Skip to main content
Hallo,



Onlangs hebben wij een nieuwe b box met 3 wifi bridges voor televisie gekocht. Bij de installatie in de woonkamer en een slaapkamer was er geen enkel probleem . De installatie van de 3e decoder met wifi bridge blijft echter een probleem. We hebben al verschillende keren geprobeerd om alles opnieuw op te starten (modem, decoder, bridge, tv) maar niets lijkt te helpen. Het beeld blijft altijd lopen op het welkomstscherm van proximus tv, met het logo. We hebben al verschillende keren geprobeerd om de klantendienst te bellen, waar niets van hun oplossingen lijkt te werken en ze zelf ook niet goed weten hoe het nu verder moet. Weet iemand hiervoor een oplossing of heeft iemand een dergelijke ervaring gehad? We willen dit graag zo snel mogelijk in orde, aangezien we nu huur betalen voor een decoder die niet eens werkt.
lichten alle ledjes normaal op bij de derde wifi bridge als bij de twee andere

kan je mss eens deze 3de decoder aansluiten met een utp kabel direct aan je de bbox3 en dan zien of hij niet blijft hangen op het welkomst scherm

Dan zou je al zeker zijn dat de wifi bridges ervoor niets tussen zitten.





Kwaliteit van het signaal (Link Quality)Link Quality (kwaliteit van het signaal)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als ontvanger. De kleur toont de kwaliteit van het uitgezonden signaal tussen de 2 toestellen (d.w.z. de ontvanger en de zender):

•Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.

•Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Met een bijkomende Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit verslechteren.

•Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan verbeteren door de ontvanger te verplaatsten tot de Link Quality led groen of geel wordt.

Toegangspunt (Access Point)Access Point (toegangspunt)

Duidt aan of de Wi-Fi Bridge werkt als zender. Als het Access Point lampje knippert, dan stelt het toegangspunt zich in. Dat kan tot een minuut duren.

Draadloos (wireless)Wireless (draadloos)

Duidt een draadloze verbinding aan. Als het Wireless lampje knippert, dan is de draadloze verbinding in gebruik.

PowerPower (voeding)

Duidt aan dat de Wi-Fi Bridge aanstaat.

WPSWPS (Wi-Fi Protected Setup)

Geeft de synchronisatietoestand weer tussen zender en ontvanger.


Kan dit ook niet met de lijncapaciteit te maken hebben? Wat hangt er nu al allemaal aan toestellen aan die Wifi? Smartphones, tablets, smart TV's, laptops; en dan nog 3 TV's?
Ander moet Sasori eens de test doen of hij 3 decoders kan aansluiten ▬►HIER

Wat hij krijgt als resultaat.
Beste,



Allemaal bedankt voor de hulp, hebben ondertussen al jullie tips uitgeprobeerd maar niets hielp. De test bleef echter positief, 3 decoders aansluiten zou mogelijk moeten zijn. Uiteindelijk nogmaals naar de klantendienst gebeld en ondertussen is iemand van proximus zelf aan huis gekomen om te helpen. Het probleem zat hem in de bedrading van de telefoon, weet niet juist wat het probleem was, maar hadden dit zelf nooit kunnen oplossen.

Alles werkt goed nu. 😳