Programmatie serieopname verwijderen

  • 12 August 2011
  • 13 reacties
  • 2022 Bekeken

Ik heb problemen met een serie-opname. Een paar maanden geleden had ik "big five challenge" op animal planet als serie geprogrammeerd de laatste aflevering heb ik echter gemist. Daarom wou ik, nu de reeks opnieuw wordt getoond, de reeks opnieuw programmeren. Dit lukt echter niet omdat de serie nog geprogrammeerd staat van vroeger. Afleveringen individueel programmeren gaat wel nog. Daarom zou ik de serie-opname willen verwijderen. Vroeger was dit geen probleem. Maar sinds de grote update van de software is dit niet meer mogelijk. Bovendien kan dit probleem alleen maar groter worden naarmate er andere serie-opnames bijkomen. Ik denk dat de programmeurs hier dringend werk van moeten maken.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Geplande series geven normaal geen problemen met planning per aflevering als er conflicten in komen; zowel in de planning als in de TV-gids staat er dan een driehoekje in een cirkeltje. Als je die vanuit de TV-gids opnieuw programmeert komt die automatisch met 30 dagen te staan (nPVR) en in de planninglijst van de serie is die dan automatisch verwijderd. Vroeger was er inderdaad een aparte lijst met geplande series. Nu kan je de serie nog alleen verwijderen vanuit de planning of vanuit opgenomen programma's. Dus als je de laatste aflevering hebt bekeken moet je die niet "verwijderen" maar "serie verwijderen" toepassen.
@ sinjoor71 "Serie verwijderen" in opgenome verwijdert alle afleveringen die je met die opname hebt opgenomen, maar niet de programmatie zelf.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk van wel. Ik heb het al meermaals gedaan en kan die serie daarna, ofwel terug ingeven, ofwel alle afleveringen apart inplannen. Dat kan je niet als de serie nog in het systeem zit. Maar je hebt gelijk, dat is een issue die ze bij de volgende "update" best aanpassen, want niet erg logisch.
Reputatie 7
Badge +3
Als je naar PVR gaat in gepland daar ook de serie verwijderen alvorens deze al dan niet opnieuw te programeren.

mvg,
@ patrick.2060


Als er geen aflevering meer komen staat deze serie ook niet meer in gepland. Dus eens de laatste aflevering gepasseerd is kan je de serie-opname niet meer verwijderen.
Reputatie 7
Badge +1
Neen dat klopt. Je moet het dus bij de laatste aflevering doen. Bij de oude interface had je daar meer controle over. Maar ik betwijfel of dat storend werkt op verdere programmaties.
Bij mij werkt het dus wel storend. Misschien enkel voor die bepaalde reeks. Je zou eigenlijk voor de laatste aflevering de programmatie moeten verwijderen en de laatste aflevering individueel opnemen. Maar je weet niet altijd van iets of het de laatste aflevering is.
Reputatie 7
Badge +1
Vermits je 10 dagen vooruit kunt kijken moet een eventueel volgende aflevering al in de lijst van de geplande serie staan. Als daar nog niks staat best nog eens checken in de TV-gids.
Klopt wat Ivanhoe zegt. Ik heb daar ook al veel last mee gehad, maar ik heb ook ondervonden dat bepaalde series vanzelf terug komen, als ze heruitgezonden worden. Zo had ik Animal Police Phoenix in serie opgenomen en na de laatste aflevering de serie niet gewist. Vorige week stond er plots een serieopname van AP Phoenix tussen mijn plannings. Er werd echter maar 1 aflevering uitgezonden, dus andere plannings kreeg ik niet. Dus als je een serie niet gewist hebt, zou die normaal gezien moeten terugkomen, als je alle opnames al gewist hebt, bij een heruitzending van de serie. Ook bij Animal Police Houston (ook op Animal planet) had ik hetzelfde resultaat. Maar de bug die er vroeger was; namelijk dat als er een nieuwe jaargang wordt uitgezonden, die niet mee opgenomen wordt, is er nog altijd. Je moet dan opnieuw een serie plannen voor die nieuwe jaargang. Zo heb ik momenteel 2 series gepland /opgenomen staan van AP Houston. Het gekke is echter dat in de 2 series de oude en de heel oude afleveringen door elkaar staan (te zien aan de begin-generiek die anders is).

Ik ben ook hevige voorstander van het terug invoeren van het beheer van serieopnames, maar ik dacht dat er al eens door Eva gepost was, dat dit niet zou terugkeren, omdat dit voor sommige mensen te moeilijk was. Huilen

Dus moeten diegenen die er wel mee kunnen werken, het maar ontberen, omdat sommigen er niet mee kunnen werken. Mijn persoonlijk gedacht is dat die mensen die series niet kunnen beheren, ook geen series zullen programmeren, want dat is toch ook niet "gemakkelijk". En dat is me al bevestigd als ik erover spreek met andere gebruikers.

Serieopnames beheren was ook handig als je een serie had, waarvan sommige opnames mislukten (zoals ik regelmatig aan de hand heb). Dan wiste je de hele serie en kon je weer alles samen in de serie programmeren. Elke aflevering kwam ook apart in de opnames te staan, zodat je die niet per ongeluk mee wiste bij het wissen van de serie.

Wilde je elke aflevering bekijken zonder te moeten zoeken, dan ging je naar serieopname en daar kon je elke opgenomen aflevering bekijken, zodat je niet gehinderd werd door andere opgenomen programma's. Heerlijke tijd toen die grote update er nog niet gekomen was. Toen was BGC-TV voor de eerste keer echt handig in intensief gebruik.
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die series is inderdaad soms vervelend. Alles hangt ervan af van hoe de aflevering in de TV-gids genoemd wordt. Met "Tour 2011" waren er ook van die afwijkingen. Normaal moest er staan "Tour 2011 Vive le vélo" laar bij een aantal afleveringen stond er alleen "Tour 2011", wat tot gevolg had dat die niet in de serie werden opgenomen. Ik zag het wél op tijd en programmeerde ze apart. Het hangt allemaal samen met de TV-gids vermits de serieprogrammering die uit de TV-gids plukt. Daarom verschuiven de opnames mee met eventueel veranderende begintijden van de afleveringen. De fouten komen bijna altijd van afwijkende benamingen in de TV-gids. En het is waar dat afleveringen automatisch terug opduiken als de serie blijft staan, bv. als ze een maand geen afleveringen geven zoals tijdens de Ronde van Frankrijk (VRT). Ook is het soms vervelend dat bepaalde regelmatig terugkomende programma's door het systeem niet als serie worden geïdentificeerd, maar stuk per stuk moeten ingepland worden.

Toch blijft het een handig systeem.
Update: een paar dagen geleden had ik big five challenge van 25 augsutus individueel geprogrammeerd (herhaling en eerste aflevering van het nieuwe seizoen). Gisteren stonden beide afleveringen plots ook nog eens geprogrammeerd als serie-opname (2 lijnen in gepland). Vandaag zag ik plots maar één lijn met serie-opname voor 25 augustus, maar geen uur. Ik heb die serie-opname dan wat meer in detail bekeken en dan krijg ik plots wel twee geprogrammeerde uitzendingen te zien. De uitzending van vandaag stond echter niet geprogrammeerd als serie-opname terwijl de namen identiek zijn.
Beste Ivanhoe,


dit is inderdaad een gekend probleem. Als je dus een serie-opname verwijdert en je wenst deze zelfde serie opnieuw op te nemen als serie, lukt het niet.

Dit zou moeten opgelost zijn met de volgende software release (niet voor september).


Mvg

Eva van Belgacom
Update: plots is de geplande serie-opname van 25 augsutus ook verdwenen. Er zijn wel serie-opnames bijgekomen voor 26 en 28 augustus, maar daar staat een driehoekje en niet het klassieke cirkeltje.

Reageer