Problemen Medion Life p17005 en bgc hb decoder


Gisteren zijn de techniekers langs geweest om een verhuis inorde te brengen en merkte we op dat de decoder die we voor het eerst aansloten op mijn Medion Life Lcd P17005 tv totaal geen signaal doorstuurd naar mijn tv. Terwijl voordien hetzelfde model decoder aangesloten was op deze tv en werkte van seconde 1.
Nu is mijn vraag of er eventueel een oplossing voor bestaat. Nog even meegeven dat decoder of hdmi kabel als ook poorten niet defect zijn.want deze werden allemaal getest door andere apparaten als ook decoder werkt perfect op de tv van mijn vriendin.

Met vriendeljke groeten
Daems Jonas

20 reacties

Heb je toevallig de nieuwe software "Charles" staan op je decoder, want naar het schijnt zouden er HDMI problemen zijn met deze software!

groetjes, Elsa
Dan zalk nog 2 follow-up vragen moeten stellen. Hoe check je welke software versie op de decoder draait als ook zou deze dan ook geen problemen moeten geven met de HMDI poorten van de tv van mijn vriendin waar alles wel perfect op werkt.

Groetjes Jonas
Ik zit met hetzelfde probleem. Tot twee maal toe ben ik na gesprekken met de technische diensten een nieuw aparaat gaan halen om uiteindelijk( na deze bezigheidstherapy van enkele dagen) te vernemen dat er geen oplossing is.
@ Jonas:

■ druk op <MENU> van de afstandsbediening
■ scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
■ scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]
■ scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]

■ daar naast SW-versie:Charles_...... (als je al charles hebt natuurlijk !)


Als je vriendin nog de oude software heeft waar die HDMI bug niet in zit zal ze natuurlijk ook dit probleem niet hebben hé

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn nog wel meer problemen met Charles i.v.m. nPVR-opnames bv. ik kan ze vandaag niet meer wissen. Afspelen lukt soms maar na de 3e keer proberen starten. Hopelijk wordt daaraan gewerkt. Al zeker 3 keer een FacR gedaan de laatste dagen maar geen verandering.
Maar dat HDMI-probleem is nog veel erger vind ik (persoonlijk geen last van). Hopelijk vinden ze daar snel een oplossing voor.
Badge
@sinjoor72: nPVR opnames kunnen niet gewist worden als de opname nog loopt. Daarna lukte het bij mij wel. Dat was wel met versie 170 van Charles, intussen zit ik op versie 220 en daar heb ik het nog niet geprobeerd. Wat ik inderdaad wel heb: nPVR opnames die moeilijk starten. Er verschijnt een melding dat het programma dadelijk gestart zal worden, maar je keert meteen terug naar de live uitzending. Na een aantal pogingen lukt het dan uiteindelijk toch. Ik heb dit keer op keer als ik net een andere nPVR opname bekeken heb, en direct erna een nieuwe wil bekijken. Met versie 170 had ik dit ook al, maar daar mislukte het maar één keer, terwijl ik nu soms 4 keer moet proberen om een opname gestart te krijgen.

"Charles" is veel te vroeg op het grote publiek losgelaten, de waslijst aan problemen en ongemakken toont dat pijnlijk duidelijk aan. Hopelijk is het team dat voor deze software verantwoordelijk is, niet met vakantie, want er is werk aan de winkel!

Dan nog een geheel losstaande opmerking: blijkbaar is het Charles-team Franstalig (default-taal is Frans na een hard reset), vroeger was dat team (uitbesteed aan Nokia Siemens) Nederlandstalig: sommige foutboodschappen verschenen enkel in het Nederlands, en dan stonden de Franstalige gebruikersfora vol berichten van kwade Franstaligen. Nu zijn de rollen blijkbaar omgekeerd 🙂 Persoonlijk stoor ik me daar niet zo aan, maar taalkeuze is wel een instelling die bewaard moet worden los van de versie van de software én ik moet ook toegeven dat het wijzigen van de taal wel erg goed weggestopt zit.
@ Elsa

Het probleem zit hem dat de decoder op mijn tv niet werkt maar op de tv van mijn vriendin wel. En veronderstel dat de software waar we over spreken uitsluitend draait op de decoder en niet het OPS van de tv word ?
Reputatie 7
Badge +1
Steven, heb nog eens een FacR gedaan zoëven, en nu kan ik die nPVRopnames wél wissen...Dat probleem om nPVR-opnames te starten, is nog altijd acuut. Het is een dubbel probleem: ze starten de eerste keer soms maar naar de derde keer. En als je de opname onderbreekt en terug wilt voortgaan waar je gebleven was (van de markering dus), start hij niet op, slechts na de derde keer en, terug van in het begin.
Ik ben het met je eens, ik heb Charles ...220 al van in het begin en heb die problemen al van toen. Vervelend ook dat je na een FacR de taal terug moet instellen (ook het geluid trouwens, want dat staat dan op stereo).
De lijst van op te nemen programma's en van de opnames is nu zwart op wit, wat in principe beter is, maar de info staat nu onder de linkse displayfoto, zodat je alle programma's moet doorlopen om te zien hoeveel dagen je nog hebt bij nPVR. De info in de lijst is overzichtelijker vlgs. mij. Maar het zal wel zo blijven vrees ik. Ook de zender waarvan op te nemen of waarvan opgenomen ontbreekt nog steeds.
Nog héél wat werk aan de winkel dus. En dat in de vakantieperiode ? Of doen ze het juist daarom (minder klachten want veel mensen weg)?
@ jonas ,heb je al gecontroleerd of de nieuwe software op deze decoder staat waarmee jij problemen hebt met uw tv ?

want de problemen zitten hem ergens in de communictie tussen decoder en TV die over HDMI gebeurt en dit geeft niet bij alle TV's een probleem.

Maar als je nog met oude software op de decoder zit moet je het zeker niet bij de software zoeken maar eerder bij de TV dan.
@ Elsa
Bij deze heb ik het kunnen checken en we hebben idd de versie Charles ...220. Is er eventueel enige oplossing of fix voor dit probleem.
Neen nog niks gehoord van een bug fix hieromtrent.

Ze hebben nog tal van andere bugs op te lossen met deze software Charles, als er weer een andere versie zal gepuschd worden op de decoders zal het mss opgelost zijn, dat hoop ik toch.

Met de vorige software zijn er teouwens ook HDMI problemen geweest in het begin !!

Spijtig dat je geen V3 decoder hebt om te testen dan zou je dit kunnen eens testen wwant daar zit nog geen nieuwe software op.

als ik u was zou ik het probleem toch doorgeven in een privé bericht aan Eva van BGC.

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat Steven gelijk heeft in verband met het wissen van die nPVR opnames. Zolang er nog een nPVR-opname loopt (bezig is) kan je er geen andere, die je bekeken hebt, wissen denk ik. Ik ga het nog wel verder uittesten. Ik kon nl. wél wissen nà een extra FacR, maar dat kan toeval zijn.
Ik denk dat mijn dochter dit ook al eens gezegd heeft, zelfs als je ze direct wil wissen.

groetjes, Elsa
als je compensatie wilt dan kan je best de vraag stellen aan de klantendienst 0800 22 800

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp dit probleem niet écht. HDMI is toch HDMI ? En als zelfs de scartkabel slecht resultaat geeft, is de software écht wel een mislukte vroeggeboorte...Ze zouden dan toch minstens die mensen tijdelijk terug op de oude interface moeten pushen vind ik tot het probleem opgelost is. Ze kunnen toch moeilijk een "blacklist" maken van TV's die je voorlopig best niet koopt ? zeker niet als zij de nieuwe interface "pushen" en je voor een voldongen feit stellen....
Het probleem met het wissen van nPVR-opnames schijnt nà mijn laatste FacR van gisteren (tijdelijk?) opgelost. Mijn veronderstelling was dus fout, je kunt wél nPVR-opnames wissen terwijl er nog een aan het opnemen is.
Een ander probleem is er een met de serie-opnames. Die verschijnen soms nog eens dubbel aan het einde van de lijst van geprogrammeerde opnames met als enige optie "wissen". Als je ze dan wist, blijft de andere toch staan. Ook oudere series die ik een of meer maanden geleden gewist had nadat de laatste aflevering gegeven was, verschijnen plots ook terug in de lijst...met enkel de optie "'wissen". Na "wissen" verschijnen die na een aantal dagen of na een FacR toch weer terug in de lijst...van een "bug" gesproken !
Het meest ergerlijke probleem (nà dat van Eddy uiteraard) is dat je de online-programmering niet meer kunt gebruiken, want je hebt er geen controle meer over via de decoder. je moet dan (bang?) afwachten of het wel wordt opgenomen, wat niks voor mij is, want ik ben een beetje (?) een controlefreak...Knipogen dus doe ik nu alles terug via de decoder (met simultaan programmeren van een buitenlandse zender, om nPVR te pushen van de toegelaten zender, en het buitenlands programma daarna te wissen uit de lijst).
vervolgverhaal......

We zijn vandaag 22 augustus 2012. Sinds juli na de upgrade heb ik nog maar 3 dagen via Belgacom TV (via HDMI-kabel) tv kunnen kijken.

Eergisteren belde ik nog eens naar de technische ondersteuningsdienst en men wist mij te vertellen dat er nog altijd geen nieuwe software was.

Ik moest maar blijven proberen via een euroconnectorkabel. Dat beeld is gewoon slecht en de klank is niet te begrijpen.

Enkele dagen geleden had ik 2 dagen via de HDMI kabel weer een goed beeld. Ik dacht dat alles nu ok was en plaatste alles weer terug (alle installaties zijn ingebouwd)

Dat koste mij weerom 2 uur tijd. Drie dagen geleden was er weer geen beeld meer via de HDMI-kabel. Vandaar mijn telefoontje naar de technische dienst (zie hoger).

Weerom alles uitgehaald en een euroconnector ingestoken (nog altijd het slechte beeld en klank). Hoe komt dat toch?

Gisteren had ik weer normaal beeld via HDMI. Ik durf nu mijn installatie niet meer in te bouwen, want het is om gek van te worden..............

Is men aan het testen of wat????
lap sigaar... het werkte gisteren weer niet meer. Hoe kan dat nu???????

Weerom gaat het niet meer via de HDMI-kabel. Via de scart-kabel heb ik nu weer een slecht beeld en slechte klank.

Bedankt, Eva, om via email te reageren, maar inderdaad hetgeen u voorsteld werkt ook niet. Het is een 42'' medion tv.

U vraagt om op uw privémailadres mijn Belgacom lijnnummer en merk en model van mijn TV door te sturen.

Naar welk privémailadres is dat dan?

Reputatie 1
Badge
Hier merk ik net dat ik op versie 2.7.2.240 zit (ik dacht dat ik gestart was met versie 234). Vermoedelijk is die vannacht binnengeslopen...

Misschien eens kijken welke versie je nu hebt, en als die lager is dan 240 eens een factory reset doen. Hopelijk is het daarmee opgelost.

Probleem is wel dat Belgacom geen lijsten doorgeeft met de wijzigingen in de verschillende versies van firmware. Dus wat is aangepast, weten we dus niet...

En dat privé-mailadres zal waarschijnlijk wel een privé-berichtje zijn via dit forum... Maar dan wel best je "contactpersoon" toevoegen bij je contactpersonen (Belgacom heeft daar de vreemde naam : "netwerk", voorbedacht).
Een FacReset zal alleen je laatste software versie kunnen binnen trekken als BGC deze eerst voor u op actief gezet heeft, en anders zal het Charles....234 blijven

dit ter info

Elsa
Was nog iets vergeten,

volgens geruchten zou de de grootste aanpassingen maar gebeuren in de software update van september, al zijn het natuurlijk maar geruchten dus we zien wel wat het wordt !

Reageer