probleem draadloos internet (sagem)

  • 1 February 2011
  • 4 reacties
  • 810 Bekeken

Hallo (Eva),


Ik heb altijd met netwerkkabels gewerkt, doch heb onlangs besloten om wifi te activeren. De kinderen zijn al wat ouder, dus het effect van de straling zal toch al kleiner zijn. 2 portables en een PS3, dat maakt toch al direct een paar kabels minder in huis en bovendien kunnen dan ook hun PSP's op het internet.

Ik ga met internet explorer op een PC met netwerkkabel naar de pagina van de modem (192.168.1.1), zo'n zwarte sagem die de technieker van Belgacom tegen mijn muur heeft geschroefd. Ik vul al de parameters in, een naam, een paswoord van WPA2 enz. Ik bewaar de parameters. Ik activeer wifi.

Dan op een portable activeer ik eveneens wifi en nadat ik het signaal heb opgepikt begin ik daar eveneens alle parameters in te vullen. Als ik verbinding met het internet wil maken, dan lukt het echter niet. WPA geprobeerd: zelfde probleem. Met WEP of zonder beveiliging: deze lukken wel!

Met de PS3 geprobeerd: zelfde probleem: WPA/WPA2 no go; foutmelding "er kon geen ip-adres verkregen worden". WEP of zonder beveiliging: geen probleem.

Aangezien WEP sterk wordt afgeraden zou ik toch liever WPA(2) in orde willen krijgen.

Eva of iemand anders enig idee wat er aan de hand kan zijn?


Bij voorbaat dank,

Gunther


4 reacties

Die zwarte Sagems ken ik niet, daarmee kan ik niet helpen.

Ben je zeker dat je ook op de laptops aangegeven hebt dat de beveiliging WPA(2) is?
M.i. detecteert de laptop zelf de beveiliging.
Beste Gunther .1024,


Met behulp van onderstaande link kan u de modem beveiligen met een WPA sleutel. Vooraleer u daarmee begint zou ik voorstellen om de modem eerst te resetten. Dit doet u door achteraan op de modem de reset knop in te duwen. U houdt de knop een tiental seconden ingedrukt.
De volledige reset zal enkele minuten in beslag nemen.


http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12359/session/L2F2LzEvdGltZS8xMjk2ODI4ODUzL3NpZC9Iem1LYU5saw%3D%3D/

Mvg,

Eva van Belgacom.
Allemaal geprobeerd, geen verbetering.

Vrijdag gelezen over Belgacom TV via PC. Zaterdag bbox2 gaan halen in telefoonwinkel. Draadloos werkt nu als een trein (op WPA/WPA2).

mvg

Reageer