Skip to main content
Sinds kort kan ik bepaalde websites niet meer bezoeken en krijg ik steeds een foutmelding of de foto's op de website komen niet door of zijn vervangen door kruisjes. Dan werkt het weer eens maar amper 2 minuten later hangt het zich weer op. Met andere woorden: zeer frustrerend, je kan geen tien minuutjes na elkaar op je gemakje surfen of werken op het internet. Ik heb het probleem zowel op mijn vaste PC als op mijn laptop en ze zijn gelijktijdig opgedoken. Ik krijg deze foutmelding:

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

De internetverbinding is verbroken.

De website is tijdelijk niet beschikbaar.

De DNS-server is niet bereikbaar.

De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.

U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd zoals flushdns in DOS of een open dns ingesteld, maar het helpt allemaal niks. Vermits het zowel op mijn vaste PC als laptop zich voordoet en het ineens gelijktijdig is opgedoken begin ik steeds meer te denken dat het iets met de verbinding te maken heeft. Wel vreemd is dat sommige websites er geen last van hebben en andere er constant door geteisterd worden. Maar amper een maand geleden ofzo had ik met geen enkele website problemen en nu plotseling heb ik zowel op vaste PC als laptop deze problemen.

Mijn log-in: fa021627

Ik ben geabonneerd op Belgacom ADSL Go.

Mijn modem: Philips ADSL Modem Multiservices PSTN Blue Model: SNA6600/18 (niet draadloos, geeft wel draadloos internet naar mijn laptop)

Beste WB,

dit kan veroorzaakt worden door verschillende factoren.

Dit kan komen door beveiligingssoftware (firewall) die bepaalde zaken blokkeert.

U kan ook eens proberen om bij de TCP/IP-instellingen van de netwerkkaart de skynet DNS-servers in te geven :

195.238.2.21 en 195.238.2.22.

Mvg

Eva van Belgacom

Beste Eva

Ik heb dit allebei geprobeerd (skynet DNS-servers ingegeven en heb zelfs firewall helemaal uitgeschakeld), maar geen van de twee helpt.

Zijn er nog andere oplossingen aub? Want heb internet werkgerelateerd nodig en op deze manier gaat het echt niet. Het vreemde is dat ik een maand geleden dus geen enkel probleem had en nu plots op zowel vaste PC als laptop. Het gaat ondermeer om de website www.sport.be

Beste WB,

Mogelijk is het een probleem met uw webbrowser - indien u internet explorer gebruikt zou ik u willen aanraden de cookies, geschiedenis etc. te verwijderen. Deze vindt u terug als u bovenaan in uw browser op extra gevolgd door internet opties klikt.

Ook kan ik u vermelden dat uw lijn in orde is, en u zich niet op smallband bevindt.

Mvg,

Eva van Belgacom

Ik had de firewall in windows uitgeschakeld en dat hielp dus niet. Bijgevolg heb ik eens geprobeerd de firewall in de router zelf uit te schakelen en nu is het probleem wel verholpen. Maar ik vind dit eerlijk gezegd geen optie, want ervoor heeft het ook altijd goed gefunctioneerd, waarom dan nu niet? Daarbij ben ik nu extra blootgesteld aan gevaren, ook al heb ik AVG en Avast Anti Virus geïnstalleerd.

Ik heb ook al eens firefox of google chrome geprobeerd ipv IE maar niets helpt. Die cookies en geschiedens heb ik al eens verwijderd, ook zonder succes.

Wat kan ik nog doen? Want ik zou die firewall toch graag terug inschakelen.

Heb nog een extra vraagje: beschik nu over abo op Belgacom ADSL Go. Welke zou de eerste optie zijn als ik mijn internet nog iets sneller wil maken? Want ik vind het nu persoonlijk iets te traag. Of kan dat mss via Belgacom e-services?

WB:

gebruik die Skynet IP adressen niet, komt van Belgacom en dit zegt al genoeg. Gebruik deze eens:

8.8.8.8

en

8.8.4.4

dat is zowieso iets sneller.

Verder, kan je eens op E-services inloggen en uw 'verbindingstijden' controleren (via 'internet') . Om te kijken als je niet teveel disconnects hebt, want mss is het gewoon iets met uw lijn en niet dns

Eva,

Ik had de firewall in windows uitgeschakeld en dat hielp dus niet. Bijgevolg heb ik eens geprobeerd de firewall in de router zelf uit te schakelen en nu is het probleem wel verholpen. Maar ik vind dit eerlijk gezegd geen optie, want ervoor heeft het ook altijd goed gefunctioneerd, waarom dan nu niet? Daarbij ben ik nu extra blootgesteld aan gevaren, ook al heb ik AVG en Avast Anti Virus geïnstalleerd.

Ik heb ook al eens firefox of google chrome geprobeerd ipv IE maar niets helpt. Die cookies en geschiedens heb ik al eens verwijderd, ook zonder succes.

Wat kan ik nog doen? Want ik zou die firewall toch graag terug inschakelen.

Heb nog een extra vraagje: beschik nu over abo op Belgacom ADSL Go. Welke zou de eerste optie zijn als ik mijn internet nog iets sneller wil maken? Want ik vind het nu persoonlijk iets te traag. Of kan dat mss via Belgacom e-services?

Wat kan eigenlijk het probleem zijn als één pc en de andere pc op hetzelfde netwerk aangesloten toch enorm verschillen in internetsnelheid (openen pagina's, inladen foto's enz...) ?

Hallo Belgacom ???

AVG én Avast AV ? 2 virusscanners kunnen elkaar tegenwerken. Probeer eens een van beide uit te schakelen.

Ik heb ondertss Avast op beide PC's en toen ik allebei AVG had is het probleem begonnen, dus daar ligt het niet aan.

Maar waar zitten die van Belgacom hier? Mijn vraag dateert al van vijf dagen geleden.

Belgacom ???

Beste WB,

Er zijn een aantal tegestrijdige waarden.

De eerste storing was van toepassing op beide PC's, maar nu spreekt u over een verschil in snelheid wanneer beide werken.

Door deze reden is de eerste storing mogelijk gerelateerd aan de modem (gemeenschappelijk punt van uw 2 PC's).

De tweede waarbij maar 1 pc traag is, zou mogelijk aan de pc zelf kunnen liggen.

Ik kan u de modem laten omruilen om dit te testen, als dit de storing niet verhelpt zal uw pc zelf nagekeken moeten worden.

Mvg,

Eva van Belgacom

Nee dat heb je mis begrepen.

Die "traagheid" heeft niks te maken met het verhaal van de firewall die ervoor zorgde dat op bepaalde websites foto's niet door kwamen of ik die website soms zelf helemaal niet kon bereiken. Ik vroeg gewoon hoe ik mijn internetverbinding nog zou kunnen versnellen.

Dat ik aanhaalde dat dezelfde laptop op een ander netwerk wel "snel internet" had betekende dat ik met mijn laptop op een andere plaats op iemand anders zijn netwerk totaal geen problemen kende om op die websites te komen waar ik thuis dus niet op geraak zonder firewall uit te schakelen.

Ik heb de modem al eens gereset, maar nog steeds hetzelfde verhaal. Mijn laptop hier thuis en vaste pc hier thuis hebben allebei hetzelfde probleem wat betreft het bereiken van die bepaalde sites. Het werkt alleen als ik de firewall van de router uitschakel, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling hé.

Hoe gaat dat in zijn werk met het ruilen van die modem aub?

Beste WB,

gelieve hiervoor onze technische dienst te contacteren op 0800/22700. Zij geven u alle gegevens die u nodig heeft om de modem om te ruilen.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer