Problemen met internet one free weekend

  • 17 December 2011
  • 7 reacties
  • 2894 Bekeken

Badge +1
We hebben al een paar weken problemen met ons internet one free weekend abonnement. Als we de stick op de vaste pc aansluiten, werkt hij perfect. Indien we hem echter in de netbook steken, krijgen we volgende foutboodschap bij verbinden met het gevonden netwerk:

"Geen mobiel apparaat gevonden
(mogelijke oplossingen)

ondersteuningsinformatie:
WAN SDK-fout GET profile failed."

We hebben alle mogelijke oplossingen al geprobeerd alsook het opnieuw installeren van de Vodafone-software, maar geen van deze biedt een oplossing.

Is er iemand die ons kan helpen? Telefoneren naar de technische dienst helpt ook niet, want die sturen ons van de ene dienst naar de andere.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hier onder vind je de oplossing je moet enkele instellingen veranderen in de netbook

Je gaat naar het configuratie sherm vervolgens systeembeheer en dan naar services daar voer je de handelingen uit zoals hier onder beschreven en start je de netbook opnieuw op

mvg,

patrick

Sorry dat het in het Engels en het Duits is


Don't forget to automatically start the RAS service.



PS You may also need the Telephony service started, so set that also to Automatic - the Telephony service in just a few services down the RAS.
Reputatie 7
Badge +3
@ Carooke


Is het probleem ondertussen verholpen?

Graag een update

mvg,
Badge +1
Dag Patrick,

sorry voor late antwoord, maar zit nu pas terug op pc.

We hebben de telephony service ingeschakeld. RAS staat hier echter niet in de lijst, maar wel Remote access connection manager. Deze was ook uitgeschakeld en hebben we gestart. Aangezien het abonnement Free Weekend is, zullen we het dit weekend eens proberen en dan laat ik zeker nog iets weten.

Alvast bedankt voor de uitleg.
Badge +1
Dit weekend het mobiele internet geprobeerd en het lukt. Hartelijk dank dus aan Patrick. voor de vlugge reactie.
Dag Patrick en andere lezers

Ik heb alle bovenstaande stappen ondernomen maar nu kan ik nog steeds niet mobiel surfen met die Vodafone USB-stick. Hij slaagt er immers maar niet in om een mobiel netwerk te vinden, noch automatisch, noch handmatig. Ik kan hier nochtans naar hartenlust bellen met mijn GSM, bereik is er dus 100% zeker.

Heeft iemand van jullie een oplossing?

Dank

Luc
mogelijks zit je in een gebied waar er geen mobiel datanetwerk ter uwer beschikking is? kan gerust zijn dat je op zo'n plaats wel kan bellen.

dit gezegd zijnde heeft belgacom het beste mobiele netwerk...

mvg
Je moet inderdaad op datanetwerk zitten.

Ik zie hier juist op mijn gsm dat het hier al 3.5G is .

Mvg Jerom

Reageer