Problemen met update Belgacom TV

  • 17 March 2014
  • 1 reactie
  • 365 Bekeken


Beste,



sinds de update van Belgacom TV van enkele dagen geleden, ervaar ik een aantal ergerlijke problemen. Ik begrijp niet goed dat deze updates vol zitten van problemen, iemand moet dit toch testen en zelf ondervinden?



Eerst en vooral is de TV-gids bijzonder gebruiksonvriendelijk geworden. Wanneer je vroeger bij het openen van de tv-gids een mooi overzicht kreeg vanaf post 1, dan start de tv-gids nu afhankelijk van de post waarop de tv staat ingeschakeld. Dit betekent dat je, wanneer je een overzicht wil hebben van wat bv. op de eerste 7 zenders te zien is op een bepaalde avond, je eerst op de vierde post moet gaan staan om te vermijden dat je scherm volstaat met posten vanaf nummer 600 waar helemaal niemand iets aan heeft.



Verder zijn ook de opnames een probleem. Niet alleen toont de tv-gids verkeerde samenvattingen van de programma's (vaak toont hij de samenvatting van de opname of het programma dat laatst bekeken werd), ook blijven sommige opnames voortdurend doorlopen zonder dat daarom gevraagd is. Gelukkig nemen deze opnames geen schrijfruimte in, maar het stelt wel het volgende probleem. Opnames die normaal gezien maar een 45-tal minuten zouden mogen duren, blijken plots door te lopen, tot bv. 5736 minuten (ik maak geen grapje). Wanneer je dan die opname wil stoppen, reageert de decoder niet, en stopt hij de opname niet. Zonder die opname te stoppen is ook het verwijderen van die opname onmogelijk.



Daarnaast reageert de decoder bij momenten ook bijzonder traag. Het is me al vaak overkomen dat de decoder plots uitvalt en daarna weer aangaat omdat ik per ongeluk op een menu-knop duwde terwijl ik bv. net het volume verzette.



Deze klachten lijken misschien maar klein, maar ik was bijzonder tevreden over Belgacom TV tot deze update. Vooral de gebruiksonvriendelijkheid van de TV-gids, en de steeds doorlopende opnames storen me enorm.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +1


Verder zijn ook de opnames een probleem. Niet alleen toont de tv-gids verkeerde samenvattingen van de programma's (vaak toont hij de samenvatting van de opname of het programma dat laatst bekeken werd), ook blijven sommige opnames voortdurend doorlopen zonder dat daarom gevraagd is. Gelukkig nemen deze opnames geen schrijfruimte in, maar het stelt wel het volgende probleem. Opnames die normaal gezien maar een 45-tal minuten zouden mogen duren, blijken plots door te lopen, tot bv. 5736 minuten (ik maak geen grapje). Wanneer je dan die opname wil stoppen, reageert de decoder niet, en stopt hij de opname niet. Zonder die opname te stoppen is ook het verwijderen van die opname onmogelijk.



Ik heb vorige week ook de update gekregen. Vroeger nooit problemen gehad, en nu ook hetzelfde probleem als hierboven. Opname blijft doorlopen, opname stoppen lukt niet, en opname wissen ook niet. Als zoveel mensen hetzelfde voorhebben, zouden ze er toch eens iets aan mogen doen...



Reageer