PROLEEM maar Proximus doet niets UPDATE!!!!(Procedure wissen terugkomende nPVR opnames)


Woensdag 18 Maart











Er komt een update van de software voor de volgende problemen deze nacht en volgende dagen.

Deze software zal automatisch worden geinstalleerd op de decoders gedurende de nacht =

de uitrol begint de nacht van donderdag 19 maart.



Bug Fixes:


Voor uitspoelen bij opnames normaal beeld na vooruit spoelen ,

voor Opnames op Harde Schijf, Netwerk en bij gebruik van TV Replay + enz;;;



Het komt er op neer dat alles dat wordt herbekeken via de zovele mogelijkheden

vanaf nu na de software update ,perfect zou moeten werken.



Procedure voor het wederkerend probleem van gewiste Npvr opname's die altijd terug komen:

- De dienst 'Voor Mij Aanbevolen' deactiveren

- decoder opnieuw opstarten .

- Npvr opnames verwijderen die er opnieuw in opduiken.

- Bbox modem herstarten , wachten tot dat deze volledig is opgestart = DSL lamp continu blijft branden

- Decoder opnieuw opstarten .

Normaal gezien zouden de verwijderde Npvr op names er niet meer mogen opstaan

(wat momenteel perfect werkt voor een V5 decoder).



Mocht het toch nog het geval zijn dat de gewiste opnames terug komen:

- Via My Proximus / - Mijn Support / -Test Mijn Lijn / - Start de test

- Start de Analyse ...........................(een beetje geduld)

- Vind een Oplossing

- Start de Wizard

- Proximus TV kiezen

- Selecteer een decoder

- Mac-Adres van de gewenste decoder, aanvinken

- Gebruik, aanvinken


- Beheer van het geheugen van de decoder, aanvinken

- Wenst U geheugen vrij te maken, ja kiezen


- 'opnames' Kiezen

- 'verwijderen kiezen', MAAR niet De Optie Harde schijf ,

- klikken op verder gaan enz....

dan worden de Npvr opnames ook gewist.



31 reacties

Beste Proximus Medewerkers


Op alle decoder types duiken gewiste nPVR opnames terug op in de decoder lijst 'Opnames'


zijn er al vooruitzichten naar een eventuele oplossing voor dit probleem?


Mvg,


Elsa
Inderdaad Marleen, want zoals ze zeggen 'hoe meer je in de stront roert hoe meer het stinkt' knipooglach


eens lachen is veel gezonder ja
Reputatie 7
Badge +6
Aangezien ik maar een paar niet te wissen opnames heb die na 30 dagen toch zouden moeten verdwijnen, ga ik ook de evolutie maar wat blijven aanzien, want het marcheert nu allemaal min of meer vlotjes, dus ... hopen maar en duimen.
Reputatie 7
Badge +1
Nog maar even blijven aanzien zeker? Ik kan nu correct online programmeren met onmiddellijke doorstroming naar de decoder. het serioepnamesysteem zal ik nog verder uittesten. Vermits er slecht één gewiste nPVR-opname terug opduikt in de lijst van opgenomen programma's na een herstart, ga ik me daar niet verder aan storen en niks meer doen om dan weer andere dingen uit evenwicht te brengen.. Wat wél steeds terugkomt na een FacR is dat alle nPVR-planning dubbel vermeld staat in de lijst van geprogrammeerde opnames, wat enkel te verhelpen is door alles te wissen (decoder) en na een tijdje.(niet direct, want de server moet dit eerst verwerken; ze blijven nl. nog even in de online lijst staan als geprogrammeerd, zodat ze niet direct terug kunnen ingepland worden) alles terug opbouwen vanuit de online TV-gids.Maar ik heb geen zin om nu direct nog een FacR te doen....besluiteloos


@Alexander: wat die vermelde storingen betreft, wist de technische helpdesk enkel te zeggen, dat het meer voorkwam dat zulke meldingen voorkomen zonder dat er iets mis was?? Er stond bij mij expliciet vermeld dat de helpdesk moest bellen, en er was zogezegd al een 'ticket' voor mij opgemaakt....waarschijnlijk allemaal automatisch met de computer...


Enfin alles werkt. Heb echter nog steeds geen Netflix-link in de decoder gevonden, al hoeft dat met een Smart TV geen probleem te zijn, omdat er toch een app. voor aanwezig is.
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij staat in My Support ook voor alle diensten tijdelijke storingen terwijl alles normaal werkt.

Waarom dit verschil in 'procedure': geen idee.



bedoel je met verschil in procedure, dat je kunt kiezen tussen

- wissen van PVR opnames op je harde schijf van de decoder

en anderzijds

- wissen van nPVR opnames op de Proximus servers (Pointers wissen in je TV-Profiel, opgeslagen op Pro⌘ servers)
Reputatie 7
Badge +6
Bij mij staan ook die oranje/gele waarschuwingen, hoewel er niks aan de hand lijkt en je de test van je lijn ook gewoon kan uitvoeren.


@ Sinjoor: ik moest een aantal dagen ingeven en alle opnames van de tijd ervoor zouden verwijderd worden, maar voor zover ik zie alleen die op harde schijf ( er was geen keuzemogelijkheid) en dus kreeg ik de melding dat er geen opnames konden verwijderd worden (zie hierboven). Bij 'yellow' idem dito.


Waarom dit verschil in 'procedure': geen idee.


@ Elsa:ja Oef
Reputatie 7
Badge +1
Hopelijk niet blij met een dooie mus Elsa....duivel

Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.



Misschien zijn ze met de overschakeling bezig naar Vectoring in de ROP waar je op aangesloten bent.



als je in de procedure kiest voor verwijderen opnames, zijn dan alle opgenomen opnames weg



neen je kan ze aanduiden dewelke je wilt wissen


Maar het wissen zelf lukt bij mij ook niet ! wel via de decoderlijst 'opgenomen'


Hoera 😉 het is vandaag terug in orde, doorspoelen 64x is terug zonder blokvorming, 'k zal vanavond nog eens proberen.ja
Reputatie 7
Badge +1
Er blijken geen storingen op mijn lijn, maar de hierboven opgegeven tijdelijke storingen blijven er staan....


Als ik de wizard start en Proximus TV aanvink, komt er een bericht dat ik de klantendienst moet contacteren omdat het online niet kan opgelost worden....nu toch even niet...besluiteloos


Bij een volgende test komt er een bericht op:


Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.

Contacteer onze klantendienst (0800 22 800) voor meer informatie.


Heb ik ondertussen gedaan, maar er blijkt niks mis te zijn met mijn lijn. Die onterechte storingsmeldingen zouden wel vaker voorkomen (?)....Ondertussen kan ik wél de procedure niet verder afwerken....
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het eerste stuk van de procedure doorlopen d.w.z. decoder herstarten, één gewiste nPVR-ôpname die trerug opdook, verwijderd, modem herstart, decoder herstart, maar die ene nPVR-opname blijft terugkomen.


Als ik via my Prroximus wil verdergaan, kom: ik bij Netwerkstatus, edn daar staat voor alle elementen 'tijdelijke storingen', nochtans werkt zowel telefoon, als vast internet, mobiele telefonie, mobiel internet (via Wifi), en Proximus TV. Nog een vraag, als je in de procedure kiest voor verwijderen opnames, zijn dan alle opgenomen opnames weg? ook de nog niet bekeken? Ik kon momenteel mijn lijn toch niet testen, maar nu weer wél....
















































Categorie Status Laatste update:

20/03/2015 - 13:06
Vaste telefonie
Tijdelijk storingen
Details tonen
Vast Internet
Tijdelijk storingen
Details tonen
Mobiele telefonie
Tijdelijk storingen
Details tonen
Mobiel internet
Tijdelijk storingen
Details tonen
Proximus TV
Tijdelijk storingen

Details tonen

ik zal straks nog een zien omtrent het doorspoelen en ik hoop Marleen als je de nieuwe software binnenkrijgt dat het doorspoelen dan ook niet erger wordt , 't is toch altijd iets dat in de soep draait, maar laat ons blijven hopen dat Prox het toch binnenkort kan oplossen, zeker voor die terugkerende gewiste opnames.


Reputatie 7
Badge +6
En ik kreeg deze morgen een bericht van de medewerkers dat het probleem van de gewiste serveropnames (nPVR) die steeds terugkomen een 'OPENSTAANDE BUG' was waaraan wordt gewerkt. Ze zeiden ook dat de technische dienst die opnames NIET kan verwijderen, maar dat ze na 30 dagen sowieso gaan verdwijnen.


Over de hele procedure hierboven beschreven (die toch op hun technische pagina's staat) wordt niets gezegd. Nu ja, zo te zien levert ze toch niet veel op.


Desalniettemin: blijkbaar heb ik nog altijd niet de nieuwste software, maar de blokjesvorming is toch verdwenen en ook het doorspoelen verloopt vlotter, dus ik ben tevreden met wat ik heb.


@Elsa: ik sluit mij aan bij wat Yellow zegt: hopelijk zit jij nu niet met een bug


@Yellow: een extra aaike voor Lucky en hoera, er zit toch wat schot in de zaak en het feit dat er geen nieuwe niet te wissen opnames bijkomen is ook al iets.


Reputatie 3
Badge +1
@Elsa,


Ik heb de procedure via de decoders nog eens herhaald in de hoop die hardnekkige terugkerende opnames definitief kwijt te geraken. Maar zonder resultaat. Nu moet ik wel zeggen dat die 25 opnames die ik gisteren kwijt was, zelfs na een reboot van de decoders en bbox3 NIET meer zijn teruggekomen en dat zelfs op mijn V4 waar de laatste software nog niet op staat. Dus probleem toch bij de servers ? Waarom de ene wel weg blijven en de anderen nog steeds terug komen is toch één groot mysterie, begrijpe wie begrijpe kan ...


De blokjesvorming op mijn beide decoders zijn ook weg gebleven, het geluk wat deze bug betreft, ligt nu eens in mijn kamp knipoog. Hopelijk komt dit bij jou ook terug in orde.
Inderdaad van wie deze uitleg komt dat dit een oplossing zou zijn zou ik toch eens willen weten, als je dit al een oplossing kunt noemen zo'n maneuvers moeten uitvoeren om opnames te wissen en zeker als de bug er uit is, ik kan toch niet goed meer volgen zenne !!


't is straf, het vooruitspoelen (64x) ging bij mij beter met de oude software,

nu met de nieuwe software 15.2.2.2 heb ik potverdikke blokvorming a volanté, maar dat dit kan variëren in de tijd dat weet ik wel uit ervaring van vroeger,

'k zou zeggen we vallen gewoon in herhaling

in ieder geval de nieuwe software is op dit gebied geen bugfix , toch voor mij niet !


Langs de andere kant net zoals bij de oude software, blijf ik met de nieuwe software gespaard van het terug opduiken van gewiste opnames, dit heb ik ook nog eens op alle manier geprobeerd en 't blijft in orde, nog een geluk ;-)


Reputatie 3
Badge +1
@Marleen,


je bent niet alleen met jouw 'specialleke'. Heb deze procedure ook eens gedaan voor mijn V5 en ik krijg net hetzelfde bericht dat ze geen opnames kunnen verwijderen ! Join the club huilend
Volgens mij zit juist daar het ganse probleem de synchronisatie tussen online programmeren, op de decoder programmeren (het wissen ook natuurlijk) en het opgeslagen profiel, dat het daar ergens mis loopt en die procedure zal daar natuurlijk niks aan veranderen, wat als je al zo'n ingewikkelde procedure moet volgen , klopt er al iets niet en dat moet eerst door Proximus aangepakt worden want anders al kan je ze op deze of nog een andere manier wissen dan komen ze vroeg of laat terug, maar we zullen mss met de tijd toch iets wijzer worden, en zoals je zegt spijtig dat er van Proximus zelf niks van uitleg komt.


Nu voor dat vooruitspoelen dat is vroeger ook nog geweest en dit hebben ze ook met software aanpassing kunnen aanpassen, dus dat zou wel nog kunnen goed komen , voor de V4 heeft Sinjoor als geen goed resultaat met zijn nieuwe software op zijn decoder, maar hij ging nog testen doen.
Reputatie 7
Badge +6
Die procedure had ik ook al gevonden, maar bij 'wenst u ruimte vrij te maken', moet ik dan een aantal dagen (oudere opnames worden dan verwijder) kiezen en daarna krijg ik als antwoord dat ze geen opnames kunnen verwijderen. Is dat nu weer een specialleke of zo?
Die nieuwe software staat er bij mij al twee dagen op, ondertussen de procedure voor My¨Proximus gevonden, zie in de TOPIC START hierboven.


Nu maar afwachten of alles nog werkt en de opnames definitief wegblijven ook en ook deze die je nadien gepland hebt en dan na bekijken gewist hebt , dat zal een paar andere mouwen zijn !!
Reputatie 7
Badge +6
Vandaar mijn vraag om een reactie van de medewerkers.


Dat er nieuwe software wordt uitgerold vanaf deze avond (voor de meesten) is bevestigd, maar wat en of dat iets te maken heeft met de niet te wissen opnames blijft afwachten.


Als het blokjesvormen erdoor verdwijnt en het schokkend doorspoelen zijn we trouwens ook al flink opgeschoten.
De vraag is inderdaad of die procedure wel van iemand officieel komt en van een bevoegde specialist, want in de wandelgangen wordt veel vertelt hé, dat weten we ondertussen allemaal. Het is maar als je zelf wat in die branche opleiding gekregen hebt of werkzaam bent dat je min of meer kunt inschatten of het een beetje klopt wat ze u willen vertellen.

Maar naar mate er meer resultaten van anderen binnen komen hoe meer zekerheid we zullen krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou toch graag eens een reactie van onze medewerkers lezen over deze 'nieuwe' procedure voor de niet te wissen opnames.


De nieuwe software is bij mij nog niet 'uitgerold' en ik ga ook niet factory resetten daarvoor, maar wat is er eigenlijk nieuw aan deze procedure behalve dat 'voor mij aanbevolen' gedoe, dat bij mij zelfs niet geactiveerd is.


Ik snap er niks van, maar dat wil natuurlijk nog niets zeggen, ik vind het wel raar allemaal.
ik kan dit ook niet, ik begrijp gans deze procedure niet, maar we weten niet van wie bij Proximus deze procedure afkomstig is ?


Of moet Proximus nog eerst aanpassingen doen aan MyProximus !! ra ra ra
't zou wel kunnen dat je op beide decoders eerst de nieuwe software moet hebben,

eerlijk gezegd ik twijfel ook aan deze procedure, maar we zullen niet vooruitlopen en meer resultaten afwachten.


Tot hiertoe zijn de reacties (nog maar enkelen) nog negatief.

Reageer