probleem na update, géén signaal

  • 14 August 2012
  • 4 reacties
  • 309 Bekeken

Hallo,

sinds de laatste update van Belgacom TV heb ik vastgesteld dat er een probleem is.
Wanneer ik Belgacom TV en mijn TV opstart dan geeft mijn TV steeds weer: Géén signaal.

Maar als ik de HDMI kabel uittrek en onmiddelijk weer insteek dan werkt het wel weer.
Ik heb de kabel al is vervangen en de decoder en modem uit- en aangezet maar tevergeefs.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

4 reacties

De problemen zijn bekend in verband met de nieuwe software Charles en aansturing van bepaalde TV modellen via HDMI.

Dus ik vrees dat het zal afwachten zijn tot BGC de bug eruit gehaald heeft.

Mss voorlopig via scart stekker proberen of ook eens proberen van de volgorde van opstarten eerst tV dan decoder of omgekeerd geen oplossing biedt.

groetjes, Elsa
Ben nu al bijna een week aan het sukkelen...........

Heb nu meer dan een jaar belgacom TV en had voor de update geen enkel probleem alles werkte zoals het moest.

Sinds vorige week woensdag na de update valt het beeld constant weg en duurt het tussen de 15sec tot meer dan een minuut tot ik terug beeld heb, zappen is uit den boze want dan lukt er niks meer .

heb gereset en zowat alles wat op dit forum te vinden is geprobeerd, wat is er mis??
Reputatie 1
Badge
Hier heb ik ook charles (heel onlangs), versie 234. Kijk ook via HDMI en helemaal geen dergelijke problemen.

Heb je ook je modem gereset, of enkel je HD-decoder ? Best eens beide zonder spanning zetten, en na een seconde of 30 terug inschakelen. Wel best zorgen dat de modem eerst terug signaal heeft, vooraleer je de decoder terug inschakelt. En een Factory reset van die decoder kan inderdaad ook geen kwaad.

Maar als het allemaal niet lukt : best eens EVA contacteren, want het zou echt wel moeten werken...

Ik heb zelf een 4 jaar oude Loewe, mijn zus een heel recente Philips LED, en bij beide TV's zijn er geen problemen.
het is maar met bepaalde types van TV 's dat er problemen zijn naar het schijnt en het is ook bekend bij BGC.

ik heb ook geen problemen met mijn Sony TV, maar er zijn al verschillende mensen die dit hebben vanaf de software Charles er op gezet geweest is en die nu voorlopig via scart moeten werken.

Resetten of factoryresetten helpt spijtig genoeg niet! maar zelf al helpt het niet dan doe je er ook geen kwaad mee om het te proberen.

Het is ook verwondelijk dat ieder keer dat er nieuwe software op de decoders gezet wordt dat er problemen opduiken met HDMI, in het begin van de vorige versie was het ook zo al waren het dan wel een andere problemen.


groetjes, Elsa

Reageer