Privacy / Logging

  • 3 July 2012
  • 4 reacties
  • 394 Bekeken

Als privacy bewuste internetgebruiker en Belgacom klant vroeg ik mij nog enkele zaken af na het lezen van:

http://www.belgacom.be/home/gallery/content/e-services/conditions/nl/privacy.pdf

Welke concrete gegevens worden er door Belgacom bijgehouden (was mij niet volledig duidelijk; veel voorbeelden maar weinig concreet) i.v.m. mijn internetverbinding en over welke periode?

Ik doel hiermee op bijvoorbeeld mijn verbindingstijden die te raadplegen zijn via E-services maar ook zaken die we niet direct kunnen raadplegen zoals toegewezen IP-adressen gedurende deze verbindingen.

Na het vluchtig doornemen van het privacybeleid & telecommunicatiegeheim neem ik aan dat zaken zoals bezochte websites of internetservices (buiten die van Belgacom) niet bewaard of gemonitord worden?

Is er een manier om een kopie van “alle” bewaarde gegevens (ik bedoel hier niet mijn persoonlijke contactgegevens maar echt mijn internetverbinding) door Belgacom te bekomen of deze online op te vragen?

Alvast bedankt voor iedere hulp.



4 reacties

bel even de klantendienst op 0800 22 800 of mailen naar eva.nl@belgacom.be
Bedankt voor de doorverwijzing!
graag gedaan, kleine moeite

laat weten hoe het is afgelopen

aub


MVG
Reputatie 2
Badge +1
Wat BGC (en alle andere providers) dient bij te houden qua internet-traffic data is wettelijk vastgelegd, evenals de periode dat deze data ter beschikking moet blijven.
Geen idee of je daar inzicht in kan krijgen...

Reageer