Problemen met e-mail verzenden

  • 22 August 2012
  • 5 reacties
  • 899 Bekeken

Kan iemand helpen aub, helpdesk kon (wilde?) niet helpen, nu meneer was ook niet bepaald hulpvaardig, maar soit. Ik ben technisch niet echt een genie, maar nu ook weer geen uil.

Ik schets de situatie:

Ik heb een professioneel e-mail adres te Singapore (caroline@bedrijfsnaam.com.sg), de e-mailserver staat ook ginds te Singapore. Ik gebruik Microsoft Outlook.

We wonen nu terug in België na +/- 3 jaar Singapore, en behou dus dat com.sg e-mail adres. Begin augustus bestellen we een pack bij Belgacom, waaronder ook internet. Alles loopt goed: tv, mobiel, internet ... e-mails binnenhalen is geen probleem, maar versturen lukt niet.

Een week ofzo geleden belde ik al met Belgacom helpdesk, en een vriendelijke juffrouw suggereerde om Singapore te contacteren om alles te laten checken, soms zou communicatie tssn 2 servers niet vlot lopen ... zoiets in de aard. Zo gezegd zo gedaan, alles gecheckt en ginds vindt men geen problemen.

Dus wat doe ik vandaag, opnieuw met de helpdesk bellen (die peut nam al op met een zware zucht en zuchtte nog zwaarder na mn eerste uitleg) om te uiteindelijk te horen dat ze me niet kunnen helpen. Ik heb volgende vragen gesteld, en die meneer kon me er dus niet mee verder helpen.

1. We hebben, beroepshalve, al veel gereisd, en nog nooit waren er problemen met het ontvangen/verzenden van e-mails. Bestemmingen gaande van Singapore naar Bangkok naar Polen, zowel in appartementen, luchthavens en hotels. Nooit enig probleem, tot nu dus met Belgacom. Ik vroeg hem, hoe kan dat > antwoord; weet ik niet mevrouw.

2. Zijn advies: herinstalleer uw Outlook mevrouw, ik stel daarop de vraag: maar enfin, het lukt op elke andere plaats en ook met andere Belgische providers, maar niet met Belgacom, hoe kan er dan een fout zijn in de software van Outlook? Antwoord; weet ik niet mevrouw.

3. Zijn 2e advies: bekijk uw instellingen ... euh ja okay is al gebeurd een week geleden, en wat is het nut als ik wel kan verzenden met andere Belgische provider, maar niet thuis met Belgacom? Antwoord; weet ik niet mevrouw.

Deze mevrouw weet het dus zelf ook niet, en krijgt heel graag goed advies van de community :-)

Ik dacht dat het zo simpel was als internet aan en hop we zijn vertrokken, helaas pindakaas ...

5 reacties

Zijn je inkomende en uitgaande mailservers correct ingesteld? (Je kan dit best manueel instellen)

  • Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP): [list]
  • Als u het IMAP-protocol hebt gekozen, voer dan imap.belgacom.net of imap.proximus.beof imap.skynet.be in, afhankelijk van uw type mailbox. Bv., voer imap.skynet.be in als u een @skynet.be adres hebt.
  • Als u het POP3-protocol hebt gekozen, voer dan pop.belgacom.net of pop.proximus.beof pop.skynet.be in, afhankelijk van uw type mailbox.

  • Mailserver voor uitgaande mail (SMTP): voer relay.belgacom.net of relay.proximus.be ofrelay.skynet.be in, afhankelijk van uw type mailbox. Bv., voer relay.skynet.be in als u een @skynet.be adres hebt.
    [/list] Je outlook herinstalleren heeft geen nut. Dat is zo'n standaard antwoord van een helpdesk.
    Volgens mij moet je gewoon je server voor inkomende en uitgaande mail correct instellen. ( zie hierboven )
    Er zit een test knopje bij waarmee je kan controleren of het werkt.
  • Hier kan je evetueel ook nog info vnden over e-mail instellingen : http://bgctv.skynetblogs.be/#email

    daar staan oa ook de links naar:

    Instellingen om e-mails te versturen via een niet-Belgacom netwerk
    http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13741" target="_blank
    http://postmaster.belgacom.be/?c=faq&l=nl" target="_blank


    • Uitgaande mailserver van locale provider in het buitenland opzoeken KLIK HIER

    groetjes, Elsa

    Misschien helpen deze instellingen : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/e-mails/e-mails-in-het-buitenland/a_id/13855/c/1284,1349,1372,1377

    (e-mail versturen via niet-Belgacom-netwerk), wnat het gaat over een e-mail-server in Singapore.

    Mvg,

    Mikki
    Dank aan allen ! 'T is opgelost, uitgaande mailserver & poort veranderen en klaar is kees 🙂 Joepie !

    (alleen spijtig dat ze dat bij de helpdesk niet kort & helder kunnen duiden)
    Reputatie 1
    Badge
    Mooi dat het toch is opgelost, maar wel vreemd dat die support medewerker daar geen antwoord op heeft.

    Met de gewone pop3-servers voor e-mail (die je niet beveiligd gebruikt) is het standaard zo dat je e-mails kan ontvangen via gelijk welke internetverbinding, maar versturen lukt enkel als je een internetverbinding hebt bij die provider. Dat is al altijd zo geweest (bij gelijk welke provider).

    Door wel gebruik te maken van een beveiligde emailconnectie voor het verzenden, kan je dat inderdaad oplossen (maar die werkt inderdaad op een andere poort, en normaal moet je dan wel login en paswoord gebruiken ook).

    Op die manier kan je bv. in je outlook ook je gmail emails laten toekomen en verzenden of uiteraard een externe mailserver.

    Poort 25 wordt door Belgacom op "gewone" internetverbindingen wel geblokkeerd. Dus zelf een emailserver draaien op die poort zal niet lukken (niet dat er dat veel thuisgebruikers nodig hebben natuurlijk).

    Reageer