Problemen met digitale tv

  • 20 September 2011
  • 4 reacties
  • 2267 Bekeken

Hallo iedereen,

sinds juni zijn we aangesloten bij Belgacom voor digitale tv en internet. Hier hebben we al leuke momenten mee beleefd, maar hebben we ook al veel frustraties van gehad. Ik zal de problemen die we hebben gehad proberen te schetsen:

1. Teletekst bleef hangen of werkte niet, waardoor de nummers op de afstandsbediening ook niet meer werkten => toen maar eens stroom uitgetrokken en werkte het terug.. Laatst weer gehad en dus zelfde methode gebruikt, maar ik ben niet van plan die steeds te moeten doen, aangezien het opstarten een kwartier duurt...

2. Ineens kunnen we maar 1 ding tegelijkertijd opnemen en niet meer 2, ik weet niet of dit algemeen voor iedereen is, maar dit is niet gecommuniceerd aan ons. Hierdoor komen we bij probleem 3

3. Ineens zijn er series maar half opgenomen, zitten er fouten in de bestanden of zijn ze helemaal niet opgenomen zodat we onze favoriete series moeten missen, wat ook niet de bedoeling is aangezien we deze decoder daarvoor hebben aangeschaft.

4. Zondag kregen we na het kijken van een opname ineens een paars scherm over heel het beeld zodat ook weer een reset van de decoder moest gedaan worden.


Iemand nog deze problemen gehad of er oplossingen voor? Ik denk dat ik eens tijd moet maken om naar de klantendienst te bellen..


Voorts hebben we bij het draadloos internet nog het probleem dat dit op onze computers op bepaalde tijden gewoon weg/uitvalt. Hierdoor moeten we steeds de draadloze ontvanger op onze computers uit- en inschakelen om terug connectie te maken. Dit kan toch ook niet de bedoeling zijn en is frustrerend om telkens te doen.


Mvg

Bram

4 reacties

Hallo Bram,

Ik was op zoek naar een plaatsje waar ik het nieuwste vervelende gedoe met dat opnemen en afspelen kwijt kan. Ik heb voordien al aangehaald dat er van alles mis is en kwam op jou ergenis uit. Dus nu zijn we al met 2..... Stoer

Nu je weet toch dat er een of andere optie is (betalend) waarmee je dan kan opnemen en kijken (ik denk comfort). Dus dat moet je al hebben, en dan heeft BGC alles in een nieuw kleedje gestoken, sindsdien werkt niks meer naar behoren. Je staat er met je probleem niet alleen voor, ik denk mits er al veel mensen over dit geklaagd hebben dat iedereen die BGC klant is hetzelfde probleem ondervindt. Maar niet iedereen vind de weg naar deze plaats en je kan je beklag nergeds goed doen of plaatsen.

PS als je opneemt en je wilt dan iets anders kijken komt toch altijd weer dat venstertje.... bla bla blaj je bent aan het opnemen je kan niet veranderen van programm..... bla bla bla,.... klikt maar gerust ja, de opname blijft doorgaan. Dat met die opname van halve uitzendingen, maakt niet uit welke, komt door het nieuwe systeem "met marge" opnemen..... dat begint een stuk ervoor en dan een heel stuk erna op te nemen.

Bij mij worden de series ook niet meer opgenomen, dat komt omdat ik "met marge" veranderd heb met manuel de tijd in te tikken van start en einde, als ik het goed opgemerkt heb tenmiste, maar helemaal aan uit ben ik er nog niet.

Ik denk dat heel het managment van Belgacom klant is bij Telenet, ik kan me niet voorstellen dat ze bij hun eigen bedrijf klant zijn, anders zouden alle problemen opgelost zijn, ofwel hebben ze geen TV en merken het niet.

Kijk eens hier en post je klacht....wie weet helpt dat

Groetjes

Tania

http://www.klachtenpunt.be" target="_blank


Dat van die series komt me bekend voor, daar heb ik ook al eens voor gebeld. Toen we op reis waren had ik mijn Desperate Housewives ingesteld met 'serie opnemen' en opgenomen waren ze wel, maar ik kon ze niet bekijken. Bij de klantendienst wisten ze me toen te vertellen dat er problemen zijn met de opnames van series, dus nu stel ik zelf de opname van elke aflevering apart in.

En Tania, dat heel het management van Belgacom klant zou zijn van Telenet, geweldige opmerking, dat zou idd heel veel verklaren!



In het verleden, vooral in het begin heb ik heel wat problemen gehad met Belgacom TV. Zoveel zelfs dat er werd overwogen dat het haast onmogelijk was om bij mij een goede ontvangst te verkrijgen van Belgacom TV. Maar problemen zijn er om opgelost te worden. Dankzij de zeer goede medewerking van de personen die meewerkten aan de installatie van Belgacom TV zijn alle problemen opgelost. Een vdsl aansluiting loste onmiddellijk vele problemen van ontvangst Belgacom TV op. Daarna had ik af en toe ook af te rekenen met sommige problemen maar dat was te wijten aan de decoder, die trouwens ook vervangen werd. Momenteel geen problemen meer met Belgacom TV. Dit mag ook wel eens vermeld worden maar ook dat dit vooral te danken is aan het Belgacom personeel dat aan huis kwam voor de installatieproblemen op te lossen en zelf hebben gezocht naar een degelijke oplossing ook al was dat niet altijd zonder moeite. Zonder die mensen hadden wij nu hoogstwaarschijnlijk geen Belgacom TV meer in huis. Zo zie je als je in contact komt met mensen die van hun job houden er toch heel wat positiefs uit kan voortvloeien. Chapeau voor die mannen.
he hallo allemaal

Ik heb ook last van een paar eerder genoemde problemen.

zoals indd die laatste 10 minten net niet opgenomen.

dat van 1 ding tegelijk opnemen is bij mij ook veranderd zeer irritant.

ik had er over gebeld hadden nog nooit van die gekke klachten gehoord maar ik moest dan maar gewoon met marge opnemen.ja maar dat hoort toch niet.het gaat er niet om dat het kan maar het moet toch gewoon werken zoals het hoort????


nu een ander probleem.Ik heb vrij veel opgenomen.En ik wis meestal 1 keer in de zoveel tijd films anders is me schijf vol.Maar nu komt ie:


Ik heb alleen maar me vaste series van de laatste week erin staan verder krijg ik niks op me beeldscherm terwijl er heel veel films op moeten staan.ik wis namelijk ierdere aflevering van series die ik bekeken heb.Maar kan me hardeschijf dus niet wissen.Terwijl het scherm aangeeft dat ik nog maar 5 % vrij heb.ra ra hoe kan dit?


Heb alles al gereset.maar dat haalt dus niks uit.


Iemand anders een oplossing?kan nu dus bijna niks opnemen vertrek binenkort op verlof en wil toch wel me serries opnemen als ik weg ben.

Als niemand hier een idee heeft ga denk woensdag maar is bellen..


nou hoop wat terug te lezen..


Waar kan ik dit soort dingen trouwens posten voor die eva?ben nieuw hier op het forum.


Dacht ik mail de belgacom gewoon ff maar kon geen klanten mailadres vinden.Weet iemand die misschien?

Reageer