Probleem bij opnemen TV-progs


Goeienavond,


Indien ik tv-programma's opneem verschijnt er achteraan een kruisje en kan ik het programma niet bekijken.

Na enig speurwerk zag ik de 'bridged mode' solution staan, maar deze is niet mogelijk aangezien die optie op mijn BBox niet te vinden is.

Hard reset geeft geen resultaat.


Heeft iemand een idee of een suggestie?


Merci op voorhand!

20 reacties

Badge +1
Hallo

Als je over bridged bezig bent veronderstel ik dat dit over je bbox is. Hier vind je hoe je je bbox omzet naar bridged mode. Hier vind je hoe je een programma kan opnemen(een filmpje).

mvg

Dan zou ik een factoryreset van de modem doen.

zie op ricy's blog voor de werkwijze en meer uitleg.

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2


of via onderstaande menu op zijn site Klik Hier
  • BBOX
  • kies een item ▼
  • Factory Reset Bbox2
Heb je al een persoonlijk bericht gestuurt naar Eva vab BGC met je probleem.

Een privé bericht naar Eva dat kan je door HIER te klikken

Elsa

Beste Steven,


je mag me inderdaad via een privé-bericht je Belgacom lijnnummer bezorgen zodat ik dit kan nakijken.


Mvg

Eva van Belgacom
Allemaal bedankt voor het snelle antwoord.

Aangezien ik momenteel op mijn werk zit zal ik straks pas de voorgestelde oplossingen proberen.

Eva, ik stuur je straks een bericht!

Reputatie 7
Badge +1
Ik had ook mijn b-box2 nog in "full routed" staan, nog van het TVonPC avontuur (dat gebeurde toen nog automatisch. Ik heb hem nu na lezen van de betreffende post nu ook "bridged" gezet. Ik heb sedertdien niet écht problemen meer gehad.
Ik heb de modem in bridged mode gezet en een factory reset uitgevoerd.

geen resultaat, sommige dingen kan ik opnemen, andere niet

Mijn vriendin volgt thuis, heb ik dus al 4* mogen aankopen.


Nog suggesties?


Ik stuur ook een PM naar Eva.

Kan je ondertussen niet opnemen in nPVR zodanig dat het programma bewaard word op de belgacomservers ipv op je hardeschijf van je decoder.

Ik veronderstel dat je alleen dit probleem hebt bij PVR opnames dus opgeslagen op je harde schijf.

Heb je de decoder gefactoryreset zie op ricy's blog voor de uitleg:

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

hieronder een stuk ervan gekopieerd wat er daar staat :

Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Elsa
Hey Elsa


op mijn decoder staan geen knoppen...

welke decoder heb je dan wel? nog éne van de eerste generatie? dan kan je ook geen hd kijken? kan je hd krijgen? dan zou ik wel eens een nieuwe decoder vragen, zenne

mvg
ik denk een oude aangezien iedereen een andere had gekregen.

Ik kan idd geen HD kijken.

Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik heb zo een nog nergens gezien.

wel raar dat de rest van mijn familie ongeveer samen met mij wel een nieuwe heeft gekregen....

Kan ik die gewoon wisselen?


Als je naar de bgc technische dient belt 0800 22 700 en je het uitlegt dat je met die decoder altijd die opname problemen hebt zal je wel een ticketnummer krijgen om te ruilen in in een bGC boetiek.

Elsa

PS: ik spreek wel in het geval van een gehuurdde decoder.
Zoal xenne ook vraagt heb je wel een profiel om HD streams binnen te halen ?

Zit je op ADSL of VDSL2 technologie?

je kan altijd eens een test zelf uitvoeren en zien wat dit als resultaat geeft :

Op ricy's blog vind je heel wat uitleg over alles en nog wat:

http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

hieronder klein stukje uitgekopieerd van zijn blog:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

Elsa.
ik kan 1TV HD aansluiten


ik ga bellen naar Belgacom voor een nieuwe decoder.

Hopelijk is het hiermee opgelost.


Bedankt alvast allemaal voor de goede hulp.

het is trouwens VDSL2
Inderdaad het is vdsl2

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel) dus 12 Mbls down- en 1Mbps upstream .


groetjestjes,


Elsa
Ik ben een nieuwe digibox gaan halen.

Probleem opgelost.

Bedankt voor alle moeite


Steven
Steven en dat werkte een digibox van TN aansluiten op de VDSL2 lijn van BGC ?

Grapje hoor !! ;-)

Het is gewoon omdat je zegt ik heb een nieuwe digibox gaan halen, maar dat is het toestel die ze bij TN gebruiken,

bij bgc spreekt men van een decoder.

Dit louter ter info.

groetjes Elsa.
Reputatie 7
Badge +1
Een 12,1 profiel is niet denderend...van HD kijken en opnemen op harde schijf is dan geen sprake. Een TV HD-kijken en een SD kijken + alles opnemen met 30d kan wel. Dan kan je op een TV ook nPVR HD-opname bekijken en op de 2e SD kijken. Geen 2 (verschillende) nPVR-opnames in HD tegelijk bekijken op 2 TV's dus enz. Dus wel aardig wat beperkingen...
nu dat dit is opgelost begint het volgende probleem.


1x per dag reset die modem vanzelf....



pffff om moedeloos van te worden...probleem na probleem...


PS: ik ben domain admin voor een groot bedrijf dus ben wel al redelijk mee met wat er op netwerkniveau gebeurt.

In de logs zie ik een DHCP-handshake en *paf* reset router

Reageer