Programma opnemen van op afstand

  • 1 September 2012
  • 13 reacties
  • 794 Bekeken

Ik probeer al een tijdje mijn opnames in te stellen via de optie "opname instellen op afstand", aangezien ik momenteel enkele weekjes niet thuis ben.

Maar ik krijg op de desbetreffende website geen tv-gids te zien. Er komen enkel de dagen op, maar geen programma of tv zender. Er blijft constant opstaan dat hij aan het laden is. TV overal werkt wel perfect.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb gisteravond en vandaag hetzelfde vastgesteld. Ook zonet tevergeefs getracht de optie 'opname instellen op afstand' te gebruiken om een opname te plannen.

Eigenaardig is wel dat ik de TV gids wel kan raadplegen zolang ik niet ingelogd ben. Nu kan ik 'programmeer op afstand' klikken. Na het inloggen krijg ik de foutboodschap :http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/chp_idtv_bouquets.page?dcrName=idtv_bouquets&WT.mc_id=b0506" target="_blank Ook de TV gids toont enkel nog de dagen en geen zenders of programma's meer.

Bij check op het TV toestel werd geen opname gepland!
Reputatie 7
Badge +1
Eens uitloggen en terug inloggen kan soms helpen. Dat geplande opnames vanuit de online TV-gids niet in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder komen is een van de vele fouten van Charles, de nieuwe interface voor TV, die voorlopig enkel voor V4-decoders gepusht wordt. Hieraan wordt "naar zeggen" koortsachtig gewerkt...
Maar ik kan je geruststellen, de programma's worden wel opgenomen en komen dan wél in de lijst van opgenomen programma's op de decoder. Controle is helaas voorlopig enkel mogelijk via de "online" TV-gids op PC, smartphone of tablet.
Ik heb deze melding ook al enkele weken, en nu je het zegt zou dit best kunnen sinds de laatste update.

Dit is zeer vervelend, ik probeer mijn opnames te programmeren via de PC, tvoveral en krijg ook steeds de melding Enkel beschikbaar in een Belgacom TV boeket.

Via de android tablet is de tvoveral app goed om tv te kijken, maar de tvgids is zéér slecht, alle programmas op de tijdlijn worden maar voor de helft weergegeven en dit is dus niet mogelijk om langs hier opnames te plannen.

Via de iPhone applicatie lukt het ook niet, want hier zit blijkbaar een bug in, telkens ik de app start crasht deze.

Dus graag een oplossing ASAP voor deze storingen.
Nu Tv Overal betalend wordt kan Belgacom deze problemen toch niet zo laten?

Eva ?
Beste Frederik,


in principe zou je altijd toegang moeten hebben tot de TV Gids van Belgacom. Kan je eventueel eens testen met een andere browser?

Indien het programmeren vanop afstand nog niet lukt, kan je best even contact nemen met onze technische dienst op 0800/22800.


Het is zo met de nieuwe Charles release dat je de opname, die je vanop afstand geprogrammeerd hebt, niet direct te zien krijgt bij de opnames op je decoder. Deze opname is wel zichtbaar als ze afgelopen is.


Mvg

Eva
@ Eva, getest onder: Win7 & Win XP, IE8, IE9, Firefox, Safari, Chrome

Allemaal zelfde foutmelding.
andere pc/laptop kopen ;-))
Beste eva, hier zit ik zelf al enkele weken met het zelfde probleem. Heb het ook getest op verschillende browser maar tervergeefs zonder resultaat.


En persoonlijk heb ik al zelf contact opgenomen op het nummer 0800.22800 alsook op het nummer 0800/22909 en keer op keer na mij een aantal keer te hebben doorverbonden met een andere dienst zijn we steeds tot de zelfde vastelling gekomen, namelijk: Er is binnen Belgacom blijkbaar geen specifieke dienst die zich bezig houdt met TV Overal, en keer op keer kon men niet verder graken dan: "ik zal er notitie van maken en het doorgeven" (Nu ja, anderhalve week later is er nog niets veranderd. Volgens mij is de communicatie duif in de soeppan gesukkeld vooraleer ze de communicatie kon doorgeven).
Werkt niet op Windows noch op Mac noch op iPhone, nog op Tablet met Android, mss eens proberen op men Ubuntu?

Nja tgaat ni veel verschil uitmaken hé, tprobleem ligt bij BGC..
Geen enkel probleem hier met windows 7



speels
Hier ook niet met W7 + IE9 en andere browsers ook niet trouwens!
Reputatie 4
Badge +2
Zonet heb ik, online op PC, de TV gids kunnen bekijken. Ondanks het feit dat ik ingelogd ben, krijg ik, telkens ik tracht een opname te plannen, het inlogscherm opnieuw.

Evenmin is controle of de opname planning is gelukt, helaas niet mogelijk via de "online" TV-gids op PC. Evenmin te checken vanuit de online TV-gids in de lijst van geprogrammeerde opnames van de V3 decoder.

Reputatie 7
Badge +1
Bij mij werkt de TV-gids met de online-priogrammering wél, zowel op PC (Win7 en Firefox 15.0) als op Android 4,0 smartphone en tablet. Wat Eva zegt is juist. De online geprogammeerde opnames komen NIET automatisch in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder, maar worden wel opgenomen. Sedert kort staan ze er wél in nà een Factory Reset van de decoder; waarbij ik niet weet of dit het effect is van de nieuwste versie van Charles (...246), die ik sedert vandaag heb. De opnames worden nog wél niet met een cirkeltje aangeduid in de TV-gids v/d decoder.
In ieder geval staan de nPVR opnames niet in de lijst van geprogrammeerde opnames maar wel in de liist opgenomen dit via de afstandsbediening van de decoder uitgevoerd onder Charles 246

Reageer