Hoi!
Ik heb 3 problemen.
Ten eerste. Mijn afstandsbediening is plots niet meer universeel. Ik heb al meermaals geprobeerd deze opnieuw universeel te maken door de stappen te volgen op de website. Hoewel de afstandsbediening steeds reageert zoals beschreven kan ik deze nog steeds niet gebruiken zoals voorheen. Graag zal ik deze terug universeel maken zodat ik opnieuw slechts een afstandsbediening nodig heb. Zowel de manuele methode als de automatische methode werken niet.
Mijn tweede probleem is een beetje gissen want ik weet niet of dit aan Proximus of aan Samsung te wijten is. We hebben sinds kort een Smart TV en het lijkt maar niet te lukken om 30 verbinding te kunnen maken via wifi. De b box staat onder de tv en in het verleden is het al eens gelukt om verbinding te maken . Nu lukt het echter nooit meer.
Ik heb al eens naar Samsung gebeld om dit probleem aan te kaarten en zij zeiden dat ik een aantal instellingen moest laten aanpassen bij Proximus. Dit heb ik dan ook gedaan Proximus heeft instellingen aangepast maar het probleem is nog steeds niet opgelost.Ik kan nog steeds geen verbinding maken met mijn Smart TV via wi-fi.
Met al mijn andere apparaten heb ik geen probleem zowel gsm's als tablet. Enig idee hoe ik alsnog verbinding zal kunnen maken want het is jammer om een Smart TV te hebben en er geen gebruik van te kunnen maken. Ik ben ten einde raad.
Als laatste heb ik regelmatig problemen met opnames die gewoonweg niet opgenomen worden zoals ik al meermaals op dit forum ben tegengekomen.
Bladzijde 1 / 1
@Tasha,
vraag 1 --> heb je de RC al gereset?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-afstandsbediening-resetten.html
Zijn de baterijen nog goed?
vraag 2--> is je TV gekoppeld met de decoder? via menu/toestellen beheren...
Welke instellingen zijn er veranderd?
Is je wachtwoord van je Wi-Fi netwerk correct ingevuld? (onderaan modem)
Overbelasting Wi-Fi? gebruik de 5Ghz frequentie, enkel met de bbox3 modem die de dualband wifi ondersteund.
Beste optie is een lan verbinding met je bbox. (utp/rj45 kabel)
vraag 3 --> bekend probleem, wat is het type van decoder? V4/V5/V5 mini...resetten van decoder en of modem kan het probleem tijdelijk oplossen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
succes,
mvg.
vraag 1 --> heb je de RC al gereset?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-afstandsbediening-resetten.html
Zijn de baterijen nog goed?
vraag 2--> is je TV gekoppeld met de decoder? via menu/toestellen beheren...
Welke instellingen zijn er veranderd?
Is je wachtwoord van je Wi-Fi netwerk correct ingevuld? (onderaan modem)
Overbelasting Wi-Fi? gebruik de 5Ghz frequentie, enkel met de bbox3 modem die de dualband wifi ondersteund.
Beste optie is een lan verbinding met je bbox. (utp/rj45 kabel)
vraag 3 --> bekend probleem, wat is het type van decoder? V4/V5/V5 mini...resetten van decoder en of modem kan het probleem tijdelijk oplossen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
succes,
mvg.
Hallo Tasha,
Ter info hier vind je nog wat bijkomende uitleg, misschien heb je er iets aan.
klik op deze link
en hier iets interessant,een procedure die je ook eventueel kan volgen : klik op deze link
Mvg, Martin
Ter info hier vind je nog wat bijkomende uitleg, misschien heb je er iets aan.
klik op deze link
en hier iets interessant,een procedure die je ook eventueel kan volgen : klik op deze link
Mvg, Martin
Dag Tasha Pieters,
In principe is er maar een manier om je afstandsbediening universeel te maken. Probeer het toch nog even via deze link:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
In verband met je Smart TV, ik vrees ervoor dat wij hier weinig aan kunnen doen hoor. Indien je andere toestellen via wifi verbonden zijn, dan is er volgens mij zeker geen probleem met je wifi verbinding. Ik heb deze link gevonden op de site van samsung om je tv in stellen via wifi:
http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1033102
Indien je problemen hebt via wifi (in het algemeen) dan kijk je best dit even na:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet_in/particulieren/support/internet/internet-thuis.html (selecteer Problemen met internet)
Voor je opnames, kan je mij eerst even je klantnummer doorsturen?
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Kan je mij zeggen over welke opnames het gaat? Dan bekijken we dit even voor je
Met vriendelijke groeten,
Andy
Het Proximus-team
In principe is er maar een manier om je afstandsbediening universeel te maken. Probeer het toch nog even via deze link:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html
In verband met je Smart TV, ik vrees ervoor dat wij hier weinig aan kunnen doen hoor. Indien je andere toestellen via wifi verbonden zijn, dan is er volgens mij zeker geen probleem met je wifi verbinding. Ik heb deze link gevonden op de site van samsung om je tv in stellen via wifi:
http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1033102
Indien je problemen hebt via wifi (in het algemeen) dan kijk je best dit even na:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet_in/particulieren/support/internet/internet-thuis.html (selecteer Problemen met internet)
Voor je opnames, kan je mij eerst even je klantnummer doorsturen?
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Kan je mij zeggen over welke opnames het gaat? Dan bekijken we dit even voor je
Met vriendelijke groeten,
Andy
Het Proximus-team
Ik heb die procedure al zeker 30 keer gedaan voor de afstandsbediening...alsook een reset ervan. De afstandsbediening reageert exact zoals beschreven, alleen het eindresultaat ontbreekt. Ik kan de tv nog steeds niet bedienen: geen volume wijzigen, niet aan en afzetten, ... Aan de tv ligt het niet, voorheen altijd gelukt. Ook de opnames blijven slecht verlopen. Ik begin steeds meer en meer richting ontevreden klant te gaan, terwijl ik eerst tevreden was.
Hi Tasha,
Ten eerste. Mijn afstandsbediening is plots niet meer universeel
Zoals mijn collega al zei is de enige mogelijkheid remote universeel te maken volgens de link eerder gestuurd.
Het werkte voorheen zeg je , maar je zegt tevens ook je sedert kort een Samsung smart tv hebt.
Heeft het al gewerkt met deze smart tv???
Universeel maken van een afstandsbediening is ' pairen ' afstandsbediening met de tv
mogelijke probleem kan afstandsbediening zelf zijn, baterijen, etc..
Ik zie dat je een v5 decoder hebt staan..heb je ook de bijhorende v5 afstandsbediening of gebruik je nog een vroeger model?
kan eventueel via kiala eens andere sturen
een andere mogelijkheid is de firmware van de samsung tv ( upgrade geweest, etc° die aan de oorzaak ligt
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1662394
tweede wifi verbinding smart tv
Heb je al eens geprobeerd hoe je tv reageert alsje over kabel verbindt ( ze staan toch dicht bij elkaar)
http://www.samsung.com/be/support/skp/FAQ/1066039
verder forum hierover
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/smart-tv-aansluiten-31140
wat opnames betreft.. momenteel ondervinden we problemen met serieopnames, indien je die wist kunnen eventueel gepland opnames meegewist worden waardoor je er dus ontbreekt..een software update binnenkort hiervoor
mvg sabine
Ten eerste. Mijn afstandsbediening is plots niet meer universeel
Zoals mijn collega al zei is de enige mogelijkheid remote universeel te maken volgens de link eerder gestuurd.
Het werkte voorheen zeg je , maar je zegt tevens ook je sedert kort een Samsung smart tv hebt.
Heeft het al gewerkt met deze smart tv???
Universeel maken van een afstandsbediening is ' pairen ' afstandsbediening met de tv
mogelijke probleem kan afstandsbediening zelf zijn, baterijen, etc..
Ik zie dat je een v5 decoder hebt staan..heb je ook de bijhorende v5 afstandsbediening of gebruik je nog een vroeger model?
kan eventueel via kiala eens andere sturen
een andere mogelijkheid is de firmware van de samsung tv ( upgrade geweest, etc° die aan de oorzaak ligt
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1662394
tweede wifi verbinding smart tv
Heb je al eens geprobeerd hoe je tv reageert alsje over kabel verbindt ( ze staan toch dicht bij elkaar)
http://www.samsung.com/be/support/skp/FAQ/1066039
verder forum hierover
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/smart-tv-aansluiten-31140
wat opnames betreft.. momenteel ondervinden we problemen met serieopnames, indien je die wist kunnen eventueel gepland opnames meegewist worden waardoor je er dus ontbreekt..een software update binnenkort hiervoor
mvg sabine
De afstandsbediening werkte wel degelijk op deze tv ook. Heb deze tv nu 3-4 maand en deze werkte probleemloos. Toen ik de tv kocht heb ik dezelfde procedure gevolgd als diegene die jullie nu in links blijven zenden. Dit lukte toen perfect. Maar ik heb niks veranderd, geen updates gedaan op mijn tv, geen instellingen gewijzigd of dergelijke. Het was heel plots. Als in: 2 minuten ervoor kon ik het volume nog wijzigen en dan plots niet meer. Ik was gewoon tv aan het kijken. Dus ik dacht: ik doe die procedure opnieuw. Maar het werkt niet, ondertussen al meermaals gezegd. Ik heb ook niet de problemen zoals beschreven in de link die je erbij hebt gezet. Als ik de procedure uitvoer reageert de afstandsbediening exact zoals beschreven, gaan de lichtjes aan en knipperen wanneer dat moet, valt de tv uit zoals voorzien, laat ik de knop los zoals voorzien. Alles gaat zoals beschreven... behalve dan het feit dat ze niet universeel werkt.
Over de tv en wifi. Ik heb geen kabel om deze te verbinden dus ga ik er speciaal een moeten kopen om dit te testen. Beetje jammer wel als je een tv die wifi ondersteunt niet...? Dat zal ik dan wel doen. Ik ben over die wifi verbinding zeker niet van mening dat het proximus is die schuld treft, heb ook al naar de ondersteuning van Samsung gebeld en die zeggen dat ik niks fout doe...
Over de tv en wifi. Ik heb geen kabel om deze te verbinden dus ga ik er speciaal een moeten kopen om dit te testen. Beetje jammer wel als je een tv die wifi ondersteunt niet...? Dat zal ik dan wel doen. Ik ben over die wifi verbinding zeker niet van mening dat het proximus is die schuld treft, heb ook al naar de ondersteuning van Samsung gebeld en die zeggen dat ik niks fout doe...
Zou toch opteren voor een nieuwe afstandsbediening, wordt gratis opgestuurd. (kiala verkooppunt)
mvg
mvg
Normaal moet de afstandsbediening met een samsung tv niet universeel worden gemaakt.
"Als ik de procedure uitvoer reageert de afstandsbediening exact zoals beschreven, gaan de lichtjes aan en knipperen wanneer dat moet, valt de tv uit zoals voorzien, laat ik de knop los zoals voorzien. Alles gaat zoals beschreven... behalve dan het feit dat ze niet universeel werkt."
Als de knoppen reageren, en TV valt uit, dan MOET het werken, tenzij je de code niet opslaat op je afstandbediening (digitalTV en TV mode tegelijk drukken) , nadat je de knop hebt losgelaten toen TV afsloot.
Dat is de enige mogelijkheid waarom het niet werkt, want de Afst. bed naar decoder =IR, en verder wordt signaal voor TV via de HDMI kabel doorgegegeven.(trouwens TV slaat af, dus signaal komt door, kan niet anders)
Probeer het nog maar eens , en let goed op welke toetsen je moet drukken NA de procedure waarbij TV afsluit = digTV (boven het eiland) + TV mode ( = gans rechts onderaan) TEGELIJK drukken
Als de knoppen reageren, en TV valt uit, dan MOET het werken, tenzij je de code niet opslaat op je afstandbediening (digitalTV en TV mode tegelijk drukken) , nadat je de knop hebt losgelaten toen TV afsloot.
Dat is de enige mogelijkheid waarom het niet werkt, want de Afst. bed naar decoder =IR, en verder wordt signaal voor TV via de HDMI kabel doorgegegeven.(trouwens TV slaat af, dus signaal komt door, kan niet anders)
Probeer het nog maar eens , en let goed op welke toetsen je moet drukken NA de procedure waarbij TV afsluit = digTV (boven het eiland) + TV mode ( = gans rechts onderaan) TEGELIJK drukken
Batterijen kunnen ook de oorzaak zijn. Zelfs al werkt ze schijnbaar wel.
Heb het voor gehad . Nog ok op decoder maar slecht op tv.
Heb het voor gehad . Nog ok op decoder maar slecht op tv.
Hallo Tasha,
opgepast: laat de knop ONMIDDELLIJK los indien de TV zich uitschakelt;
indien je dit niet doet dan verzendt de afstandsbediening nog andere codes
naar je TV waardoor de verkeerde code door de afstandsbediening onthouden wordt
zie op link en ook dit eens lezen op deze
link
Mvg,
Martin
PS:
Op PXM site staat : (zie op deze link)
opgepast: laat de knop ONMIDDELLIJK los indien de TV zich uitschakelt;
indien je dit niet doet dan verzendt de afstandsbediening nog andere codes
naar je TV waardoor de verkeerde code door de afstandsbediening onthouden wordt
zie op link en ook dit eens lezen op deze
link
Mvg,
Martin
PS:
Op PXM site staat : (zie op deze link)
code:
Hebt u een Samsung-tv?
Als u over een Samsung-tv beschikt, moet u uw V5-afstandsbediening normaal gezien niet universeel maken, aangezien die al werkt met uw tv. Is dat niet het geval, volg dan dezelfde procedure als voor de andere tv-merken.
Dag Tasha,
Ik zou om te beginnen de batterijen van je afstandsbediening al eens vervangen. Als die bijna leeg zijn, kan het gebeuren dat het wel nog op de decoder werkt, maar niet op tv (ik heb dit zelf ook al voor gehad en met nieuwe batterijen werkte alles dan terug perfect). Indien dat geen oplossing is, gaan we best eens een nieuwe opsturen. Voor de wifi kan je ook altijd eerst eens kijken of er een update voor je tv beschikbaar is, kans bestaat dat het na een update terug werkt. Heb je je tv al eens terug naar fabrieksinstellingen gezet? Dit kan mogelijk ook een oplossing bieden.
Wat je opnames betreft, ga je best eens een reset van je decoder uitvoeren om de laatste nieuwe software te kunnen krijgen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Veel van de opnameproblemen zijn daarmee reeds opgelost.
Mvg,
Kim
Ik zou om te beginnen de batterijen van je afstandsbediening al eens vervangen. Als die bijna leeg zijn, kan het gebeuren dat het wel nog op de decoder werkt, maar niet op tv (ik heb dit zelf ook al voor gehad en met nieuwe batterijen werkte alles dan terug perfect). Indien dat geen oplossing is, gaan we best eens een nieuwe opsturen. Voor de wifi kan je ook altijd eerst eens kijken of er een update voor je tv beschikbaar is, kans bestaat dat het na een update terug werkt. Heb je je tv al eens terug naar fabrieksinstellingen gezet? Dit kan mogelijk ook een oplossing bieden.
Wat je opnames betreft, ga je best eens een reset van je decoder uitvoeren om de laatste nieuwe software te kunnen krijgen. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Veel van de opnameproblemen zijn daarmee reeds opgelost.
Mvg,
Kim
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.