Beantwoord

problemen met SMS'en

  • 7 April 2016
  • 2 reacties
  • 778 Bekeken

Hallo,

Sinds enkele uren heb ik problemen met het versturen van sms'en. Ik ontvang sms'en maar ik kan er niet zelf versturen. Ligt dit aan het netwerk of aan mijn eigen toestel? Welke stappen dien ik te ondernemen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Eveline
icon

Beste antwoord door MarliesR 15 April 2016, 18:20

Bekijk origineel

2 reacties

Je hebt toch voldoende ontvangst daar waar je dit probeert want je gaat vlugger één kunnen ontvangen bij laag ontvangstniveau dan er één kunnen versturen.
Als je eventueel de mogelijkheid hebt om je sim in een ander toestel te steken dan kan je testen of je dan kunt sms versturen en als dit dan wel kan zal het waarschijnlijk aan je eigen toestel kunnen liggen.
Reputatie 1
Beste Eveline,

Hoe dan ook zijn er de standaardvragen die wij aan u moeten stellen waar het voor het grootste deel van de tijd aan ligt:

1: Heeft u het toestel al volledig herstart? - Dit dwingt het toestel om volledig opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

2: U kan bij uw "Instellingen" naar "Netwerkinstellingen" gaan en daar op zoek gaan naar de "Mobiele Netwerken" en daar uw toestel naar netwerken laten zoeken. (Dit kan een minuutje duren) Vervolgens kan u dan "Proximus" of "Bel Proximus" als netwerk selecteren.

3: Bij uw mobiele netwerken kan u indien de vorige oplossing geen baat heeft gehad eveneens uw toestel op 3G of 2G op het netwerk laten verbinden. Hierdoor maakt het toestel op een andere frequentie, waar mogelijks minder hinder op zit, verbinding met de mast.

4: Heeft u uw SIM-kaart al in een ander toestel gestoken? - Soms kan het probleem bij het toestel liggen. Door de SIM kaart van toestel te verwisselen kunnen we bepalen of dit het geval is. Indien u niet over een reserve toestel beschikt kan dit ook in één van onze winkels gebeuren.

5: Indien het na een poging om het op een ander toestel te proberen nog niet werkt raden wij een SIM-wissel aan. U kan in één van onze winkels een leeg SIM-kaartje verkrijgen waar wij op een 15 - 120 minuten tijd uw nummer op overdragen.

Indien u na deze stappen te ondernemen nog steeds problemen ondervindt raad ik u aan om contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 0800 22 800 of opnieuw het webformulier in te vullen zodat wij dit met onze technische dienst kunnen bekijken.

Ik hoop bij deze van harte u van dienst geweest te zijn.

Met vriendelijke groeten,

Marlies

Tip: Werd jouw vraag correct beantwoord? ‘Like’ dan het antwoord en markeer het als 'Beste antwoord'. De andere forumleden in een gelijkaardige situatie zullen dan sneller een oplossing vinden.

Reageer