Vraag

Probleem met te grote factuur

  • 16 August 2016
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Beste mensen,
Ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gehad van proximus....
Ik moest vorige maand een bedrag betalen voor gebruikte surf capaciteit die ik bij mijn weten niet gebruikt had....
Ik kijk der straks op mijn huidig verbruik.... wederom word er een bedrag gefactureerd ook al ben ik nog niet over mijn capaciteit ?!
De mevrouw der straks aan de lijn zegt .... ja maar wij kennen het probleem.... heeft te maken met een applicatie van Wave of dergelijke ....
Ze had reeds verschillende klanten gehad met hoge facturen.....
Wat ik wel straf vind.... de mensen van proximus weten direct waar het probleem zit..... maar ik moet er wel zelf achter komen van waar die bedragen komen.
Als men weet dat er problemen zijn... denk ik wel dat jullie mij moeten informeren over het probleem en dit recht zetten....
Dus als ik mijn factuur gewoon betaal en niet controleer.... betaal ik te veel ondanks dat jullie dit weten....
Als ik mijn factuur te laat betaal zijn ze wel snel om kosten aan te reken.... maar als ik te veel betaal omwille van een ' gekend ' probleem dan move't der niemand ?

5 reacties

Tip: Als je uw factuur betwist via Proximus.be/myproximus , waar je de reden opgeeft van betwisting, dan moet je ook uw factuur in afwachting niet betalen
Reputatie 6
Badge +3
Let op enkel het deel dat je betwist moet je niet betalen.
Je betaalt dus enkel het bedrag die volgens jouw correct is.

Dit is een algemeen principe bij betaling van facturen.
Ik moest toch in ieder geval de factuur niet betalen tot na behandeling van het dossier, dan moet die werkwijze veranderd zijn !?
Reputatie 6
Badge +3
Proximus mag soepeler zijn.
Het is een algemeen principe om het onbetwiste deel altijd te betalen, maar als proximus voor een keer soepeler is: des te beter !

Maar Proximus is NIET soepeler.
cfr. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_dispute/particulieren/support/klantenzone/factuur-facturatie-facturering-betalingen/klacht-over-uw-factuur/een-factuur-betwisten-en-uw-klacht-opvolgen.html

Citaten:

Indien u niet akkoord bent met een bepaald bedrag op uw factuur, kunt u online via MyProximus een betwisting indienen en opvolgen. Zolang uw dossier in behandeling is, moet u het betwiste bedrag niet betalen, tenzij het gaat om "Diensten geleverd door derden" of "Mobiele betalingen".

Moet u het betwiste bedrag betalen?
Betreft uw betwisting een openstaande factuur, dan dient u enkel het niet-betwiste bedrag te betalen
Ja ik kan alleen maar zeggen hoe het bij mij gebeurd is, in ieder geval ik heb de ganse factuur niet moeten betalen en vroeger ook niet als ik eens een bedrag betwist heb via facturatiedienst 0800 22 800, heb ik dit ook niet moeten doen tot de betwisting afgerond werd.
Blijkbaar zal ik daar dan wel op een heel goed blaadje staan :LOL:

Reageer