Skip to main content

problemen met port forwarding op een bbox3

• January 29, 2016
  • 5 reacties
  • 906 Bekeken

Ik heb een b-box3 waar ik port forwarding van WAN->LAN zou moeten openzetten voor 2 poorten
rule1: extern/wan tcp poort 50000 -> intern/lan tcp poort 80
rule2: extern/wan udp poort 10000 -> intern/lan udp poort 10000

De port forwarding voor rule1 (van de wan-tcp/50000 -> lan-tcp/80) werkt zonder enig probleem. Ook wanneer ik de wan poort verander is dit onmiddellijk actief.

Maar de udp traffiek van rule2 werkt compleet niet ook niet wanneer er enkel rule2 maar instaat. Van binnenuit getest en ik kan connecteren op udp/10000 als ik op de LAN zit. Dus ik ben zeker dat hij luistert.

Heeft er iemand een idee of er een reden is waarom dit niet zou werken? Is dat geen ondersteunde config van zo'n b-box?

De helpdesk begrijpt mijn vraag niet. Ik heb eerst meer dan een half uur moeten wachten. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had zei ze mij dat port forwarding enkel werkt wanneer het "tecnhisch profiel" aanstaat in je myproximus. Toen ging ze even iets nakijken en toen werd de lijn verbroken.

In zoverre ik daar een uitleg over vind op hun site gaat dat "technisch profiel" over wanneer je poort 80,443 of 23 wil forwarden naar een interne poort en dat is dus hier niet het geval. Trouwens als port forwarding niet zou werken dan zou ook mijn rule1 niet werken.

Wat ik ook al heb geprobeerd is het IP van het device op de LAN in de DMZ instelling te zetten. Maar ook dan werkt het niet.

Alle hulp of tips zijn welkom.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Elsa
  • January 29, 2016
ik geef je dit al mee ter info:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html
ik weet niet of dit eventueel het probleem kan zijn bij u :
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten:
kan je met geen andere externe poortnummer werken dan 10000 -> intern/lan udp poort 10000 om te zien of het dan werkt

• Auteur
  • Apprentice
  • January 30, 2016
Hallo, Heb ik al geprobeerd. Ik heb al diverse poorten geprobeerd. Zowel boven als onder 1024. En geen van de vast geblokkeerde poorten. tcp traffiek werkt. udp traffiek lijkt geblokkeerd te worden op een der welke poort. We hebben bij een andere klant een bbox2 en daar werkt het zonder enig probleem op udp/10000. Enig idee wat het kan zijn?

Elsa
  • January 30, 2016
Ik heb er geen weet van dat de bbox3 zou problemen hebben met udp poorten
mss al eens proberen met de decoder eens te resetten door 20 seconden de spanning te onderbreken of dit helpt.
Anders kan je nog een factory reset proberen van de bbox3 , maar dan ga je wel weer de port forwarding opnieuw moete invoeren.

Factory reset door achteraan het knopje met een dun staafje indrukken tot de leds doven en dan lossen om terug te laten heropstarten.

Elsa
  • January 30, 2016
Ter info: dit werkt nochtans als voorbeeld voor een BBox3 en Gigaset C610 als volgt:

Toegangscontrole => portmapping => volgende bijgevoegd
dienst aangepast
protocol UDP
extern start 5060
extern einde 5060
lan-poort 5060
inerne host 192.168.1.xxxx (vast ip adres van gigaset)

Elsa
  • January 30, 2016
NB: door met een vast ip adres te werken op je toestel die je op de bbox3 aansluit vermijdt je ook soms problemen bvb buiten het DCHP adres pool van de bbox3 bv 192.168..1.128 enz....