Probleem overschakeling Alcatel SpeedTouch naar B-Box

  • 3 January 2011
  • 3 reacties
  • 896 Bekeken

Ik heb al een Vaste Lijn + Internet (Internet Comfort) en heb vandaag extra Belgacom TV besteld. Deze is momenteel nog niet acief.

Ik wou dus mijn SpeedTouch buiten dienst nemen om de B-Box (versie ADSL, want ik heb nog geen VDSL) in dienst te nemen.

Dus, B-Box aangesloten:

  • ADSL kabeltje uit de Speedtoch en in de B-Box
  • Spanning aansluiten
Het power lichtje ging aan, het wireless lichtje eveneens en daarna volgde het ADSL lichtje. Een minuutje later koppelde ik de modem even los om hen te installeren op een andere plaats.

Toen ik doen de spanning instak, werkte het niet meer.

Het ADSL lichtje ging niet meer aan en de Wireless en @ lichtjes pinken continu.

Terug omschakelen naar de Alcatel SpeedTouch geeft geen problemen, mijn Internet werktterug zoals voorheen.

Resetten van de B-Box (15 seconden reset toets) lukt niet. Via mijn PC naar de Web Interface van de B-Box lukt ook niet.

Is de B-Box stuk?

3 reacties

Probeer de bbox anders nog eens opnieuw op het eerste aansluitpunt (dat wel werkte). Als hij daar nu ook niet meer werkt, zal het wel aan de bbox liggen.
Modem stuk, als die 2 lampjes pinken wilt da zeggen dat hij gecrasht is.. Ook niet echt slim om je modem na 5min al uit te trekken.. Als deze opstart gaat deze eventueel zijn firmware updaten, en de ZTC wordt gelanceerd voor je gegevens in de modem te steken.. Nieuwe halen zou ik zeggen!

Met vriendelijke groeten..
Dank voor de reacties. Moem was inderdaad in een "ongedefinieerde" staat gekomen en werke dus niet meer zoals het zou moeten.

Ondertussen heb ik een nieuwe en heb hem braafkes laten insteken. En, het internetgedeelte werkt perfect. Voor Belgacom TV moet ik nog even wachten.

Reageer