Skip to main content
Ik werk op een boot en ik gebruik prepaid internet. Tot voor ongeveer een maand was herladen een fluitje van een cent maar om god weet welke reden gaat dat niet meer: met een mobiele internet verbinding kan je reload.proximus.be NIET bereiken, ook niet als je via de KBC site probeert.

Dit is geen configuratiekwestie, wij hebben 3 laptops aan boord en 2 usb modems waarvan 1 met abo en 1 prepaid.Wanneer ik met mijn laptops thuis (aan de wal dus) verbinding maak dan kan ik probleemloos herladen.

Wat mij het meeste stoort is dat men daar bij de klantendienst blijkbaar helemaal niks vanaf weet en de mensen met een kluitje in het riet stuurt : "uw sim kaart is kapot, u moet een andere halen" of: "inderdaad er is een storing, probeer het over een uurtje nog eens" (dat is al drie weken geleden ondertussen). Niet dus, probeer zelf maar, met een mobiele verbinding kan je NIET online herladen. Ik heb ondertussen 3 prepaid kaarten.

Voorlopig los ik het probleem als volgt op: ik wacht af tot mijn dochter thuis online is, die roept dan de herlaadpagina op, wordt vervolgens doorgelinkt naar KBC, wisselt met mij de codes uit voor het aanmelden en betalen (via msn) en het herladen is geschied.

Dat men het herladen met een mobiele verbinding wil verhinderen is één zaak maar breng dan tenminste uw medewerkers van de klantendienst op de hoogte zodat die de mensen geen blaasjes moeten wijsmaken.

Heb je geen m-banksafe sim , dan kan je je GSM aan een banknummer linken en zo herladen + je saldo raadplegen.

Het probleem is als volgt aangepakt: ik heb een data sim kaart besteld bij MV, vééél goedkoper dan belgacom/proximus, en misschien een klantendienst die geen smoesjes verzint.

Reageer