probleem bbox2

  • 15 September 2011
  • 27 reacties
  • 2095 Bekeken

Beste,

Ik heb thuis een bbox2 staan , nu is er mij vandaag iets eigenaardigs opgevallen.

Als iemand belt valt mijn internet uit. en toont het bij de adsl stats training.Tevens is er veel ruis op de lijn als je aan het bellen bent .

Nu ik denk dat dit komt omdat er tussen de dsl splitter en de plaats waar de lijn binnekomt nog een telefoon is aangeschakeld.we hebben namelijk een verlengkabel tussen ons ventilatiesysteem zitten voor de telefoon, zodat deze uitkomt bij onze pc.

Maar als ik de bijgevoegde documentatie bekijk merk ik toch ook op dat je eerst de telefoon neemt vooraleer je de lijn voor dsl verder neemt. heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen?


ik heb al geprobeerd de stekke voor de telefoon en de verlenging van de draad te wisselen , zonder enig succes .

voor de verduideling zal ik nog even schetsen wat de situatie nu is.

binnenlijn ---telefoonstekker-----stekker voor verlenging van de telefoondraad------5-6 adapter------dsl splitter --------router---pc




27 reacties

Ben je zeker dat alles goed aangesloten is, zie anders eerst eens op mijn blog voor meer informatie

==> http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
ben je verplicht om de Intro NTP-2007 aan te sluiten , kun je hiervoor niet een normale 5 pin gebruiken?
Neen want die splits / isoleert juist uw telefoonverkeer van het VDSL verkeer en als je dit niet doet zal het telefoonverkeer je vdsl verkeer storen met het gevolg dat je al zelf waargenomen hebt.

PS: eigenlijk is het de TF2007 die de filter/splitter bevat en de ntp-2007 is maar een aansluitdoos.
hmmm, bent u wel zeker hierover, in de handleiding p7 geeft men aan dat je een 5polig aansluitpunt kunt gebruiken mits u de adapter gebruikt

Nu kan ik ergens niet volgen, heb je de TF2007 dus de VDSL gebruikt ? Want zonder deze splitter filter kan het niet goed marcheren want dan staan de telefoon en VDSL gewoon parallel en dat mag niet.
dus ik heb een 5 pin aansluiting(niet de ntp-2007) als binnekomende lijn, hieraan hangt een telefoon en een verlengstuk naar mijn bureau (van de gewone telefoonkabel), aan het uiteinde van de verlengkabel hangt dus ook een gewone 5 pin connector deze is aangesloten met de

5-6 adapter die bij in de box zit en achter deze adapter zit mijn dsl splitter(tf2007) die verbonden is met mijn router
Nu weet ik wat je bedoelt ik heb de p7 bekeken maar deze installatie had ik nog nooit bestudeerd.
Maar je moet in ieder geval zien dat je de tf2007 gebruikt en inderdaad je mag de ntp2007 ook door een gewone aansluitdoos vervangen blijkbaar zoals op p7 aangegeven want inderdaad de ntp2007 is ook een aansluitdoos.
dus ter verduideling heb ik wat fotootjes getrokken van mijn situatie



de zwarte is de telefoon, de witte de verlenging die naar de volgende afbeelding gaat



het doosje vanonder is dus het verlenging stuke dat ik bedoelde

daar net boven is de 5-6 adapter en daarboven de dsl splitter die naar mijn router gaat
Daar waar je tf2007 steekt, daarvoor mag er geen telefoon aangesloten zijn of ook geen aftakking. Is dit zo ?

hetgeen ik bedoel is dit aangeduid met fout zie => http://users.belgacom.net/rrd/vdslsplitteraansluiting.JPG
inderdaad bij ons staat er nog een telefoon tussen
het rare is net als ik alles steek zoals jij zegt dan krijg ik geen kiestoon op mijn telefoon
het is wel zo dat we voor de moment nog geen vdsl signaal binnenkrijgen enkel adsl omdat de activatie nog steeds moet gebeuren
wat ik ook raar vind is dat je uiteindelijk toch de telefoon voor de splitter gaat plaatsen aangezien dit gebeurt bij de adapter

of is er iets speciaal met de adapter waarbij er al een soort van scheiding gedaan wordt
De filtering/splitting moet zowel bij adsl als vdsl gebeuren en dat doet de tf2007.
De 5 polige aansluit doos + de adapter die erop steekt is eigenlijk het zelfde alsof je een ntp2007 zou gezet hebben.
De adapter zit wel op je 5polige aansluitdoos maar daarom mag je hem niet zien alsof hij er voor zit.
Je moet hem voorstellen als een linkerdeel met pennen en een rechterdeel met pennen.
Het linkerdeel zit voor je tf2007 filter en het rechterdeel zit na je tf2007 splitter en moet naar je modem lopen zonder andere aftakkingen en de rj11 stekkers zijn de uitgefilterde signalen dus alleen voor telefoonaansluiting bedoelt.

Dus op je adapter mogen op de 2rj11 stekkers enkel telefoons aangesloten worden en nergens anders.

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg kunnen uitleggen !

PS: In ieder geval de telefoon mag niet aangesloten worden zoals in uw geval op de 1ste stekkerdoos waar ook de bgc lijn binnenkomt, (daar komt bgc toch binnen of ben ik verkeerd) aangezien je filter tf2007 verderop staat.


waarom krijg ik geen kiestoon als ik de telefoon aansluit aan de adapter?
Krijg je kiestoon als je de adpter met splitter weg neemt en dan direct de telefoon aansluit op de 5polige aansluitdoos ?


jup
Die splitter tf2007 zit toch op je 6 polige adapter als je je telefoon test en je sluit je telefoon toch aan met het rj11 stekertje onderaan je 6polioge adapter ?
ja, ik heb de telefoon in de adapter zitten en de splitter zit er achteraan hoewel die niet is aangesloten met de router
nee de modem/router moet daarom niet aangesloten zijn om de telefoon te laten werken.

Staan die switchkes op de tf2007 splitter in de goeie stand zoals ook opgegeven op pag.7.
beide switches staan naar boven :s
Op den duur moet ik dan stillekes aan de splitter verdenken is die dan defect !!?
anders kan je ook proberen met je 5 to 6 pin adapter met de splitter erop, te steken op de andere 5 polige stekkerdoos en als je telefoon dan ook geen kiestoon krijgt dan zal je splitter wel defect zijn.

ps: wel eerst je 5polige stekker met verlengdraad uittrekken en je adapter/splittercombinatie rechstreeks op je eerste 5polige aansluitcontactdoos steken en telefoon in rj11 van adapter steken.
ok , kleine doorbraak, ik heb de telefoon op mijn bureau gezet en daar op de adapter aangesloten zoals je op de onderste afbeelding van enkele minuten terug , zodat in de bovenste afbeelding enkel de stekker van de verlenging er nog insteekt

alles werkt nu zowel mijn internet als de ruis is verdwenen


Einde goed alles goed zou ik zo zeggen, nu ga ik er mee stoppen voor deze avond , stillekes aan bedtijd !
Nog een goeienavond ,

mvg,

Reageer