Skip to main content

Problemen met wifi sinds installatie VDSL2

• February 27, 2013
  • 6 reacties
  • 483 Bekeken

Hallo allen,

VDSL2 is sinds deze maand actief geworden in onze gemeente en ik kreeg op vrijdag mijn aansluiting. Had een box met materiaal gekregen en een technieker diende langs te komen, waarbij ik toegang moest voorzien tot de algemene aansluitingen in de kelder enz.

Technieker kwam langs en had maar 2 minuutjes werk, enkel aansluiting modem tot de muur veranderen, modem aan en uit, even testen en weer weg.

Sindsdien, heel de tijd lag op zaken als live streaming en even goed bij het bekijken van HD video op youtube; Als een applicatie zoals streaming veel bandwidth neemt, worden alle andere windows onbruikbaar: Chrome bv. 'Waiting for cache', IE 'loading', en Firefox crasht resoluut.

Ik dacht dat het aan de laptop kon liggen, nieuw sinds Januari, maar had er voor geen problemen met de ADSL connectie, gebruikte dagelijks bijna streaming. Nam de laptop mee naar Urbizone een publiek wifi en hop, daar kon ik streams naast elkaar afspelen, zonder lag of hapering, en tegelijk rustig verder chatten op facebook enz.

Proef op de som: Smartphone op de wifi, poging to verschillende webcams te bekijken, het beeld hapert zo erg dat het meer foto's lijken dan video; Video's in HD op youtube haperen hier soms evenzeer, enz.

Met hulp van de IT op het werk enkele tests gedaan:

Command prompt als admin, ping -t www.belgacom.be : Ping timeout. Idem normale ping. Ping naar www.google.be werkt vliegensvlug.

Speedtest: De laagste die ik heb, een whopping 0,25 MBPS download en 0,30 MBPS upload ; Momenteel zit hij aan de 2MBPS download, soms eens net over de 3. Dat ligt een stuk lager als de ADSL die ik had meen ik.

Soit, belgacom gebeld en e-services test van de lijn en ook zij testen de lijn: Lijn toont geen problemen, maar ze gingen toch onmiddelijk een technieker sturen; BIj de e-services kwam er bij de lijntest direct te staan 'Deze lijn toont storing'.

De technieker komt Vrijdag, maar aan de lijn zeiden ze mij hoe meer info en bewijzen hoe beter. Ik zal dus de speedtest o.a. afprinten en nam video's wanneer streams en youtube blokkeerde, maar als iemand hier kennis van heeft hoor ik het graag, alle advies is welkom.

P.S.: Ik zit nog ver onder mijn limiet, dus de snelheid kan niet gelimiteerd zijn alleszins.

Thanks!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Elsa
  • February 28, 2013

Bart je zegt :

'Ik heb de kabel ingestoken en toen even als eerste enkel speedtest gerund, dan zit ik aan 28MB/s en 2.5'[/i]

Dat is dus een normaal resultaat en Is dus OK.

'Heb dan de andere windows terug laten werken en nu is het 6Mb/s en 2 Mb/s terug, met kabel.'[/i]

Dus de conclusie is dat het niks met de BGC VDSL2 of Wifi van de BBOX2 te maken heeft

aangezien het met utp kabel bij beide, de ene keer goed is en de andere keer sllecht .

De andere Windows daar bedoel je waarschijnlijk mee dat het een andere laptop/pc is en daar moet het ergens gezocht worden

Heb je geen achtergrond programma's lopen (torrent donload programma's bijvoorbeeld )

'Ik dacht televisie toe te voegen, maar ga er van uit dat dat momenteel al helemaal niet zal werken.'

ik zie geen enkele reden waarom dit niet zou werken want dit heeft totaal niks met je laptop/pc probleem te maken

enkel dat je downloadsnelheid ipv 28/2,5Mbps maar 21,5 /2,5Mbps zou zijn indien je terzeldertijd een HD programma zou opstaan hebben

op je BGC Decoder, wat nog altijd voldoende is om te surfen en je kan zelf nog zoveel opnames in nPVR(30 dagen bekijkbaar)

doen als je wilt dan blijft je snelheid onveranderd.

Groetjes, Elsa

niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter

Elsa
  • February 28, 2013

'Neen, ik bedoelde met andere windows dat ik eerst enkel een tabblad openhad met de speedtest. Als ik een tabblad open met een youtube filmpje of een stream, valt dus de snelheid terug naar hetgeen ik daar gepost heb.'

Dat is natuurlijk wel normaal als je iets anders aan het streamen bent dat je speedtest dan wel lager wordt.

Nu ivm die Youtube dit probleem is hier nog dikwijls aan bod gekomenen vooral 's avonds naar het schijnt wordt het beeld schokkerig omdat de downloadsnelheid ineen zakt. Maar dat heeft volgens mij totaal niks te maken met je VDSL2 want je haalt je snelheid met utp kabel zoals het moet. Als je testen doet met wifi probeer dan met je laptop dicht te staan van de bbox en doe dan de speedtest zonder youtube streaming zodat je zeker bent dat je wifi van je bbox in orde is .

Groetjes, Elsa

Elsa
  • March 2, 2013

Bart , ik denk dat je mij verkeert begrijpt want je mag inderdaad streamen zoals je kunt zien is dit ook geen enkel probleem zie http://community.belgacom.be/comment/100873" title="Permalink

zoals ik trouwens gedaan heb .

Maar ik stel gewoon de vraag aan D4nt3i om eerst eens te speedtesten zonder iets anders downloaden en dergelijke meer want als het daar al niet in orde is moet je het zeker niet gaan zoeken of het streamen van Youtube er iets mee te maken heeft .

Trouwens als je andere video streamt dus niet van youtube heb je dan ook dit zelfde probleem ?

je zegt 'Het punt is toch aan VDSL2 dat je net wel digitale TV en vanalles op internet tegelijk kan doen' dat klopt maar wel zo als je tv hebt dan gaat er per tv die aangeloten is 6,5Mbps die er af gaat en moest je nu bvb 3 dec's hebben waar naar 3 HD programma's gekeken wordt en op één neem je op in PVR dan heb je 7 Mbps over om te internetten .

Bij BGC is het zo dat als je uw modem wilt vervangen door een ruilticket te vragen aan de TD dat het gratis is als je zelf de modem gaat omruilen in een bgc schop doet maar als je het niet zelf wil of kan doen dan zal er aangerekend worden als de technieker hem moet komen omruilen en plaatsen.

Groetjes, Elsa

Elsa
  • March 2, 2013

De nieuwe Telecomwet maakt per 1 oktober 2012 een definitief einde aan de zogenaamde opzegvergoeding na een periode van zes maanden. Hierdoor kunnen na een half jaar kosteloos alle abonnementen op internet-, gsm-, telefonie- en televisiediensten opgezegd worden, zonder dat er een afkoopsom betaald hoeft te worden. Het beëindigen kan schriftelijk of via sms, e-mail of de klantenservice van een provider..

Groetjes, Elsa

Elsa
  • March 2, 2013

In de telecomwet spreekt men van :

Voortaan kan de abonnee een contract schriftelijk opzeggen, per brief of langs elektronische weg (een e-mail versturen, een vakje aanvinken in een formulier op een website, een sms sturen naar een nummer dat door de operator speciaal voor opzeggingen werd ingesteld, …). Er is dus geen aangetekende brief meer nodig en er moeten ook geen rechtvaardigingsgronden meer worden aangehaald.

Een mondelinge beëindiging via de telefoon zal evenwel niet volstaan.

en ik veronderstel dat ze ook via één of andere manier elektronisch of anders dit kunnen in een BGC shop, maar ik heb er geen ervaring mee !

Groetjes, Elsa

Elsa
  • March 6, 2013

op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#allerlei

vind ik hier ook nog een nummer terug

080022702 het nummer voor een niet correcte interventie van de technische dienst

mss langs deze weg ook eens proberen !

Groetjes, Elsa

niemand weet alles maar iedereen weet wel alles