Beantwoord

Poorten openen

  • 16 January 2016
  • 3 reacties
  • 641 Bekeken

Beste,

Ik heb via myproximus het basic profiel gekozen (poorten 43,80 en 443 open). Als ik dan mijn poorten laat scannen met ipscanner.nl dan krijg ik dat alle poorten gesloten zijn. Mijn modem heb ik al herstart.
Is dit normaal?
Kan het ook zijn dat Proximus na x tijd zelf je profiel terugzet op normal? Ik heb hier een WD Mycloud aan mijn bbox 3 hangen en ik kan die plots niet meer benaderen vanaf een andere locatie.
Iemand tips om dit op te lossen?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Elsa 16 January 2016, 11:01

Bekijk origineel

3 reacties

kan wel je wel je WD bereiken op je privé netwerk, want als die niet reageert via éen van deze poorten zal je poortscanner die poorten niet kunnen detecteren.
De poorten die je WD gebruikt zijn dit wel deze poorten.
Is je portforwarding nog correct in je bbox3
Ook gebruik je best een vast Ip adres voor je WD
portforward de extern poort 8080 of 8443 naar Intern poorten 80 of 443.
Als je onder 'cloud access connection options' handmatig een poort aangegeven hebt moet je dan natuurlijk naar deze intern forwarden.
kijk hier ook eens =>klik hier en ook klik hier
Misschien eventueel toch eerst eens een Factory reset van je bbox3 overwegen als het echt niet lukt.
Je kan ook bellen naar de technische helpdesk om te vragen of deze poorten wel echt open staan die je geopend hebt via MyProximus
technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Hey Elsa bedankt voor je reactie.
Probleem is intussen opgelost. Ik heb de helpdesk gebeld en blijkbaar stonden die poorten weer dicht. Vreemd, maar ja, het is opgelost.
Hier mag een slotje op 🙂
Reputatie 3
Badge +1
OkiDoki

Je moet in de modem de juiste poorten nog forwarden.
Dit doe je door te surfen naar http://192.168.1.1

Voor meer info moet je eens kijken op onze website.

Ik hoop dat ik je al een beetje heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten

Reageer