probleem met wifi op laptop

  • 20 September 2014
  • 34 reacties
  • 1154 Bekeken

hoi iedereen,



ik zit namelijk met het probleem dat als ik op mijn laptop mijn wifi gebruik dat deze elke keer op beperkt springt. dan moet ik altijd probleem oplossen klikken voor terug wifi te hebben om dan 1 min later terug op beperkt te zitten.


de meldingen die ik altijd kreeg was : probleem met draadloze adapter of toegangspunt ---> opgelost


en nu krijg ik ook de melding :de verbinding tussen uw toegangspunt router of kabelmodem en internet is defect --> vastgesteld




als ik mijn vaste pc gebruik met de wifi stick heb ik geen enkel probleem enkel als ik hier thuis op de laptop zit doet hij het voor.



iemand een idee hoe dit op te lossen valt.



mijn laptop is een asus n56vb

alvast bedankt

34 reacties

Kan het iets te maken hebben met je Operating systeem , is deze dezelfde voor je laptop als voor je pc.


Heb je op beide even goede ontvangst van je wifi signaal. Gebeurt dit bv ook als je dicht bij je bbox zit met je laptop


Ik had dit vroeger ook dikwijls op windows vista nu op zou het ook wel nog eens durven voorvallen op Windows8 maar dit is zeker niet frequent zelf dikwijls maar één keer in een week en soms nog minder.
Ook best een kijken of je de recente drivers staan hebt voor je wifi-adapterkaart
beide hebben beide operating systeems windows 8.1. vaste pc zit verder dan de laptop en deze heeft het niet.




de nieuwste drivers zijn geinstaleerd, op internet kabel heeft hij geen problemen.


het valt soms en lange tijd niet weg en dan valt hij weer 1 maal per minuut uit, probleem oplossen helpt voor eventjes en dan doet hij het weer.
En ook de updates van Microsoft , heb je die ook laten uitvoeren , mss zitten er ook nieuwe updates bij voor de stuurprogramma's van je wifi kaart


Is het probleem niet gekomen na een update naar Windows 8.1, want ik heb dit in het begin ook voor gehad en na enkele Microsoft updates is dit probleem vanzelf verdwenen.
zet toch eens je wifi-kanaal van je modem eens op kanaal 6 ipv default kanaal 1.


Sommige wifi adapters zijn gevoeliger voor naburige wifi signalen die binnenvallen.
Heb je het direct voorgehad vanaf de update naar windows 8.1, want als dit niet zo is zal het niks te maken hebben met deze update .
alle belangerijke microsoft updates zijn gedaan






















Gevonden problemen

De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect


De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect
De netwerkgateway is toegankelijk, maar er kan geen netwerkverkeer van internet worden ontvangen.

Gedetecteerd
Gedetecteerd









Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem


Niet uitgevoerd



https://file:///C:/Users/jelle/AppData/Local/Diagnostics/460911090/2014092022.000/ResultReport.xml#6" style="TEXT-DECORATION: none


Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt


Opgelost
Opgelost













De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen


Voltooid


Problemen met router of toegangspunt oplossen


Niet uitgevoerd


Bij mij komt soms wel eens voor dat ik niet meer de volledige verbinding heb.In plaats van 5 streepjes heb ik er dan nog maar 4 maar dit gebeurt maar zelden.Maar overige problemen heb ik bij mijn laptop nog nooit meegemaakt.
@jelle,


heb je al eens met een ander wifi-kanaal geprobeerd bv kanaal 6 of het dan beter is


Heb je dit altijd al gehad of is dit begonnen met de update van windows 8 naar windows 8.1
Soms komt dit bij mij ook wel sporadisch eens voor maar dan doe ik op mijn bbox-wifi-SSID eens disconnect en terug connect en 't is opgelost.


'connect automatically' staat ook aangevinkt bij mij daardoor komt de volgorde van wifi verbindingen maken als eerst in de lijst.
heb al eens een paar keer geprobeerd voor opnieuw te conecten na enkele minuten doet hij het weer.


nu vandaag heeft hij het nog niet voorgehad, soms heeft hij zijn dagen dat hij het veel doet soms gewoon weer niet.
ben je zeker dat je wifi kanaal niet te veel gestoord wordt door naburige wifi-signalen.


surf eens naar ► wifichannel daar kan je wel wat terugvinden van tips en links
ik vermoed van niet met men laptop zit ik op vediep 1 en mijn vaste staat op verdiep 2 router op geleiksvloers en met vaste en wifi stikc heb ik geen enkel probleem het is enkel mijn laptop iphone, playstation 4 ect werken van zelf.



edit: ik gebruik een bbox 3
als ik via men vaste een network bridge doe naar laptop heeft hie ook geen enkel probleem.
Het werkt dus enkel als je niet via de wifi adapter werkt van je laptop.


Heb je al eens je laptop wifi adapter gezet vast op wifi-n , want nu staat die waarschijnlijk op automatisch.


Ik ken je laptop niet en waarschijnlijk ondersteunt die ook geen wifi in de 5wifi GHz band, anders zou je daarop eens kunnen proberen
het is een asus n56vb en nee deze ondersteund geen 5 GHz band.




en ja laptop aangesloten met kabel geen probleem gebruik ik de wifi dan heeft hij kuren.
Heb je al eens ander wifi-kanalen ingeschakeld op je bbox3 surf naar ► wifi channel change bv eens proberen vast te zetten op kanaal 6 of op kanaal 11 en dan zien of het betert.


Heb je dit direct gehad van in het begin of wanneer is de miserie begonnen !
heb men bbox al veranderd gehad van kanaal en dan was het even ok maar een beetje later kreeg hij weer problemen, vanaf dat hij het 1 maal doet blijft hij het continu doen.


ik heb de laptop aangeschaft op 4/8/2014 en het probleem is begingen voordoen ongeveer beging van deze week einde de week er voor. van alle aangesloten gebruikers is mijn laptop de enige met problemen.
ja het moet dan toch in der richting van het wifi gedeelte van je laptop gezocht worden.


Heb je ook de wifi adapter al vast gezet op Wifi-n en het kanaal vast op één kanaal in je bbox3


nog wat info over wifi prioriteit kan je ook lezen als je surft naar ► wifi prior en ook naar ►wifi-ntw-profiles
double post sorry
beste jelle wil je voor mij eens naar je apparaatbeheer gaan: en als volgt klikken op netwerkadapters klik op ieder item dat je hebt staan ( begin met de netwerkadapter waar er wireless of dergelijke staat) ga dan naar de tab energiebeheer en 'uncheck' het vierkant waar er staat 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'


laat me weten hoe het gaat en of er een bepaald netwerk adapter die box checked had en terwijl je in apparaatbeheer zit maak dan even een screenshot van al je netwerk adapters (vooral specifieke informatie over je netwerk adapter die wss ergens de naam wireless in heeft) . dankjewel




asus zijn goeie computertjes maar die power management kan soms heel wat verstoren..
Ik heb dit antwoord op internet ook al een paar keer gevonden maar iedere keer met het antwoord dat het niet helpt door dit uit te zetten , 'k ben benieuwd !-)
In ieder geval bij mij helpt dit niet als ik het uit zet.





heb de energiebeheer na gekeken en aangepast.

heb een foto toegevoegd van de drivers van men netwerkkaart

Reageer