de website.

Ben nadien naar een winkel gegaan om het toestel es in het echt te kunnen zien en ik eventueel ook van plan was internet en tv over te zetten en daar wat meer uitleg over wilde.

Er werd in de winkel niets gezegd ivm 1000 stuks noch over een beperkte voorraad.

In het boekje/folder 'ShopMag' van december 2015 dat ik meekreeg, stond volgens de verkoper alles om nog es rustig na te kunnen lezen vooraleer te beslissen.

Daarin staat zoals ik citeerde uit de voorwaarden eveneens niets over 1000 stuks of beperkte voorraad.

Ook bij de eerste 2 contacten met de klantendienst was er geen vuiltje aan de lucht: de watch zou gewoon worden meegeleverd ook al stond ze niet op de bevestiging van de bestelling en ik kreeg bij het tweede contact gewoon de website om ze aan te vragen.

Pas bij het derde contact krijg ik wat te horen betreffende die 1000 stuks terwijl daar nergens iets over te lezen valt...

Mvg,

Wim.
Hallo Wim,

Ik heb het gewoon van de Proximus website gekopieerd, maar nu zal dit niet meer terug te vinden zijn, aangezien het voorbij is!

groetjes,

Elsa
Wim dat stond er inderdaad wel bij hoor maar toen ik mijn mate bestelde was ik ook naar die site gegaan en toen werkte die nog perfect.

Maar nu is hun actie afgelopen van de mate met abonnement maar je kan hem bij proximus nog bestellen voor 649 euro maar er staat dan ook een afbeelding van de smartwatch bij.

http://www.proximus.be/PUB/personal/nl/gsm-smartphone-tablet/prijs/Huawei-Mate-S-Grey/18a6ba979754446e0000015068abc8dd

Allemaal heel verwarrend :?
Dag Elsa,

Zoals gezegd heb ik dat nergens gezien en kon dus ook niet beslissen om tijdig af te zien van mijn aankoop, waar stond dit en tot wanneer? Op een pagina betreffende promo's, de Mate S zelf, combinatie Mate S & abonnement, ... ?

Als die actie afliep of voorraad op was had dat moeten duidelijk zichtbaar zijn toen ik mijn bestelling wou plaatsen zodat ik er kon van afzien, als er helemaal niets staat...

Dag Jeroen,

Zoals ik uitgebreid heb aangegeven heb ook ik nergens wat gezien, gehoord of gelezen betreffende die 1000 stuks.

Het gaat mij ook om het principe.

Als de voorraad beperkt is moet men dat op zijn minst vooraf via alle mogelijke kanalen duidelijk communiceren.

Een teller zetten ligt technisch misschien iets moeilijker alhoewel het voor online aankopen van de smartphone blijkbaar wel mogelijk lijkt. Nou ja... ik zeg wel degelijk lijkt...

Toen ik mijn Mate S aankoop online deed stond er iets in de trant van "nog 5 stuks beschikbaar", is dat om je zsm over te halen te bestellen of de effectieve stock,?

Geen idee dus net even gaan kijken: er staat 10-tal dagen nà mijn online aankoop nog steeds "slechts 5 exemplaren beschikbaar" in de grijze kleur. Dat zou er op zijn minst dus ééntje minder moeten zijn...

Ik stuur morgen ook een mail naar de ombudsman voor telecom.

Mvg,

Wim.
Jeroen,

Als ik op de link klik staat er geen afbeelding van de watch bij...
Wim

Ook niet als je op de afbeelding van de mate klikt en dan erover swipt ? Bij mij staat er toch in ieder geval nog 1 van op.

Ik denk dat die tekst er online tot de 29 set heeft bij gestaan. Maar zoals je aangeeft jij hebt de aanbieding in een proximus center gezien dus kon je dat niet weten natuurlijk.

Denk inderdaad dat je best klacht indient om het officieel te maken en dat we zo nog iets gedaan gaan krijgen.

Zoiets gaan ze bij proximus niet kunnen negeren denk als er klachten binnen komen via de ombudsdienst.
Sorry dat even duurde. Men beloofde maandag iets laten, helaas tot vandaag: NIKS. Dus vandaag zelf nog maar eens gebeld. Eerst nemen ze na lang de telefoon te laten rinkelen op en leggen direct terug neer. Bij 2'x toch gesprek: dossier staat nog open en als ik volgende week woensdag niks gehoord heb dan geen enkele tegemoetkoming. Dus maw klacht indienen bij FGOV, testaankoop, Belmed, minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen, ea... is enige oplossing. Blijkbaar enige klanten/consumentendienst waar men bij Proximus van op de hoogte is: zalven, niks doen en geld incasseren en wachten tot de wind overwaait. Dus wordt vervolgd.
promo brochure December 2015
Nog is even een stand van zaken :

Woensdag heb ik een mail gehad van de mensen die de site beheerde waar men moest registreren voor de smartwatch te bekomen.

Ik moest mijn bevestigingsmail van de aankoop van de Huawei met Proximus abonnement doorsturen en het IMEI nummer van men gsm en men persoonlijke gegevens.

Ik weet nu wel niet of dit wil zeggen of ik mijn smartwatch ga krijgen en dat de reactie komt doordat ik klacht had ingediend bij de ombudsman.

Ben is benieuwd........

Wordt vervolgd.
Ik kreeg donderdag ook telefoontje. Mr aangezien ik al in gesprek was kon ik niet antwoorden. Na beluisteren van bericht: proximus omdat ik bereikbaar was moest ik nieuw dossier laten samenstellen. Tijdens 1gesprek moest na hele uitleg nog eens wachten en daarna is verbinding verbroken en moest nog eens hele bandje doorlopen en 2de poging tot dossier. Nogal een gedoe om te krijgen waar je recht op hebt. Snappen die echt niet dat dit geen goeie reclame is.
Hallo Jeroen,

De foto stond inderdaad bij die van de smartphone, gevonden na even swipen dus :-)

Hallo allen,

Ik heb vandaag van de ombudsman het antwoord van Proximus ontvangen, negatief natuurlijk doch hun argumentatie-bewijsmateriaal slaat nergens op. Om het verder verloop van de zaak niet in het gedrang te brengen zet ik hier niets meer op het forum tot het achter de rug is. Wie wenst kan mij natuurlijk om info vragen via PM (enkel de personen die hierboven aan de discussie hebben deelgenomen excl. Elsa).

Ik vraag mij trouwens af wie 'Elsa' hier op het forum precies is. Aan het aantal reacties te zien, +23.000! en de vraag om hier online te laten weten welke stappen ik effectief zet of zal zetten lijkt het me eerder een Proximus werknemer dan een ontevreden consument...

Reageer