Posten van factuur betwisten 2

  • 16 December 2010
  • 13 reacties
  • 3290 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Op mijn volgende factuur stond de decoder voor Belgacom TV wéér aangerekend, alhoewel ik dat op mijn vorige factuur betwist had, en gecrediteerd had gekregen (nu afgetrokken van factuur) Toen ik de module voor betwistingen terug wilde gebruiken, bleek deze buiten werking en was ik verplicht met 0800 22900 te bellen.

Nà 10 minuten ongeveer, en na een aantal opties gekozen te hebben kreeg ik iemand aan de lijn die mij klacht noteerde en een dossier heeft geopend. Is dit even proberen of je het wel zult zien ? Ik word daar moe van hoor. Er is mij duidelijk bevestigd, dat de huur van de decoder gratis blijft, ook nà het eerste jaar aansluiting.

13 reacties

Badge
beste sinjoor

huur van de eerste decoder,indien u een pack met gratis Belgacom TV bezit is gratis. Doch de decoder staat steeds aangerekend op uw factuur net zoals Belgacom TV, vervolgens worden er ter waarde van €18,50 kortingen in mindering gebracht zodat U inderdaad TV met decoder gratis hebt. Indien u mij uw logion bezorgd laat ik nazien

groeten-muisje
Reputatie 7
Badge +1
Lieve Eva, ik moet je helaas tegenspreken. Op mijn facturen tot en met kosten augustus en september wordt 14.24 € van het deel telephony+Internet afgetrokken (21% BTW) en 4.26 € van het deel TV (12% BTW) = samen 18.50 € + wordt de decoder aangerekend aan 6,- € en onmiddellijk afgetrokken. Vanaf october (verlenging van mijn Telephony+Internet Favorite+TV Favorite) wordt die decoder NIET meer afgetrokken, wél de 18,50 € korting. Voor october/november heeft men mij de kosten voor de decoder (na betwisting via E-services) gecrediteerd met een creditnota, welke van de nieuwe factuur voor december/januari wordt afgetrokken. Op die laatste factuur werd de decoder echter wéér niet afgetrokken. Zelfs als Uw uitleg klopt berekent men mij nà één jaar abonnement de huur van de decoder wél aan waar men dat het eerste jaar NIET deed. Dan klopt de promotie niet meer dat de decoder ook na een jaar gratis blijft (wat men mij trouwens bevestigde). Als de totale korting van 18,50€ nu plots ook de huur van de decoder bevat, betaal ik in elk geval nà één jaar 6,- € per maand méér....De promotie zou dan moeten zijn dat de decoder maar één jaar gratis is, dat zou eerlijker zijn. Ik wacht nu de reactie op mijn 2e betwisting af.
Badge
beste sinjoor

er klopt iets niet in uw informatie betreffende aftrek decoder, het totale bedrag in mindering btw incl is bedraagt €18,50 ,dit wil zeggen €12,50 tv en €6 decoder. Graag uw login voor nazicht

dank-muisje
Beste Sinjoor

Bij mij is ook de decoder aangerekend 4,9587 euro excl btw.

Ik zie ook nergens deze afgetrokken. Wie geraakt er ook nog wijs uit uit die facturen???

mvg

JDS
Badge
beste JDS

login graag, dan kan ik laten nazien

groeten-muisje
Reputatie 7
Badge +1
Als uitleg van muisje al zou kloppen, dan is het nog fout. Decoder wordt aangerekend 4.9587 € + 21 % BTW= 6,00 €, afgetrokken van het deel TV wordt 3,806 € + 12 % BTW = 4.26 €, van het deel Telephony/Internet 14.24 € incl. 21 % BTW (samen met aftrek TV = 18.50 €). Heb het tot februari terug nagezien. Decoder werd apart als promo afgetrokken (waarschijnlijk omdat er geupgraded was van Internet Comfort en TV Comfort naar 2 x Favorite ?) Voor muisje; fa010755.Je kunt me daarop ook persoonlijk mailen, heb verleden week trouwens al telefonisch een bewisting ingediend, want de betwistingsmodule op E-services werkte toen niet..
Badge
Beste sinjoor71

aftrek van totale som €18,50 is correct. Twee gelijkaardige betwistingen via e-services zijn onmogelijk vandaar de weigering.Volledige uitleg volgt deze week in prive mail

groeten-muisje
Reputatie 7
Badge +1
Muisje, bedankt voor moeite. Voor je info: kreeg zojuist een brief van Belgacom. Mijn vraag/betwisting kreeg dossiernr. 12749064, en het (grondig !!) onderzoek wordt meteen opgestart. Antwoord binnen de 20 dagen wordt beloofd.

groetjes,

sinjoor71 ;)

P.S.: heb alle facturen van de laatste jaren in PDF nog opgeslagen. En de juiste berekeningen in een spreadsheet, zodat afwijkingen vlug te vinden zijn. Men heeft nogal wat geëxperimenteerd met de opstelling van de facturen het voorbije jaar. Bij de laatste versie wordt niet meer apart per maand afgerekend, maar voor de complete periode, en de BTW-berekening staat er nu duidelijk bij met het toegepast tarief. Daarom verwondert het mij dat de decoder met 21% BTW en niet met 12% wordt aangerekend. Hoort die niet bij 'digitale TV" ? (toch géén digitale TV zonder decoder?) Vind de rekening nu wél overzichtelijker, alleen de splitsing van die 18,50 € korting is nog koffiedik voor mij.
Badge
Sinjoor71

uw faktuur is volkomen correct. Op toestellen is 21% btw op digitale tv 12%. Uw TV-korting bedraagt €18,50.

groeten-muisje
Tja Sinjoor,

Dan heb je nog geluk. Bij mij is het elke keer van dat. Drie facturen. Drie maal met de klantendienst moeten bellen. Het is nooit in orde. Mijn laatste factuur bedroeg meer dan 450 euro. het betrof een factuur voor comfort tv en internet. Men had alle mogelijke aansluitingskosten aangerekend terwijl de installatie gratis was.

Ooh ja, blijkbaar was het aansluitingspunt doorgeknipt door mensen van telenet. Wel er zijn nooit mensen van Telenet langsgekomen. Zo'n goedkope zever. Ze weten al drie maand op rij niet wel contract ik heb afgesloten, maar ze weten wel hoe ze creatief moeten zijn. En trouwens gratis installatie is gratis installatie.

Resultaat, een foutieve aanrekening van 330 euro te veel. Schitterend. Gebeld met de klantendienst. Men stelt een creditnota op. Maar weer vergeet men 150 euro die zou moet gecrediteerd worden te crediteren.

Ik ben dit ook zo beu als koude pap.

Ik ben iemand die vlot zijn facturen betaalt, maar al dat gedoe begint mijn keel uit te hangen.
Beste

Zoals eerder hier vermeld stond de bgc decoder aangerekend (voor december2010) (6euro btw in/4,96 excl btw). Heb dan deze post betwist, en heb van bgc een creditnota gekregen.

Nu op mijn factuur voor de maand jan'2011 is de CN afgetrokken van totaalbedrag, maar wat zie ik staan?!!! De bgc decoder is terug aangerekend pfffff.

Nu kan ik online niet die decoder betwisten!!!! Roepen Momenteel niet mogelijk. Altijd deze rompslomp...

Voor muisje mijn login is fa306090.

Als jij eens wilt nakijken. En kan je aub ervoor zorgen dat deze NIET meer aangerekend wordt.

mvg

JDS
Badge
beste JDS

de decoder zal altijd aangerekend staan op uw faktuur. Daarentegen zal u twee bedragen in mindering zien, tel deze samen en je bekomt €18,50 zijnde de som van Belg TV €12,50 en de decoder zijnde €6.

Reden dat u bij de eerste online betwisting deze €6 gecrediteerd krijgt is een foute behandeling en bij een tweede poging tot online zal deze uiteraard geweigerd worden.

groeten-muisje
Badge
beste Mathieu

330 euro aansluitingskosten ?? Welke items werden u aangerekend? Apparatuur zoals Devolo of Ruckus is betalend. Enkel de modem indien in huur is gratis Sedert 15/12 is een modem in aankoop steeds €99 de eigenlijke installatiekosten bedragen €99 of €149. Eventueel kan er een aanrekening zijn van extra bekabeling - eerste 20 meter inbegrepen.

groeten-muisje

Reageer