probleem met serie opnemen

  • 24 April 2012
  • 5 reacties
  • 377 Bekeken

wij zijn reeds een jaar bij Btv. van de eerste dag neem ik storm of love op op Vitaya. dit moet ik dagelijks doen (is nochthans een serie) geen enkel probleem tot voor kort als ik opneem :

als ik de volgende dag wil kijken is het maar een deel dat ik heb soms 5min soms 20min en dan niks meer. vorige week wil ik terug opnemen en nu kan ik wel de serie aanduiden om op te nemen wat veel gemakkelijker is. de volgende dag wil ik kijken en ik zie een x staan in het bolletje om op te nemen, resultaat geen opname. bij geplande opnames staan ze allemaal zo gemarkeerd dus geen opname. nu doe ik elke dag de opname, en wat zie ik dat de mogelijkheid om de serie op te nemen niet meer mogelijk is. heeft er iemand zelfde probleem en hoe is dit op te lossen? Dank

5 reacties

Badge +1
Probeer eens een factory reset. Hier vind je hoe dit moet. Je kan ook eens proberen om de serie te verwijderen en hem opnieuw in te stellen.

Badge +1
Als je tv met een plc adapter is verbonden kijk eens de lampjes na. Als je huisje rood is of oranje kan je mogelijk problemen hebben met opnames op hdd. Zie hier de betekenis van de lampjes.
Ik heb deze problemen ook met opnames!

Wat zelfs heel veel voorkomt is dat je nadien in het menu PVR ik enkel de keuze krijg om te verwijderen bekijken staat gewwon niet in de lijst ?

mvg,

Luc
Reputatie 7
Badge +1
Een factory reset van de decoder minstens één keer per maand, en een gewone herstart (uit en in stroom) eens per week is een aanrader om fouten te herstellen. Dat laatste om de interne klok van de decoder te corrigeren, want die loopt al gauw een tot twee minuten per week achter, waardoor de programma's of herinneringen soms telaat starten. Ik doe dat al een hele tijd zo en heb zelden of nooit problemen.
Ik wou voor een vriendin, die op reis ging, ook een serie op Vitayw opnemen.

De keuze alle "afleveringen" stond niet in het lijstje.

Een telefoontje naar de Helpdesk van Vitaya leverde me het antwoord dat het probleem bij de zenders zelf zou liggen. Die zouden bepalen of je de mogelijkheid "alle afleveringen" kan gebruiken of niet.

Een mailtje naar Vitaya op 8 maart (ligt het aan Belgacom of ligt het bij jullie?) leverde niet direct een antwoord. Het opnieuw stellen van de vraag op 26 maart leverde dan me de reactie dat het naar iemand anders was doorgestuurd om mij te antwoorden. Dat is dus intussen al meer dan een maand geleden en nog steeds geen nieuws.

Reageer