programma opnemen op harde schijf decoder

  • 3 September 2014
  • 9 reacties
  • 359 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Meestal worden de op te nemen programma's ingesteld als zijnde 'opname op server belgacom'. Nu wensen we eens 'n programma op te nemen op de harde schijf van onze decoder. Als ik dit nu probeer krijg ik steeds het vermoeden dat de opnames toch op de server van Belgacom gebeuren.

Hoe stel ik deze opname in en kan ik onmiddellijk vaststellen of deze opname wel degelijk op de harde schijf van de decoder gaan te recht komen.

Iemand die kan raad geven ?



Bedankt

9 reacties

Ik veronderstel dat je met serie opnames zit die enkel en alleen op de harde schijf kunnen opgenomen worden.


Als je n u ook weet dat je op de harde schijf maar één opname tegelijkertijd kunt opnemen op harde schijf, dan hen je de kans dat als je een programma wilt opnemen dat die kan samenvallen met één van de verschillende series die je mss opneemt wat wil zeggen dat ze alleen in nPVR op de server kunnen opgenomen worden.
eventueel kan je eens de meer uitgebreide info lezen omtrent PVR en nPVR opnames , surf naar ► pvr - npvr
Reputatie 2
Badge
Alvast bedankt voor uw snel antwoord. Het lijkt me in elk geval onlogisch dat alleen series op harde schijf kunnen opgenomen en bewaard worden. Het zou toch moeten kunnen (mijn inziens) dat ik 'n programma opneem op de aanwezige harde schijf en dit programma bewaar zolang ik zelf maar wil. Of ben ik hierin verkeerd ?
Neen ik bedoel niet dat als je series opneemt dat je dan geen enkel ander programma kan opnemen op je harde schijf.


Het is enkel als je programma dat je wilt opnemen moest toevallig samenvallen of overlapt in tijd met één van je series die je opneemt dan zal die opname niet kunnen opgenomen worden op harde schijf en zal ze voor 30 dagen beschikbaar blijven op de belgacom server.


Een ander voorbeeld , laat ons aannemen dat je zelf geen series geprogrammeerd hebt dan zal het eerst programma dat je opneemt op de harde schijf opgenomen worden, en stel je programmeert een tweede programma van een ander zender en dit programma overlapt dit eerste programma dan zal dit tweede programma automatisch op de server s gedurende 30 dagen beschikbaar staan omdat je geen twee programma's tegelijk op de harde schijf kunt opnemen.


als je de volgorde wilt omwisselen, staat er ook een trucje beschreven als je surft naar de link die ik hierboven heb opgegeven ► surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#pvrversusnpvr" rel="nofollow
Juist weet ik het ook niet meer,ik denk dat ik dit niet meer kan verwisselen.Bij mij word nu alles op de harde schijf opgenomen.Vind dit veel beter.Enkel is die capaciteit veel te klein.
ja Tom inderdaad, dat wordt allemaal op harde schijf opgenomen zolang de programma's die je opneemt van de verschillende zenders niet in tijd overlappen ook rekening houdende met de tijd die je instelt bv { -5 min; programma(duur) +20 min.}
Als het bij een ander mogelijk is zou het dus hier ook best moeten kunnen.Maar wie zijn wij?En hoeveel maal hebben we al gehoord dat belgacom achterloopt met een software etc.Werken er hier 250 techniekers dan zijn het er bij telenet x20.
Reputatie 2
Badge
heb de oplossing voor m'n vraag gevonden.

als ik het programma via 'manuele opname' plan, komt deze direct op' m'n harde schijf.



alvast bedankt voor de ontvangen reacties


rooboo
Bedankt voor de feedback rooboo,


Deze methode heb ik nog nooit geprobeerd, maar wat mij hierbij afvraag is wat er dan zou gebeuren als je bv al een serie opname heb gepland en die in tijd zou samen vallen met deze die je manueel plant !

Reageer