profiel 30/6 en lage snelheid

  • 30 July 2012
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Dit op vraag van een kameraad.

Kan 3 TV's aansluiten.

Gegevens van de VDSL2 tool

Profiles

17/a -30/60


16544kbps

2064 kpbs

268 m

8d

6,2db

14276 kbps

2991 kbps

Waarschijnlijk zijn er problemen met de binnenbekabeling van het appartementsgebouw.

Een technicus van Belgacom had zo'n vermoeden bij een vorige tussenkomst.

Indien zo, dan is de vraag wie moet er eventueel opdraaien voor de vervanging van die bekabeling?




5 reacties


Kan 3 TV's aansluiten.


• 3 tv's waarvan 2 in HD is een 20 / 2 profiel
• 3 tv's waarvan 3 in HD is een 30 / 6 profiel

wat lees je af indien je surft naar http://1920168.1.1

daar zie je iets in de aard van :




















VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate ?????? kbps
Upstream line rate ?????kbps
Downstream Training Margin ??? dB

De bekabeling in huis is voor de verantwoordelijkheid van de klant.
BGC is verantwoordelijk voor de verbinding tot aan de Intro dus tot waar de kabel binnen komt.

groetjes, Elsa

Je kan ook eens de lijntest zelf doen om te zien wat dit geeft als resultaat.

zie op ricy's blog voor meer uitleg: http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

daar staat oa:

Test uw Belgacom lijn... ©

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link "Test mijn lijn" te gaan


Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem

groetjes, Elsa


♦ omtrent deze Intro en aansluiting vind je meer op mijn blog ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
alsook de link naar de "aansluithanleiding".

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf


Reputatie 2
Badge
hierbij de gevraagde gegevens :

down : 16544

up : 2064

downstream : 6.2 dB


  • 1 Huidige status van ons netwerk
  • Geen problemen gevonden
  • 2 Analyse van de lijn
  • Een probleem op uw lijn werd vastgesteld
  • 3Vind een oplossing

We hebben een probleem gevonden op uw lijn


Een tussenkomst van een medewerker van onze klantendienst is noodzakelijk.
Contacteer ons nu door te bellen naar het gratis nummer 0800 22 800.

downstream : 6.2 dB


Inderdaad duidelijk problemen met bekabeling.

kijk eens op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

om te zien of alles correct bij u aangesloten is.

Reageer