Beantwoord

Probleem snelheid internetabonnement

  • 12 December 2015
  • 23 reacties
  • 648 Bekeken

Beste ,

sinds 2 weken de snelheid van mijn internetabonnement (Internet Overal Maxi ) is verlaagd van 50 Mbps naar 30 Mbps.(download alleen via de kabel)

Uw speedtest internet connectie zegt:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer 032570xxx
Uw internetabonnement Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Ook analyse van mijn lijn:

Geen problemen aangetroffen
Uw lijn maakt gebruik van VDSL2 technologie.
VDSL2 stelt u in staat om simultaan te surfen via breedband internet en naar Proximus TV in Hoge Definitie te kijken.


Er is iets mis met mijn internetabonnement ?

Alvast bedankt,
Najoua
icon

Beste antwoord door RobrechtB 16 December 2015, 07:44

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Najoua,

Kan je mij via een je privébericht je lijn- of klantnummer door sturen? Dan kijk ik dit na voor jou.

Mvg,

Robrecht
Een vraagje, is er nu een onderscheid tussen "onze medewerkers" en "support medewerkers" want als je iets privé wilt sturen wie kies je dan het best ?
Nu heb ik hier dikwijls op mijn donder gekregen dat ik soms doorverwijs om een PB te sturen naar PX,
en dit o.a. omdat de andere forumleden dan niks kunnen opsteken!
En nu !!!!
Hoe gaan we op deze manier er iets kunnen van opsteken?
Maar je moet geen schrik hebben RobrechtB tegen u gaan diezelfde personen dit niet zeggen ;-))
Ik wil alleen maar het probleem aanhalen dat er velen zijn die iets willen opsteken, waar ik tenslotte ook bij behoor
Reputatie 7
Badge +4
Elsa,

De reden dat ik vraag dit via een privébericht door testuren is omdat het gaat over privé gegevens van Najoua.
Zonder deze info is het moeilijk om de lijn uit te meten ;-)
Eenmaal ik deze heb kan ik in het topic een antwoord geven.

Ik ga je vraag doorsturen over het verschil tussen onze medewerkers en support medewerkers.

Mvg,

Robrecht
Ok hartelijke dank RobrechtB,
het is maar dat dit vroeger niet de gewoonte was dat er na het oplossen van een probleem door een medewerker via een PB, er ook dan de oplossing ervan gepost werd, uiteraard moeten hier geen privé zaken gepost worden maar daar gaat het niet om, het is gewoon omdat we er iets zouden kunnen van opsteken
Mvg,
Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Elsa,

Is is een nieuwe gebruiker aangemaakt met de naam "Het Proximus Team"(https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679).
Hier mogen de mensen hun privébericht naar toe sturen met hun lijn- of klantnummer.

Mvg,

Robrecht
Ok bedankt RobrechtB,

Maar kan men het ander adres van onze medewerkers dan nog gebruiken of wordt die geschrapt ?
Reputatie 7
Badge +4
De bedoeling is dat alles via Het Proximus Team gaat.

Mvg,

Robrecht
Ik weet dat ik een moeilijke ben 😉 maar als jij nu zoals het voorbeeld hier boven op het forum komt en zegt stuur een PB met klantnr....
Dan gaan ze toch op uw naam klikken om het PB te sturen en gaan ze toch niet weten dat het via "Het Proximus Team" moet, als je begrijpt wat ik wil bedoelen ?
of ga je dan onder de naam "Het Proximus Team" komen dan?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb onder tussen de gegevens van Najoua gekregen.

De oplossing is een wissel van een bbox2 naar een bbox3 daar vectoring beschikbaar is op de locatie.

Mvg,

Robrecht
Bedankt voor de feedback RobrechtB,

Zo is het duidelijk dat de DLM de oorzaak was van zijn terugval wat natuurlijk altijd kan aangezien da de DLM dynamisch werkt en Vectoring statisch waarvoor een bbox3 vandoen is..

Mvg,
Elsa
@RobrechtB
Heb je mijn probleemstelling (enfin als je het een probleem mag noemen 😉 al gelezen hier :
https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/probleem-snelheid-internetabonnement-33170?postid=533862
Mvg,
Elsa
@RobrechtB
Bedankt
mvg,
Najoua
Reputatie 3
Badge +1
Beste ,

sinds 2 weken de snelheid van mijn internetabonnement (Internet Overal Maxi ) is verlaagd van 50 Mbps naar 30 Mbps.(download alleen via de kabel)

Uw speedtest internet connectie zegt:
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer 032570xxx
Uw internetabonnement Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload

Ook analyse van mijn lijn:

Geen problemen aangetroffen
Uw lijn maakt gebruik van VDSL2 technologie.
VDSL2 stelt u in staat om simultaan te surfen via breedband internet en naar Proximus TV in Hoge Definitie te kijken.


Er is iets mis met mijn internetabonnement ?

Alvast bedankt,
Najoua


ik heb dat probleem ook en ik heb een bbox 3 en hadden vectoring 😞 !! Wat is eigelijk het probleem in stabroek, het ging daarvoor zo goed, meschien moet ik ook is naar test aankoop schrijven, wand blijfthier ook duren en dat geeft storingen aan de 3 tv's server fout nemen niet goed op, technieker zei toen dat ik op vectoring zat 91 mbps maar ik krijg maar 37mbps, en waarom moet dat dan allemaal zolang duren tot het opgelost is ??????????????????
En ben ik terug. Na 1 maand , 1 nieuwe modem (bbox3) en een paar gesprekken met klantendienst zit ik altijd op een profiel van 30/6 en een aanbeveling dat ik geduld moet hebben tot februari/maart 2016.Dus, geduld.

Beste wensen Proximus !
Heb je met het bbox3 van sagemcom tool al eens je lijn uitgelezen => downloaden Klik hier
Heb je met het bbox3 van sagemcom tool al eens je lijn uitgelezen => downloaden Klik hier


Bedankt, het is dezelfde profiel van bbox2.We zullen zien hoe lang zal het duren.

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 30,063 kbps
Upstream current bit rate: 10,064 kbps

Downstream max bit rate: 82,962 kbps
Upstream max bit rate: 29,068 kbps

Downstream attenuation: 8.0 dB

Downstream noise margin: 25.8 dB
Upstream noise margin: 18.0 dB

DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: no
Proximus profile: LP056
DLM: no
Repair: no
Distance (estimated): 140 m
DLM zou je inderdaad nog verhoging moeten kunnen geven, nog beter zou zijn dat vectoring in dienst komt natuurlijk
Badge +4
Wat raar is in de 1ste post dit
---------------------------
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
------------------------------------------
Dat zijn vectoring snelheden volgens de site , en blijkbaar is er dan toch geen vectoring ??! want nu zit je maar op 30 Mbps (provisioning) terwijl je in zone 1 zit (afstand ong 140m)
Met DLM (als deze actief is) kan men nog tot 70 Mbps. Najoua_bm .....
Werken aan de rop zoals gezegd wat ook bij het geval geweest is eerst op vectoring en daarna niet meer, er waren ergens problemen, de welke weet ik niet, een tijd later stond ik dan weer terug op vectoring !?
Dus nog niet wanhopen 😉
Geduld is een schone deugd 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Al die heisa voor niets. De initiele oplossing van de swap heeft het gedaan.
Mensen moeten alleen soms een beetje geduld hebben. Het is nog altijd Proximus 😃
Ja die proximus techniekers hé 😉

Reageer