Problemen met wifi sinds installatie VDSL2
Hallo allen,
VDSL2 is sinds deze maand actief geworden in onze gemeente en ik kreeg op vrijdag mijn aansluiting. Had een box met materiaal gekregen en een technieker diende langs te komen, waarbij ik toegang moest voorzien tot de algemene aansluitingen in de kelder enz.
Technieker kwam langs en had maar 2 minuutjes werk, enkel aansluiting modem tot de muur veranderen, modem aan en uit, even testen en weer weg.
Sindsdien, heel de tijd lag op zaken als live streaming en even goed bij het bekijken van HD video op youtube; Als een applicatie zoals streaming veel bandwidth neemt, worden alle andere windows onbruikbaar: Chrome bv. 'Waiting for cache', IE 'loading', en Firefox crasht resoluut.
Ik dacht dat het aan de laptop kon liggen, nieuw sinds Januari, maar had er voor geen problemen met de ADSL connectie, gebruikte dagelijks bijna streaming. Nam de laptop mee naar Urbizone een publiek wifi en hop, daar kon ik streams naast elkaar afspelen, zonder lag of hapering, en tegelijk rustig verder chatten op facebook enz.
Proef op de som: Smartphone op de wifi, poging to verschillende webcams te bekijken, het beeld hapert zo erg dat het meer foto's lijken dan video; Video's in HD op youtube haperen hier soms evenzeer, enz.
Met hulp van de IT op het werk enkele tests gedaan:
Command prompt als admin, ping -t www.belgacom.be : Ping timeout. Idem normale ping. Ping naar www.google.be werkt vliegensvlug.
Speedtest: De laagste die ik heb, een whopping 0,25 MBPS download en 0,30 MBPS upload ; Momenteel zit hij aan de 2MBPS download, soms eens net over de 3. Dat ligt een stuk lager als de ADSL die ik had meen ik.
Soit, belgacom gebeld en e-services test van de lijn en ook zij testen de lijn: Lijn toont geen problemen, maar ze gingen toch onmiddelijk een technieker sturen; BIj de e-services kwam er bij de lijntest direct te staan 'Deze lijn toont storing'.
De technieker komt Vrijdag, maar aan de lijn zeiden ze mij hoe meer info en bewijzen hoe beter. Ik zal dus de speedtest o.a. afprinten en nam video's wanneer streams en youtube blokkeerde, maar als iemand hier kennis van heeft hoor ik het graag, alle advies is welkom.
P.S.: Ik zit nog ver onder mijn limiet, dus de snelheid kan niet gelimiteerd zijn alleszins.
Thanks!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.