problemen decoder....

  • 6 September 2011
  • 21 reacties
  • 2918 Bekeken

sinds enkele weken heb ik problemen met decoder, harde schijf is helemaal leeg, kan niet pauseren, door-of terugspoelen gaat ook niet meer, kan ook niet meer opnemen via de rec. knop van afstandsbediening.

heb al enkele keren decoder gereset maar dit schijnt niet te helpen, is decoder naar de knoppen, of is er iets anders aan te doen?

grtjes


Gino

21 reacties

Dan zou ik het volgende proberen:

Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los

(meer info als het je interesseert : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )
en als dat niet zou helpen, wat moet ik dan doen?Wenkbrauw ophalen
Je kan altijd nog kontakt opnemen met technische helpdesk 0800 22 0700 indien dit niet lukt en kan je het hen ook uitleggen dat je een factory reset geprobeerd hebt. Mss gaan ze je ook nog vragen om de modem te resetten maar 'k zou eerst met factory reset proberen van de decoder als ik u was en dan verder zien wat er gebeurt.

Ik weet niet of je met een vaste kabel werkt tussen modem en decoder, want als er Ruckus of devolo's tussen zitten ipv kabel kunnen die ook voor de problemen zorgen!
is een vaste kabel tussen modem en decoder, is nog wel een SAGEM modem, maar volgens mij werkt die perfect
de modem is waarschijnlijk een bbox2 sagem F@st 3464


























MODEM
Type:
Geschikt voor:
ADSLADSL2ADSL2+VDSL2µP
B-box 1 (Philips) x x x -
B-box 2
(Sagem Fast 3464)
(SAGEM_LB_IGD)
x x x x Ikanos Fusiv
Vx160

♦ Nu wordt voor zowel ADSL als VDSL2 een BBOX2 afgeleverd

(meer info: http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesbbox )
inderdaad
Hopelijk kan een factory reset je probleem oplossen.
ok, ga het straks proberen, zeker al bedankt voor je uitleg.

grtjes

Gino
ik vrees dat die factory reset niet veel gaat opleveren, dit lijkt me weer zo'n vreemd probleem dat er geen connectie is met het servicecenter, lezen we de laatste tijd wel meer.

als die factory reset niets oplevert kan je best bellen naar 0800 22 700, ze gaan je waarschijnlijk decoder laten vervangen, maar mogelijks zal dit ook geen zoden aan de dijk brengen. in dat geval interventie van een toptechnieker vragen.

laat zeker nog iets weten

mvg
Ja dit is waar xenne, een factory reset lost niet alles op maar als ik zelf met een probleem zit dan probeer ik eerst gewone resets en als dit niet lukt doe ik factory resets zodanig dat je zeker bent dat je bijna alles uitgesloten hebt en als je dan naar de helpdesk belt, je direct kunt zeggen ik heb alles gereset en zelf na factory resets ging het ook niet, want als je dat niet gedaan hebt zullen ze toch vragen of je dit al gedaan hebt en om dit eerst te proberen en dan mag je nog eens terug bellen en zo sluit je die discussies al uit .

mvg
ja hoor ricy, ben het er mee eens dat je wat tijd kan besparen door de resets alvast te proberen voor je naar de helpdesk belt. alleen heb ik niet veel hoop in dit geval. maar hopelijk zit ik er weer ferm naast en is zijn probleem ondertussen opgelost geraakt

mvg
doet zelfs geen factory reset, knoppen alle 3 ingeduwt, gaat direkt naar P100 enz....

dus...probleem niet opgelost, als ik opneem brand het rode lampje ook niet meer.
ja die P100 zie je eerst veschijnen maar je moet nog langer de 3 knoppen ingedrukt houden want de eerste keer toen ik dit probeerde dacht ik ook dat het niet lukte omdat je lang moet blijven drukken op de knoppen

PS: wel de knoppen op de decoder gebruiken niet die van de afstandsbediening ( ik voeg dit er maar bij omdat er nog mensen die fout maken)
Reputatie 7
Badge +1
Haha Ricy, da's een goeie !Zoenen:P

Maar zowel voor een reset als een factory reset heb je connectie met het netwerk nodig. Met een error 300 bv. lukt dat bv. niet, dan moet je de modem resetten of factory resetten. Maar alle gekheid op een stokje, hier gaat het duidelijk om iets anders. Ik denk dat er op de decoder héél weinig sofware staat en alles van de server moet komen (alle schermen en menu's), dus ook gegevens over de harde schijf (PVR-menu's). Wél een beetje vreemd vind ik, dat je de decoder alleen maar kunt bedienen als je een connectie hebt.. Programma's van de HDD afspelen zou toch moeten kunnen vind ik, of je nu huurt op koopt, maakt niet uit. Op een huurappartement mag je toch ook wel door het raam kijken en de keuken en de badkamer gebruiken zonder dat de eigenaar toekijkt met een bewakingscamera (laat ons hopen :P) ? Of zie ik dat verkeerd ?
Beste Mclaren,

Zoals vermeld door mijn medeposters, tracht de reset nogmaals uit te voeren maar met de knoppen langer ingedrukt te houden.
Ook mag u mij in een privébericht uw abonnementsnummer of login doorsturen.
Via deze kan ik nagaan of het valt op te lossen door uw tv gedeelte te herconfigureren.

Mvg,


Eva van Belgacom
heb facr gedaan, begon heel de tijd, maar nu blijft hij hangen op P103
Ik heb een gelijkaardig probleem:

Na een software-update (die vermoedelijk door stroomuitval onderbroken werd) een maand of 2 geleden, krijg ik op 1 van de 2 decoders hier geen enkel menu meer te zien, kan ik niets meer pauzeren, ... , en als ik toch een actie probeer krijg ik de melding : Belgacom TV wordt opgestart, nog even geduld ... (of iets dat daar zeer sterk op lijkt)

Ondertussen ben ik een factory-reset gestart, zoals bovenstaand werd aangeraden. De reset loopt, maar blijft voorlopig afwisselend FE:0 en F 5 weergeven. Ik geef het nog een nachtje, en weet jullie morgen het resultaat ook te vertellen.

Op de andere decoder heb ik sinds diezelfde software-update regelmatig storingen in het beeld (het beeld blijft 2-3 seconden hangen) trouwens. Toeval, of niet ?
 heb naar 080022700 gebeld, morgen nieuwe decoder gaan halen
Zoals beloofd, mijn resultaat na factory-reset...

Deze morgen TV aangezet, en ik kreeg enkel nog het Welkomst-scherm te zien.

Nog een keer een gewone reset geprobeerd, maar meer dan Welkom bij Belgacom TV krijg ik niet meer.

Dus ik ga ook naar de 0800 bellen.
Inderdaad dan lijkt dit het beste wat je kan doen, laat eens weten hoe het afgelopen is .

mvg.
vandaag nieuwe decoder geinstalleerd, alles werkt terug normaalKnipogen

Reageer