Prijs-en andere aanpassingen 1/2016

  • 3 November 2015
  • 30 reacties
  • 1014 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Vanaf 1/2016 komen er een aantal prijsverhogingen, naast een aantal andere aanpassingen.




Die informatie is te vinden op de Proximus site/Wettelijke vermeldingen.


Voor een Pack comfort/TV/vaste lijn (+gsm) bv. + 1 €/maand, oude packs van voor 4/2012 + 2€, etc.


Wel voor vast internet comfort/maxi downloadsnelheid opgetrokken tot 100 Mbps en ook uploadsnelheid opgetrokken.




Alle klanten die prijsverandering zullen hebben, zouden vanaf 1/11 persoonlijk op de hoogte worden gebracht.


PS: ook de prijs van een aantal gsm abo's wordt aangepast.

30 reacties

staat op PX pagina => onze-producten/packs

Vanaf 1 januari 2016 zal de maandelijkse prijs van het Pack Comfort € 63,95 zijn.

Voor gedetailleerde informatie, zie => tarieven.

ook nog => lijst met packs


Dus mogen we kosteloos opzeggen duivel


Reputatie 7
Badge +6
Zeg nu nog eens dat niets kosteloos is !frons


Als ze er voor die prijsstijging nu eens konden voor zorgen,dat hun boeltje probleemloos werkte bij iedereen, zou ik althans met plezier die euro bijbetalen, maar helaas.verdrietig



Inderdaad de mannen bij Proximus die aan het rekenhof zitten zullen geen benul hebben of alles goed of slecht werkt, die zorg zal wel voor iemand anders zijn!
Reputatie 6
Badge +2
Volgens de tarieflijst die Elsa gelinkt heeft zou voor de Maxi Packs geen prijsstijging zijn, in dat geval heb ik dus geluk want ik heb zo'n Maxi Pack.
Beste Marleen,
Kan je mij via privébericht klantgegevens berzorgen? (Klantnr, telefoonnr)
En ook wat beknopte info.
Dan kan ik alles voor je nakijken.
Mvg,
Koen
Nu zal er weer een hoop reacties komen met het feit dat er staat



Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten



Maar er duidelijk bij zetten dat het de laagste van beiden is die je maar kan halen,

tussen 'modem/bbox lijnsnelheid' ofwel 'abonnement snelheid',

dat zou te duidelijk geweest zijn waarschijnlijk !.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is waar, Elsa. Op 1/1/2016 of 2/1/2016 voor wie nog wat worstelt met een kater, gaan er weer een massa speedtests gedaan worden en zal er weer flink wat afgemopperd worden omdat de 'beloofde snelheden' niet gehaald worden, terwijl dat door een aantal factoren , die jij o.a. hier al zo dikwijls vermeld hebt, gewoon niet mogelijk is.
Badge +4
Ik ben dan ook benieuwd of PX hun deadline zal halen betreft vectoring roll-out die zou compleet moeten zijn tegen eind 2015, dan hoop ik binnen 2 maand van vectoring te kunnen genieten !?


Want blijkbaar ook nieuwe snelheden op 01/01/2016 : Start 60/4 , Comfort 100/6 en Maxi 100/8


Dus vectoring is sowieso nodig voor deze 100 snelheden
Als je bij de gelukkigen behoord wel te verstaan die 100 kunnen halen


En hun downloadsnelheid was ook wel al 100 voor comfort bijvoorbeeld, dat werd trouwens door velen gemeld.


vroeger was het voor de uploadsnelheid 4 , 5 en 6 en nu zou het inderdaad 4, 6 en 8 worden naar het schijnt !


Dus voor mijn comfort geen spectaculaire verschillen wel meer betalen dat wel !!
Reputatie 7
Badge +6
Om het allemaal nog wat erger te maken lanceert Testaankoop nu een campagne, waarin ze het prijsverschil berekenen voor het abo dat je betaalt en de 'werkelijke snelheden' die je krijgt via je provider: www.test-aankoop.be/internet-speed. Dat zal ook veel mensen in het verkeerde keelgat schieten.Ze waarschuwen ook wel voor mogelijke 'storende factoren'.


Ik zou iets van een 225€ te veel betalen. Toch niet leuk om te horen.


Het blijft de vraag: wat belooft men je (en is het echt een belofte), wat kan je realistisch gezien verwachten, wat heb je eigenlijk nodig ook?
Testaankoop en nog vele anderen beweren al een ganse tijd dat we voor telecommunicatie in het algemeen teveel betalen, maar dat ze er dan ook iets aan doen ook, dat is blijkbaar een paar andere mouwen !!

Je kan tenslotte maar tussen de verschillende operators vergelijken in functie met wat je zelf echt nodig hebt en dan daar de prijs van vergelijken.
Als ik de speedtest doe met testaankoop is die 20 Mbps lager dan met de bekende speedtest net verrassing
Reputatie 7
Badge +6
Het zou me pas verwonderen als uit de test betere resultaten kwamen dan via speedtest.net .duivel


Bij mij lopen de resultaten wel ongeveer gelijk.
testaankoop geeft 54/4 Mbps


terwijl ik met speedtest 82/5 Mbps haal frons
Reputatie 7
Badge +6
Kijk, dat zijn resultaten waar ik dan maar kan van dromen, hé. Ik haal al eens max. 30/'Mbps, meestal minder. Het kan nog erger; in het centrum van Brussel zijn er die gemiddeld 2Mbps halen (TWEE) in de hoofdstad van Europa ook niet bepaald reclame.


Dus daar gaan we weer: beloven (?)/suggereren en realiteit, ook qua regio. Dat geldt dan ook niet alleen voor Proximus. Dat gezegd zijnde, blijven onze prijzen, voor ALLE providers hoger dan het Europees gemiddelde. Ik geloof nooit dat er geen onderlinge 'afspraken' zijn.
Badge +1
Vraag me toch af of iedereen nu een nieuwe decoder krijgt (ook mensen die een gekocht hebben). Ofwel zijn ze net zoals hun internet snelheid weer te positief.

Wat hun internetsnelheid betreft zijn ze niet te positief maar het gaat om het abonnementssnelheid zoals het al altijd geweest is en dit sticht ook verwarring voor de meeste mensen, dat wil dus in realiteit zeggen dat je lijnsnelheid gecapt wordt zowel op download als upload zoals in het pack/abonnement aangegeven.

Of nog anders gezegd je krijgt max het laagste van één van beide : lijnsnelheid <=> abonnementssnelheid
Reputatie 7
Badge +6
Ik zat mij nu iets af te vragen, Elsa, want ik ben maar een leek: stel: ik wil naar TN omdat alles daar zoveel 'sneller, vlugger en beter' gaat. Ik woon in een grote building van rond de jaren 80 en ik geloof dat het grootste deel van de bekabeling toen is gebeurd, met een aanpassing later hier en daar.


Hoe groot is de kans dat ik van TN wel die sneller, vlugger en beter ook krijg, want ik neem aan dat ze gebruik maken van de bestaande infrastructuur, hangt het af van het modem, of hoe zit dat?



Heel simpel ze zijn hun netwerk al geruime tijd aan het uitbreiden en aanpassen vandaar ook hun recente nieuwe modem (voorlopig testgroep) die voorzien is om 1 Gbit/s download te halen, dus die hogere snelheden dan bij PX ga zeker halen maar je betaalt ook een prijs voor deze hogere snelheden want zij weten ook dat PX die nog niet aankan en weten ook als je echt deze hoge snelheden wilt halen of echt nodig hebt je ook zult betalen.


Ik kan persoonlijk met deze hogere snelheden niks aanvangen, maar zoals altijd moet ieder dit voor zich uitmaken!


tenslotte ga ik ook geen porche kopen als ik toch mij toch aan de snelheidsbeperkingen hou, maar iemand die zegt ik rij meestal in Duitsland die zal al wat meer geld willen uitgeven aan een porche.


als je het je kunt permitteren hé ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Iemand die hier in het centrum van Brussel woont, waar ie met moeite 2Mbps haalt, kan die dan beter krijgen bij TN, omdat hun netwerk moderner is?


Voor mij is het ook niet nodig, maar 2Mbps dat is nog geen trotinette, hé?
Sowieso is het TN netwerk moderner en ook meer geschikt voor het transporteren van hoog frequentiesignalen, niet vergeten dat de aanleg van kabelbundels bij belgacom gebeurd is om telefoon gesprekken over te versturen , laat ons zeggen frequenties van 3.500 Hz over te sturen bij TN was het voorzien om analoge tv over te sturen , het spectrum van de coax kabel was tot 1000.000.000 Hz dus wel een klein verschilletje hé ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de info!
Reputatie 6
Badge +2
Marleen, woon je werkelijk in het centrum van Brussel? Dan vrees ik dat je niet kan overstappen naar Telenet aangezien Stad Brussel, Anderlecht, ...enz door Numericable wordt bediend en niet door Telenet, het is maar in bepaalde Brusselse gemeenten zoals Schaarbeek, Etterbeek, Vorst, Jette, ...enz die door Telenet wordt bediend.
Inderdaad hangt af waar je woont, maar welke internet formules bieden die dan, eens kijken op hun site, het gaat tenslotte ook om coax dus de snelheid zal ook wel goed zijn veronderstel ik toch
Reputatie 7
Badge +6
Ik woon in Molenbeek, maar een kennis van mij woont in Brussel Stad en daar is het soms echt nog dramatisch. Niet te geloven in de hoofdstad van Europa. Er wordt verbetering beloofd, maar het blijft maar duren.

We zijn allebei bij Numéricable geweest en afgezien van het feit dat ze geen woord Nederlands wouden spreken (maar dat is al een paar jaar geleden), was hun service abominabel. Citaat: 'si c'est abominable, alors c'est Numéricable'.


Er is een winkel van TN in Jette, waar ik dikwijls kom, dus nam ik aan dat dat ook beschikbaar zou zijn in Molenbeek (3 km verder) etc. Naïef natuurlijk.

Reageer