problemen 2de decoder plc

  • 3 February 2012
  • 4 reacties
  • 640 Bekeken

Beste,


wij hebben al geruime tijd een tweede decoder met een tweede plc-adapter. Eigenlijk heeft het systeem nog nooit echt goed gewerkt. We hebben regelmatig een error-melding. Ook vanmorgen sloeg de tv na 5 minuten alweer vast. Het beeld blijft dan hangen en verandert in kleine vakjes, geluid valt weg,...

Heeft er iemand tips om de 2 adapters beter in contact te zetten met elkaar? Een tweede draad leggen zien we echt niet zitten, we hebben een open huis. Of is overschakelen op Telenet de enige optie? Dan hebben we boven tenminste nog 'gewone kabel'...


Ineke

4 reacties

Badge
Dag Ineke,

Om te beginnen moet je er zeker van zijn dat je de plc adapters niet ingestoken hebt op een stekkerdoos, maar rechtstreeks op het stopcontact. Als je dit niet beschikbaar hebt, steek je eerst de PLC adapter in het hoofdstopcontact en vervolgens de stekkerdoos in de plc (om dan je televisie etc in te steken hé).

Hangt er ook een beetje van af welke toestellen nog op het circuit hangt dat je daar gebruikt. Indien beide adapters op hetzelfde circuit hangen, mag je niet veel problemen hebben. Als ze de zekeringkast moeten passeren van het ene circuit op het andere, kan dat al eens storing geven en dan vooral als er nog andere apparatuur ophangt die ruis kunnen geven op de lijn.

Probeer eerst eens te zien of je direct op het stopcontact aangesloten hebt en of er op hetzelfde circuit (of het circuit dat je overschrijdt) geen zware toestellen hangen. Dan kan je daar rekening mee houden...

Dimi
Badge
eens een ander stopcontact proberen, ik heb ook al onder vonden dat ze beter werken waar maar 1 stopcontact is ( geen dubbele of drie dubbele)

eens kort uittrekken en terug steken op het circuit en ze zijn ook terug vertrokken.

En Idd andere apparaten kunnen stoor zender spelen bij mij opladers gsm.

Mvg,

Reputatie 7
Badge +1
Ook sommige spaarlampen.
Hallo allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden.

De adapter zit inderdaad rechtstreeks in het stopcontact, dat hadden we in het begin ook fout gedaan. Voor de rest zijn er bijna geen stopcontacten in de slaapkamer. Aan de andere kant zit er nog een nachtlampje in en dat is het. Beneden zitten er natuurlijk allerlei toestellen in de stopcontacten aan de tv : wii, modem, dvd-speler, telefoon,... Voor de rest steekt er in onze living of eetplaats niets in dus zeker niets zwaar. Dan is de vraag wat er dan storing geeft, hé? Ik kan natuurlijk niet zien hoe al die draden hier lopen door de muur. Op het systeem van de stopcontacten lijken geen lichten te staan (op mijn zekeringskast staat toch alleen 'stopcontacten living, eetplaats' en 'stopcontacten slaapkamer')

Feit is dat alles langs de zekeringskast moet want de eerste decoder staat beneden en de tweede boven. Heeft het zin om te proberen die eerste in een ander stopcontact te steken? De tweede versteken is geen optie. Ik zal het eens uittesten. Er is daar wel alleen een dubbel en een driedubbel stopcontact... We zullen zien.

Ineke

Reageer