Beantwoord

Probleem opname instellen via de app

  • 10 December 2017
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Hallo,
Als ik een opname intel via de app kan ik die niet terugvinden op mijn decoder. Moet ik hier verder nog iets aan instellen. Ik krijg op de app geen foutmeldingen of iets dergelijks.
Alvast bedankt
Mvg
Davy
icon

Beste antwoord door Martin 10 December 2017, 23:11

Bekijk origineel

6 reacties

wat je wel al eens kan proberen is de decoder even 5 seconden zonder stroom zetten via schakelaar achteraan of door zijn netstekker even uit te trekken.
En dan zien of het wel lukt.
Bedankt Martin. Dat heeft al geholpen. De opnames zijn nu zichtbaar op de decoder.

Maar nu probeer ik het opnieuw en de opnames zijn opnieuw pas zichtbaar na een herstart van de decoder. Deze keer zit er weinig tijd tussen het programmeren via de app en het bekijken op de decoder maar de eerste keer zat er toch meer dan een uur tussen.

Ik vermoed dat er pas om de x tijd gesynchroniseerd wordt tussen de decoder en de server of zie ik het verkeerd?
Alvast bedankt voor uw bijdrage.

Mvg
Davy
ze moeten inderdaad gesynchroniseerd worden maar normaal zou dat toch van korte duur moeten zijn,
na het heropstarten kan dat nu opgelost zijn.
En eigenlijk is de procedure als volgt in een wel bepaalde volgorde nog beter (moest het nog voorvallen )
- Decoder stroomloos zetten , schakelaar achteraan
- nu bbox3 5 seconden ook zonder spanning zetten en dan terug opzetten en wachten tot zijn DSL lampje continu blijft branden en dan pas de decoder terug onder spanning zetten en volledig laten opstarten.
Ok, bedankt alvast. Dat ga ik morgen proberen.
Mvg
Davy
Bedankt Martin,
Dat heeft het probleem verholpen.

Nu, dat is dezelfde procedure die ik volg telkens ik m'n tv niet meer vind om naar te casten. Kan ik in de bbox iets aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen?

Weet u daar raad mee?
Alvast bedankt
Mvg
Davy
Mischien eens proberen om je smart tv een vast ip adres te geven dat buiten de dhcp pool ligt van de bbox3 bvb beginnend vanaf 192.168.1.128 of hoger .....
Als je de google chromecast bedoelt daar zijn er wel nog problemen als je het probeert vanaf een toetel dat op ios draait.

Reageer