Problemen opnemen en bekijken programma's

  • 22 September 2014
  • 32 reacties
  • 1547 Bekeken

Sinds enkele weken heb ik weer verschillende problemen met begacom tv.


- programma's die ingesteld zijn om op te nemen worden niet opgenomen (terwijl er niet gezegd wordt dat er een conflict is). Normaal moet het toch mogelijk zijn om twee programma's (geen HD) tesamen op te nemen.


- opgenomen programma's waarbij tijdens het kijken het geluid uitvalt. Hierbij helpt enkel om de decoder te rebooten.


- programma's die verwijdert zijn van de PVR verschijnen er na het rebooten van de digicorder terug op.


- programma's onderaan de PVR-lijst worden gewist (en er staat dat er nog 15% vrij is).


Ik ben tegenwoordig meer mijn digicorder aan het rebooten dan ik tv aan het kijken ben. Alle mogelijk oplossingen zijn welkom.


MVG


An



32 reacties

Je zit met een V3 decoder volgens mij en de enige goede oplossing is (proberen) deze te laten omruilen voor een recentere V4 of V5 decoder.


J e kan bellen naar technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en daar al je problemen uirleggen die je dagelijks ondervindt en er op aandringen om een ruilnummer te bekomen waarmee je de decoder kan laten omruilen in een Belgacom center

Normaal moet het toch mogelijk zijn om twee programma's (geen HD) tesamen op te nemen.



hangt van je VDSL2 profiel af


Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox modem.



en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB



Hier vorige week ook gebeurt en ik heb een v5


Thuis stond geprogrameerd via online tv gids zijnde op de server belgacomtv omdat programeren op decoder zelf hier gevaarlijk is door de wedgenwerken in de buurt en er regelmatig spanningsonderbrekingen gebeuren


Was gebeurt in de namiddag en gecontroleerd via decoder en stond in de lijst geprogrameerd


Maar toen ik thuis kwam later op de avond had ik dikke pech


Was niet te zien in lijst opgenomen programs en zelfs na de truk ' even herstarten decoder ' was het nog nie te zien


Was wel verdwenen uit lijst geprogrameerde opnames


Blijkbaar loopt er af en toe nog wa mis


Reputatie 5
Badge +3
Bekend verhaal, bij mij loopt het al maanden lang mis met programma's die ongevraagd worden gewist uit de lijst geprogrammeerd.


V4 omgeruild door V5, geen verbetering, alles meerdere keren gerest, enz...


Voor de opnames beginnen controleer ik of iemand anders of er niets is gewist, en zo nodig opnieuw ingesteld.


Gelukkig gebeurt dit niet elke dag, maar toch, niet 100% betrouwbaar! Dus geregeld nakijken.


De display v/d V5 is ook nog altijd niet opgelost ivm de tekst en led icoontjes, na een reset terug tijdje goed.


mvg




de tv gids klopt niet altijd en daardoor zijn er ook veel problemen met opnames.


Maar nog altijd blijft het voor mij heel raar want ik doe de opnames in nPVR bv ook regelmatig opnemen van 'blokken' en van 'thuis' en ik heb er nog geen last van gehad !?


Het software/hardware probleem van de leds is blijkbaar ook nog een probleem dat door iedereen gemeld wordt al zijn er ook die melden dat het bij vervangen van hun decoder het zou opgelost zijn, maar de vraag is voor hoelang, want niet iedereen geeft achteraf feedback, als ze melden dat het opgelost is na vervanging , melden ze niet als het na een tijd goed gebleven is of dat het fenomeen teruggekeerd is !


Er zijn er ook al veel die hun V5 onzichtbaar opstellen , in een kast of achteraan de Tv, die kunnen natuurlijk geen last ondervinden van slecht werkend display ;-)
Elisa, ik zit idd met de v3 digibox.


De opnames lopen bij mij goed zolang het maar 1 opname is. Wanneer er 2 overlappen dan worden ze niet altijd allebei opgenomen. Zeer vervelend. Vooral omdat het de ene keer wel goed gaat en de volgende keer niet.


Heeft nog iemand het probleem dat de programma's na opname op de pvr gewist worden. Ik laat nu onderaan telkens programma's die ik al gezien heb staan net omdat die meermaals verdwijnen (terwijl ik nog 15 procent vrij heb staan)


De V3 heeft meer problemen dan de andere V4 en V5 decoders maar met opnames loopt het de laatste tijd bij alle decoders wat mis , opnames die uit de lijst verdwijnen of niet opgenomen worden enz....


Wanneer twee programma's overlappen en het de ene keer lukt en de andere keer wel zal afhangen van welke zender je het tweede programma wilt opnemen, want het tweede overlappende zender programma zal altijd in nPVR opgenomen worden (dus niet in PVR op de harde schijf) , maar niet alle zenders kunnen in nPVR (30 dagen bewaard op servers van Belgacom) opgenomen worden.
dit zij de zenders waarvan je in nPVR kunt opnemen:


Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, één, één HD, Ketnet, Kanaal Z, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM en VTM HD.


Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, Plug RTL, Plug HD, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1 en TF1 HD.
Na een eindeloze reeks problemen met een V3 decoder heb ik uiteindelijk een goede week geleden via EVA een V4 ter vervanging gekregen.

De eerste dagen alles ok. Tot het ineens niet meer mogelijk is nPVR opnames te programmeren via de afstandbediening (bvb één en Canvas samen opnemen geven al een conflict). Via de tablet ging het nog wel. Nu lukt dat ook niet meer. Volgens TV Overal wordt het programma opgenomen maar uiteindelijk is er van de opname niets terug te vinden.



Zo als bij An duiken een aantal gewiste nPVR opnamen elke dag opnieuw terug op in de lijst.

Ik heb al een factory reset gedaan, maar het enige resultaat hiervan is dat de gewiste nPVR opnamen nog maar eens opnieuw te voorschijn komen.


Naar de technische dienst bellen heeft ook geen zin. Die heb ik tijdens de problemen met de V3 drie maal gecontacteerd . Een maal heeft men mij geholpen. De twee andere keren beloofde men terug te bellen maar laten ze je gewoon in de kou staan.


Reputatie 7
Badge +6
Ik kan er serieus naast zitten, hoor, maar ik heb ook dergelijke problemen (opnames die niet stoppen, niet kunnen verwijderd worden of na verwijderen weer verschijnen, enz.) en mij hebben ze gezegd dat mijn PLC-adapters niet meer gesynchroniseerd zijn en dat ik die opnieuw moet synchroniseren: dus als je zulke adapters hebt hebt, kun je dat mss eens proberen.
In mijn geval kan dat niet de oorzaak zijn.Een kabel verbindt de modem met de decoder.


Marleen, dat zal een jobstudent geweest zijn die u dat wijsgemaakt heeft knipoog
ter info:



:



in 'mijn opnames' kies je de opname dat niet stopt

dan opties : verwijderen

dan kies je 'nooit'

Daarna kan je de opname stoppen.



  • [quote]of nog : Opname kiezen : Opties - Verwijderen - 'indien schijf vol' -> 'nooit' en bevestigen[/quote]

  • [quote] en ook 😞 wat op het zelfde neer komt ): Voor verwijderen kan je ook het volgend proberen: OPTIE / VERWIJDEREN / NOOIT en als dan het rode knopje uitgaat kan je verwijderen anders netstekker van de decorder 10seconden uittrekken en dan alles in een keer verwijderen. [/quote]
Reputatie 7
Badge +6
Ja, Elsa, dat kan best ;-))), ik gebruik in elk geval de 'goed voor (bijna) alles oplossing': stekker uittrekken, maar dat zou toch eigenlijk allemaal niet mogen, hé.
Inderdaad als je het maar weet, in plaats dat de problemen verminderen komen er nog altijd bij nee
Badge
Hier ook de laatste tijd miserie troef. Geprogrammeerde progr. verdwijnen zomaar uit de lijst , en worden dan ook niet opgenomen. Na contact met de tech. dienst, hebben ze spijtig genoeg, iets gedaan, dat zelfs al mijn opgenomen programma's in nPVR verdwenen waren (een 30 tal). Er werd me dan ook .een compensatie (credits) beloofd, maar tot nu toe nog niets van gezien. De correspondente ging mij ook terugbellen, maar ook niets meer van gehoord. Van klantvriendelijkheid gesproken......
Dit wordt hier door veel mensen gepost dat er problemen zijn met verdwijnen van opnames uit de lijst !


Nog eens de klantendienst herinneren dat er een compensatie beloofd werd 0800 22 800
Reputatie 1
Vorige week ook een V5 decoder gaan halen ( V3 >>V5)


Het kijken naar een andere zender als hij begint op te nemen, gaat niet !!


Bv: 'Familie' geprogrammeerd op VTM HD, aan het kijken naar 'EEN', als de opname start, schakelt de TV naar VTM ( nog nooit meegemaakt !! )


Als je dan terug naar EEN wilt schakelen, komt er een melding ' Of ik de geplande opname wil stoppen?'


Ja= Stopt hij de opname, en schakelt hij naar een andere zender ! ( maar dan heb je geen opname ! )


Dus, je moet altijd naar de zender blijven kijken die hij aan het opnemen is !


Ik dacht dat ik 2 zenders kon opnemen ( zolang ze elkaar niet overlappen ), en naar een andere zender kon kijken.


In de lijst 'opgenomen' staan er soms programma's dubbel in!


Is dit nu een hardware (decoder) of een software fout ?
Reputatie 7
Badge +1
Ik zou met de technische dienst bellen en laten checken of de ingeruilde/binenngeleverde V3 van je lijn is gehaald. Indien niet, wordt er door hetr systeem altijd nog lijncapaciteit voor de V3 voorgehouden en blijft die in jouw systeem zitten. Dir wordt nog al te dikwijls evrgeten.
Inderdaad bij het omruilen van een decoder vergeten ze die van je lijn te schrappen dus gewoon bellen naar technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


en vragen dat ze je oude binnengeleverde decoder schrappen van je lijn (registratie op je lijn schrappen) je kan het ook zelf doen indien je wenst , surf hiervoor naar ►dec registratie en daar kan je o.a lezen :

'Belgacom klanten kunnen dit zelfs volledig zelf doen door naar een gratis nummer (0800 99696) te bellen en

de instructies van de computerstem te volgen.'



Ik dacht dat ik 2 zenders kon opnemen ( zolang ze elkaar niet overlappen ), en naar een andere zender kon kijken.



je kan altijd twee zenders en zelf meer opnemen als ze overlappen in tijd maar naar een ander zender kijken hangt van je lijncapaciteit af en het aantal decoders er op je lijn geregistreerd staan



In de lijst 'opgenomen' staan er soms programma's dubbel in!



prbeer eens eerst met je decoder te rebooten door eens de stekker uit het stopcontact te trekken en terug laten opstarten , moest dit niet helpen probeer dan eens een factory reset van de decoder , surf naar ► FR-Dec
Reputatie 1
Bedankt Elsa voor de info,


Op mijn adres stonden nog !2! V3 decoders geregistreerd ( mijn oude V3 + een decoder van de vorige eigenaar !!! )


Met de huidige nieuwe V5 decoder erbij gaf dit natuurlijk een overbelasting van de lijncapaciteit.


Heb naar 0800 99696 gebeld en de decoder opnieuw geactiveerd.


Nadien terug naar technische dienst 0800 22 800 gebeld om te controleren hoeveel decoders op mijn lijn geregistreerd staan


( MAC ID controleren - sticker onderkant V5 ) - Slechts één decoder met mijn V5 MAC ID


Opgelost. Alles werkt terug normaal en vlotjes - Ook de display !!


Bedankt voor de info.
Dat van de display, laat eens weten of het probleem terug komt, want normaal gezien komt het na een tijd terug (dat melden de meesten toch)


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +6
Vinden jullie dat nu nog normaal dat je al een serieuze techneut moet zijn om je programmaatjes op Belgacom TV te kunnen opnemen en bekijken en dan verwijderen ????


Kan dat nu echt niet anders? We betalen anders genoeg om recht te hebben op een deftige service.


Ja Marleen , je weet dat ik 100% akkoord ben met wat je zegt , maar als je er voorstaat wat moet je doen , klacht indienen bij Belgaco , bij de ombudsman , testaankoop of wat weet ik veel....., maar als het dan toch niet veranderd wat dan , er schiet niet veel meer over dan naar een ander provider als TN te gaan dan.


Velen zullen het trouwens met je eens zijn maar eerlijk gezegd ik weet ook geen andere oplossing verdrietig
Reputatie 2
Badge
Heb intussen hetzelfde probleem als An.



Oudere opgenomen programma's (op server Proximus) die ik wil verwijderen komen steeds terug in het overzicht terug, niettegenstaande ik de bevestiging gekregen heb dat ze zouden verwijderd zijn.


De verwijdering doe ik via de decoders v3b en/of v4 maar steeds hetzelfde resultaat. Ze blijven steeds terugkomen.


We hebben reeds de modem gereset, de decoders gereset, dit alles zonder oplossing.


Nog iemand met deze problemen en misschien met 'de' oplossing ervoor ?



mvg


Rooboo


Reageer