Vraag

Powerline oorzaak van traag internet.

  • 30 September 2016
  • 4 reacties
  • 981 Bekeken

Vaststellingen :
*Laptop via Wifi naast bbox3 : 65 Mbps Download, 7.2 Mbps Upload, 26 ms Latency
*Desktop via UTP naast bbox3 : 55 Mbps Download, 6,7 Mbps Upload, 11 ms Latency

*Zelfde Laptop via Wifi in living (1 verdiep lager dan modem) :23 Mbps Download, 7.1 Mbps Upload, 26 ms Latency
*Zelfde Desktop via powerline met UTP in living : 8 Mbps Download, 5 Mbps Upload, 14 ms Latency

2 verschillende powerline adapters geprobeert maar gaven zelfde snelheidsverlies.

Oplossingen ? :
*UTP kabel trekken van modem naar living is geen optie.
*Een wifi-netwerkkaart in desktop steken?
*Zijn er andere alternatieven?


Tx !

4 reacties

Ik heb zonet gemerkt dat alles afhangt wat er op de stroomkring of -kringen met de powerline adapters hangt. Verdeelstekkers (zelfs van een gerenommeerd merk), andere apparaten, zelfs als de voeding CE gekeurd is, voedingsblokken, eender welk apparaat heeft invloed op je doorvoersnelheid tussen de PL adapters.
Ik heb de test gedaan door alles in huis uit te trekken (voor de keuken heb ik de zekeringen uitgezet) en dan bereikte ik bijna de limiet van mijn adapters (600mbit in mijn geval = 75MB ongeveer.
de zekeringen van de keuken = 5 MB verlies. Vooral de compressor van de koelkast is de boosdoener hier.
tv en audio = 1-2 MB verlies
2 stekkerdozen zonder storingsfilter en schakelaar met daarop de printer, laptop, scherm en de 2 bewakingscameras= 50 MB verlies!!!
ik had ook een verdeelstekker-balk met een ampere-indicator en een zekering... die alleen al kost me 20-30 MB
dus er zijn blijkbaar enkel oplossingen die e geld/tijd gaan kosten:
- powerline adapters met doorvoerstekkers. de ingebouwde doorvoerstekkers zijn voorzien van een storingsfilter die de negatieve invloed van de verdeelstekkers en voedingsblokken tegenhouden
- ethernet kabel trekken voor de belangrijkste router in huis en de powerline enkel gebruiken voor de meer exotische verbindingen...

In mijn geval gaat het om DLINK DHP-600AV adapters, maar ik neem aan dat er andere modellen hetzelfde probleem hebben, aangezien ze dezelfde chipset gebruiken...

G
Reputatie 3
De aangeven snelheden zijn sowieso (zeer) theoretisch en je haalt die nooit en in veel gevallen slechts een tiende / twintigste hiervan.
Het is ook best van deze te gebruiken die MIMO ondersteunen (2Tx4R) daarvoor is de aarding vandoen.
Reputatie 6
Badge +3
Jotie

Hoe is de PLC aangesloten? Er word aangeraden om steeds de PLC's rechtstreeks op je muuraansluiting te plaatsen en dan een eventuele stekkerdoos op de PLC aan te sluiten, dus nooit een PLC in een stekkerdoos steken.

Een alternatief is een WiFi Bridge.
De snelheid die je via WiFi meet, is dat op de 2.4 of de 5GHz band?
Reputatie 4
Geen stekkerdozen en andere zaken die storend kunnen werken.
Proximus heeft ook een wifibridge maar het is ook niet altijd zeker dat je hiermee goede resultaten gaat halen wegens de hogere verzwakking die deze wifi-5GHz met zich meebrengt, moet je allemaal eerst eens kunnen uittesten voor je zeker bent.

Reageer