Problemen na update

  • 13 August 2012
  • 12 reacties
  • 245 Bekeken

Geachte,

Deze nacht is
de software van de decoder geüpdate naar de nieuwste versie, maar er zijn enkele problemen.

Bij het bekijken van een opname en het herstarten daarvan, begint hij terug van vooraf aan te spelen (ondanks ik klik op 'laatst bekeken'). Ook laden de menu's vrij traag.

Ik heb de stroom reeds uitgeschakeld en herstart om het probleem te proberen oplossen, maar tevergeefs.

Alvast bedankt!



12 reacties

Dit gebeurd als je na "pause" van de opname de decoder afzet je moet werkelijk "stoppen" van de opname kiezen vooraleer de decoder af te zetten (later af te zetten).

Ik denk dat je de opname niet binnen de eerste 10 min mag stoppen of hij begint ook terug in het begin.

groetjes, Elsa
Bedankt voor het antwoord.

Ik heb het al gehad na 23 min, na 30 min,... En Ik heb niet via pauze gewerkt, maar effectief op stop geduwd en heb zelfs problemen ook zonder de deconder eerst uit te schakelen. Dus ook als ik op stop duw en opnieuw herstart.

Mvg
Wel raar want bij mij werkt dat goed met de Charles software !!

Ik zou nog eens een factoryreset proberen van de decoder (duurt maar 9 minuten)

Elsa
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn decoder na de update. Een factoryreset heeft niets uitgehaald.


Met vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +3
@Elsa: is toch raar dat er fouten met dezelfde software versie 234 op dezelfde type decorders V4 zich bij verschillende klanten voordoen! Zou het iets te maken hebben met het netwerk en bijhorend profiel type?

mvg
Ik heb daar ook al aan gedacht en bvb ook als er devolo's tussen zitten, dus iets te maken met de transmissiesnelheid, wie weet ?

Maar daar hebben wij het raden naar hé !

groetjes, Elsa
Wij hebben ook redelijk wat opmerkingen na de update.

  • we kunnen geen twee programma's tegelijk meer opnemen
  • de lijst van afleveringen van reeksen geeft geen titel meer, maar alleen nog de naam van de reeks, je hebt dus het raden naar wat je moet kiezen
  • er zijn (weer) problemen met de kwaliteit van het beeld. Blokjes, stilstaand beeld
  • de problemen die hiervoor werden aangehaald hebben we ook, dus een programma dat we beginnen te kijken moeten we opnieuw vanaf het begin doorspoelen, de functie werkt dus niet optimaal
  • het lopend programma wordt niet meer opgenomen terwijl je naar een opname kijkt.
spijtig genoeg een achteruitgang. Alleen de lettertjes van het menu zijn wat mooier gevormd, maar daar pas ik voor, geef mij maar de oude versie
blokjes en stilstaand beeld zullen eerder van je homeplugs voort komen (devolo's).

Eeen decoder-factoryreset uitvoeren kan je ook altijd proberen (duurt 9 min met de nieuwe softwware Charles)
een povere reactie gezien de punten die aangehaald werden. De blokjes hebben we vroeger gehad toen we pas met Belgacom TV begonnen, het zou toen ook aan de Devolo's gelegen hebben. Vanalles geprobeerd (veranderen, opnieuw initialiseren, nog eens initialiseren, enz...) nooit goed resultaat, tot Belgacom er achter kwam dat het probleem in hun kabel voor de deur lag. Nadien was alles in orde. Sinds de updat niet meer, zie bovenstaande klachten en opmerkingen.
Elma heeft toch problemen gemeld met de voedingskabel van haar V3 decoder. Staat in Ricy's samenvatting. Misschien daar eens naar kijken ?
Ik merk ook een probleem bij het opnemen:

bij het menu opname staat:

5 min voor, 20 min na en wissen indien harde schijf vol. Deze voorkeuren wijzigen NEEN.

als je dan naar het menu PVR naar mijn opnames gaat kijken blijkt dit niet op de hard schijf te staan maar wel op de server van Belgacom met de melding nog 25 dag beschikbaar.

als je bij het programma in het menu opties gaat staat bij verwijderen indien schijf vol.


Waar is het programma nu opgenomen en zal het wel of niet verdwijnen na 30 dagen
@ Pierre


een povere reactie gezien de punten die aangehaald werden


Ik geef je gewoon maar mee waar het bij mij aan gelogen heeft qua blokjes en stistaand beeld en dat het niks te maken heeft met Nieuwe software.

Het is een onderbreking van de stream en dit gebeurd veel in devolo's en ook natuurlijk kan het aan de kant van BGC zitten, waarom niet trouwens, maar raad geven over wat je moet doen in de bgc installatie dat kan ik niet en je zou er ook niks aan hebben tenzij ze de sleutels geven van hun gebouwen zodat we het zelf kunnen gaan oplossen

Ik ben trouwens volledig eens met wat je allemaal aanhaalt en wat de anderen ook al allemaal aangehaald hebben voor u ivm de nieuwe software en dat er nog veel werk aan de winkel is weet ondertussen iedereen en ik hoop net zoals u dat BGC daar vlug oplossin gen voor vindt.

Groetjes, Elsa

Reageer