problemen internet

  • 10 December 2010
  • 9 reacties
  • 1906 Bekeken

Beste


Sinds bijna twee maanden "sukkelen" wij met ons internet.
Het viel vaak uit en ging heel traag...

Na herhaaldelijk bellen naar de helpdesk had belgacom eerst een technieker van hun eigen gestuurd maar die kon er niets aan doen dus kwam er iemand van "isb" (denk ik).

Die persoon heeft ontdekt dat met de bekabeling en modem hier in huis alles perfect is, op enkele procenten na natuurlijk. Maar Belgacom had ons niet op het korst bij zijnde netwerk aangesloten, namelijk een dorp verder volgens die persoon. Hij heeft ons dan aangesloten aan een belgacom"kast" korterbij, twee straten verder...

Maar toen waren de problemen nog steeds niet opgelost, dus weer bellen naar de helpdesk van belgacom... Het internet was nog steeds veel te traag, volgens een test zou de snelheid maar 0,95MB/S download en 0,32MB/S UPLOAD! We beschikken over "INTERNET INTENSE" dus zou deze wel een pak hoger mogen!

Voor de tweede keer kwam er een persoon van "ISB" maar hij zei dat hij hier niet aan kon doen, hij ging een "ander team" sturen die dan buiten aan de kabels van BELGACOM zelf zouden kijken en meten waar het probleem juist zat en oplossen.

Dat was twee weken geleden maar dat team is nog steeds niet komen opdagen, zou dat eventueel nog mogelijk zijn voor het einde van het jaar?

Of komt BELGACOM ons tegemoet en zegt dat we maar 1/3 van ons factuur moeten betalen aangezien we ook niet meer snelheid krijgen voor de voorbije twee maand?

Met grote hoop wacht ik op een antwoord,


Robbie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik vermoed dat je niet aangesloten bent op het VDSL2 netwerk maar op ADSL of ADSL2+. Vraag dit eerst eens na, want de snelheden opgegeven met een intense zijn enkel haalbaar op VDSL2. Indien ADSL/ADSL2+ schakel je best om naar een comfort abonnement, waar je een meer correcte prijs zal betalen voor je haalbare snelheid, al dan niet in combinatie met een 'unlimited' optie.

Verder doet BGC geen graafwerken tijdens de vrieskoude, tenzij voor dringende interventies. Ik zit hier oa te wachten op aansluiting van 2 telefoonlijnen in mijn nieuwe huis, maar zolang het vriest voert men de noodzakelijke graafwerken niet uit.

Compensatie kan je altijd vragen na het probleem is opgelost. BGC maakt hier meestal weinig problemen rond.
Beste lezer,

In onze straat zijn er werken aan de gang.

Er is wel wekelijks een aannemer die de kabel van Belgacom doortrek.

En dan beginnen de problemen.

Bellen met de helpdesk. Wat doen die mensen, juist niets. Klacht noteren en de klant kan de boom in.

Dus dagen geen telefoon en internet.

Terug bellen naar de helpdesk, ja we zijn bezig. De klant kan terug de pot op.

Wie kent de we bij Belgacom om dit probleem snel op te lossen?

André




Reputatie 2
Badge +1
Je kan je telefoon laten doorschakelen naar je GSM en indien je internet nodig hebt kan je vragen achter een USB-stick.

Even een telefoontje doen naar de technische dienst... 0800 22 700 voor dit te activeren.

Helaas kan BGC geen verantwoordelijkheid nemen over aannemers die een kabel overtrekken... is ook buiten hun wil om.
Belgacom of die technische dienst zouden dat toch moeten melden en weten op wat voor een soort netwerk je aangesloten bent? En niet de klant? :-s. En inderdaad voor we "intense" hadden maakte we gebruik van de "comfort" module en toen ging de snelheid zeker drie keer zo snel... (omgekeerde wereld)
We zijn toen overgestapt omdat we al een paar keer boven ons downloadlimiet zaten, aangezien hier soms 8 toestellen op het zelfde moment gebruik maken van het internet...

Beste Robbie,

Ik kan uw lijn spijtig genoeg niet nakijken omdat ik geen login of klantennummer heb. Indien u op ADSL zou zitten en er geen snellere technologie zou zijn is het beter om internet comfort te kiezen zonder download limiet. Deze zonder download limiet optie kost 10 euro extra op het maandelijks abonnement.

Vriendelijke groet,
Eva
Beste Robbie,

We gaan het onderzoeken, ik heb uw privé bericht ontvangen met uw gegevens. Ik hou u nog op de hoogte.

Vriendelijke groet,
Eva
axs normaal gezien wanneer en storing als infrastuctuur storing bezien wordt dat heb je geen recht op zoon stickje.
Reputatie 2
Badge +1
@ hannibal lector: wat houden infrastructuur storingen dan in? In welke gevallen heb je dan wel recht op zo een stickje?
als ik het goed voor heb,

* als jij de enige bent met en storing en men kan niet binnen 3 (werk)dagen en technieker sturen

* als je goed door klaagt. maar als er morgen als iemand gaat komen vrees ik er en beetje voor.

* als het blijkt na en interventie van de techniker dat het niet meteen op telossen valt. kan hij je en stick aanbieden als die er nog heeft anders kan hij je door verwijzen naar de klantendienst deze kan u dan en nummer geven waar mee je in de winkel zoon stick kunt mee gaan afhalen.

het instaleren is voor de klant. en gebeurt niet door de techniker hij gaat dit wel gewoon afgeven als hij er nog heeft

Reageer