Problemen met Belgacom TV sinds eind april
Sinds eind april hebben we ondervonden dat er problemen waren met het plaatsen van herinneringen. Soms liep de decoder (V4) gewoon vast en moesten we het toestel eventjes afzetten en daarna weer opzetten en het euvel was verholpen.
Tijdens de week van 9 mei liep de decoder zeer regelmatig vast bij het veranderen van het kanaal. Op de display bleef het oude kanaal aangekondigd, terwijl op't scherm de gekozen post was te zien. Het was daarna onmogelijk om verder te zappen - de decoder leek bevroren. Enkel het manueel afzetten om het 10 seconden later terug aan te zetten bracht zeer tijdelijk orde op zaken. We hebben de helpdesk gebeld en mochten een andere decoder gaan halen. Deze werd geinstalleerd op 13/05 rond 16 uur. Nog geen twee uur later liep de decoder opnieuw vast. Een Factory Reset (zoals gelezen op dit forum) hielp ons ook niet vooruit. 'Encore un peu de patience' bleef als melding op het scherm hangen. Opnieuw hebben we gebeld naar de helpdesk en er werd besloten om een technieker langs te sturen op 15/05. Om 13 uur is de technieker langs geweest en heeft een ethernet kabel getrokken tussen de decoder en de bbox. Na het herstarten werkte alles zoals voordien (dachten we). De oorzaak zouden de verouderde PLC zijn. Echter om 15 uur hadden we opnieuw te maken met diezelfde problemen. Naar de Belgacom winkel geweest en twee nieuwe PLC gekocht voor 80 euro en wat moeite gedaan om deze te installeren. Ook dit heeft de situatie niet verholpen. Zelfs de oplossing met een ethernet kabel tussen de bbox en de decoder hielp ons niet. De technieker heeft ons opnieuw gebeld op 17/05 en kwam op 18/05 langs met twee ruckus (wifi boxen ipv de PLC). Uiteindelijk heeft ook dit ons niet geholpen. Van de regen in de drop en een error OCI.calling return code 16776704 en 'geen signaal' als extra problemen. Vreemd genoeg heeft alles keurig gewerkt (ook het plaatsen van herinneringen) vanaf zondag 19/05 08:20 tot dinsdagmorgen 21/05 om 07:14. Daarna verviel de decoder in zijn gewoonte om te bevriezen bij het zappen. De technieker heeft ons op 21/05 terug gebeld en heeft zelf hulp ingeroepen van BGC om het profiel en de lijn te checken.
Helaas is er aan onze situatie niets veranderd. En nog vreemder is dat de decoder (V4) die boven wordt gebruikt geen enkele van deze problemen kent. Zijn er nog mensen op't forum met een soortgelijk verhaal? Wat is er gedaan om dit te verhelpen? Zijn er nog andere oplossingen? Tenslotte betalen we redelijk wat geld voor deze diensten en geduldig zijn we ook al voldoende geweest. Verontrustend als zelfs BGC ons niet meer contacteert om de situatie op te volgen of om ons op de hoogte te stellen van mogelijke veranderingen...
Graag uw advies...
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.