Skip to main content
Sinds 4 dagen overgeschakeld van Telenet naar Proximus-TV. Onze TV is een B&O. Onder Telenet kon de TV volledig bediend worden (gewoon gebruik) met de B&O-afstandsbediener. De technieker die de wijziging uitvoerde, kon niet alle functies door de Proximus-afstandsbediener laten uitvoeren. Vandaag bijna de ganse dag geprobeerd met de Proximus-supportdiensten om alle functies door de Proximusafstandbediener (Pab)te laten overnemen. Meerdere pogingen mislukten. De conclusie van een van deze tussenkomsten was om de Pab te wisselen. Dat willen we doen, maar...nu kunnen we de TV-posten niet meer wisselen. Opnieuw Proximus-support, die de procedure voor resetten van de afstandsbediener doorstuurde. Ook dat werkte niet, en wij zitten dus geblokkeerd op 1 kanaal...kan iemand helpen?

Dank
heb je de decoder ook al eens even zonder stroom gezet. (netstekker uitttrekken of via schakelaar achteraan)
Martin, dat heb ik al meerdere keren gedaan, zonder gewenst resultaat.

Deze aanbeveling hoor je trouwens telkens als je met Proximus helpdiensten praat.

Het laatste advies en de procedure om de afstandsbediener te resetten haalde ook niets uit: wij zitten vast op 1 kanaal sinds gisteren (zaterdag), niettegenstaande veeeeel uren over en weer bellen, zowel van de Proximus-help als van mijzelf. 😞
batterijen ook al eens uit de afstandsbedienig verwijderd, zie je leds knipperen op de decoder als je op de afstandsbediening een commando geeft.

PS: Je hebt de procedure al gevolgd, maar lees mss toch nog eens wat hier staat > Procedure Remote
Martin, de batterijen werden gisteren verwijderd en teruggeplaatst.

Drukken op de cijfertoetsen van de afstandsbediening doet het linker lichtje van de decoder knipperen, en de Proximus-knop (rechts boven) licht even op.

Op de decoder staan rechts van het lichtje nog leds, met daaronder (van links naar rechts) SIG HED REC.

Bij de start van het "knoppen duwen" brandden groene leds boven deze 3 aanduidingen; na het knoppen duwen licht nog enkel de led boven SIG op (en het uiterst linkse oranje, onder het power-symbool).

Vooraleer het "knoppenduwen" heb ik de procedure gevolgd die staat bij het artikel dat je aangaf. Het lijkt me dat uw collega's me dat ook al hadden laten uitvoeren, evenwel zonder resultaat.

Nu heb ik de decoder uitgeschakeld, met de power- toets achteraan de decoder.

En nu?
Gewoon de stekker terugsteken en laten opnieuw opstarten en kijken of je dan van kanaal kunt veranderen.

PS: je zegt: "Het lijkt me dat uw collega's me dat ook al hadden laten uitvoeren, evenwel zonder resultaat"

Ik ben niet van Proximus hoor, probeer alleen je maar verder te helpen.
Martin, excuseer dat ik je een verkeerde aktiviteit had toebedacht. Die mening had ik opgedaan n.a.v. je vele reacties op het forum. Bedankt voor de vele moeite.

Ik hoop dat op het forum ook door Proximus mee gekeken wordt.

En nu ... ongelooflijk maar waar: na nog maar eens de procedure die ik van de Proximus-shop meekreeg (op p.11 van de Handleiding Proximus TV) kunnen we opnieuw meerdere kanalen kiezen.

Nu durf ik de TV bijna niet meer uitdoen!

Reageer