Problemen TV gids


Ik heb een probleem met de tv gids van mijn proximus tv die niet synchroon loopt met de huidige tijd. Soms is er zelfs een verschil van 30min waardoor programma's, series die ik opneem niet correct (niet volledig) worden opgenomen.
Wat kan het probleem zijn en hoe is het op te lossen?
Decoder resetten? b-box3 resetten?

Bedankt

17 reacties

Helpt het niet als je de decoder gewoon eens herstart door hem 5 sec stroomloos te zetten (netstekker uittrekken of via schakelaar achteraan)

PS: een reset duurt veel langer dan een herstart.
Ik zal het deze avond eens bekijken en hou je op de hoogte.
Deze avond decoder gereset door hem enkele seconden stroomloos te zetten (schakelaar achteraan decoder uit gezet).
Op het eerste zicht ziet het er beter uit.
We zullen afwachten wat de opgenomen programma's zeggen.
Er is wel onlangs een probleem bij sommige opnames dat die ongeveer een uur te vroeg opgenomen worden met als resultaat dat er op het einde van het programma een stuk mankeert, hieromtrent meer details
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/weergave-opgenomen-programma-begint-1-uur-vroeger-37922
Deze voormiddag naar de opnames gekeken die ik gisteren had geprogrammeerd en opgenomen en alles werd correct en volledig opgenomen.
Tot nu toe is het probleem dus verholpen, hopelijk blijft het zo.

Allen, bedankt voor de hulp
Reputatie 4
Badge +1
Wat ik ook niet versta is dat ik deze week al mijn zenders op een andere plaats aan het zetten was en enkele dagen later zag dat la 2 twee maal achter elkaar stond. DeSD en HD versie maar dat die beide balken van die programma's niet gelijktijdig waren. Dus je kan hier niet een programma programmeren als je niet eens weet wanneer het begint of stopt ik vind dit wel heel lastig.
Ik heb toch nog problemen met de TV gids.
Volgens de TV gids zou nu "Married with Children" bezig zijn, van 16u25 tot 16u55 maar in werkelijkheid om 16u44 is het nog steeds tele shopping die wordt uitgezonden. Dit is op de zender Q2.

Zie afbeelding voor meer duidelijkheid.

Graag oplossing.

Reputatie 4
Badge +1
Ja met die gids is iets mis, ik wou deze middag een film zien die ik verleden week had opgenomen van Vitaya. Na 50m was deze nog niet bezig wat dus dit wilt zeggen dat die film nooit geheel opgenomen kan zijn. Ik ga volgende week terug naar een andere operator zoeken want zo is het ook geen oplossing dat je niets kan opnemen of niet zeker bent of het opgenomen is. Daarjuist is ook weer dat beeld blijven staan, ik dacht dat ik daar van af was. Ik gzeaak hier niet vanaf die miserie. Dan kan ik beter terug opstappen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Bever, vorige week was er een probleem met de opnames. De meeste zijn al gecorrigeerd. Kan je mij zeggen welke film het was ? Dan laat ik het nakijken en corrigeren door ons TV team.

Mvg,Robrecht
Reputatie 4
Badge +1
Ok, Robrecht ik zal zien of ik hem kan terug vinden. Maar kan je niets beloven omdat ik hem terug had afgeveegd. Omdat die er toch niet meer in zijn geheel kon opstaan, omdat ik hem via de zender-gids had geprogrameerd.
Reputatie 4
Badge +1
Beste RobrechtB Ik heb die film proberen terug op te zoeken maar heb hem spijtig genoeg niet kunnen vinden. Waarschijnlijk zal hij van de week er voor geweest zijn en is het weekblad al met het andere papier en vuilnis weg. Vandaag is ook weer 2 maal die televisie enkele sec. onderbroken geweest. Dat wil volgens mij toch zeggen dat er iets aan die lijn scheelt? Ik heb enkele sec. op die knop achteraan geduwd en terug aangezet.
Reputatie 7
Badge +6
Bever, ik zie inderdaad hier en daar wat storingen op de lijn welke problemen kan geven zoals wegvallen van signaal. Om deze problemen verder na te kijken en op te lossen kunnen we best een technicus langs sturen. Wanneer zou dit het best voor je passen? Heb je bijvoorbeeld voorkeur tussen voormiddag of namiddag?
Reputatie 4
Badge +1
Namiddag is goed. Enkel Dinsdag staat er een markt voor de deur en kan men er voor 15.00 niet staan.
Reputatie 7
Badge +6
Zo, de afspraak is gemaakt voor vandaag 14/03 in de namiddag tussen 12:30-17:00.
Reputatie 4
Badge +1
Indien mogelijk rekening houdend met die markt? Politie is daar aanwezig. Markt is meestal voor 15.00 vrijgegeven. 14.45-15.00
Reputatie 7
Badge +6
Dit is moeilijker gezien het tijdslot dan gereduceerd wordt tot 2 uur, wat zeer moeilijk is voor de planner om dit te realiseren. Ik zal dit doorgeven maar kan helaas niets garanderen.
Reputatie 4
Badge +1
Dezelfde technieker heeft gisteren rond half drie nog kunnen langs komen. Hij heeft tijdelijk een kabel verwisselt en in de kelder gaan zien of daar niets mis was met die draden. En bijna alle draden van Proximus zaten los of hadden geen verbinding. Hij heeft ze nu ook allemaal aangesloten, en normaal had ik dit steeds voor om half vier 4 uur dat die tv begon uit te vallen voor enkele sec. Sinds gisteren niet. Laat ons hopen dat dit het probleem was; Hij belt straks terug. Dit was ook maar een kwartiertje werk om die draaden werk en die draad bij mij te verwisselen.

Reageer