Beantwoord

Poort 9000

  • 30 December 2015
  • 8 reacties
  • 775 Bekeken

Hallo, om mijn camera's op de smartphone te kunnen volgen dient poort 9000 opengezet worden. Hoe kan je dit doen met een standaard abonnement van proximus. Ik wil geen pro abonnement omdat ik met alles wat er bijhoort niks kan doen. Zo n abonnement zal €85 kosten ipv mijn huidige van €40. Is er een andere oplossing? Wie kan mij helpen of heeft ook dit probleem?
icon

Beste antwoord door Luukske 30 December 2015, 09:27

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Je kan altijd eerst proberen om je camera's aan een andere poort te koppelen, bij de meeste toestellen kan dit worden ingesteld.
Bedankt. Dit zal ik zeker eens nakijken. Ik heb bascom camera's en zal mij daar eens informeren
FYI:
Geblokkeerde Poorten
bbox3 Port Forwarding
Ip camera
Poort 9000 is niet geblokkeerd, je moet een port forwarding op de bbox instellen, zodat wanneer er verkeer van buiten op deze poort binnenkom, dit wordt doorgestuurd naar het juiste lokale IP adres (van de camera-server). De link van Elsa hierboven "bbox3 port forwarding" legt uit hoe dat moet.
Dan geeft PX wel verwarrende/verkeerde informatie door :
De volgende poorten zijn geblokkeerd en kunnen niet worden geopend:
•Poort 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer)
Deze poort werd gebruikt om een mailserver te installeren, zelfs zonder bescherming. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Deze poort werd dus gesloten.
•Poort 135 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort werd door het Blaster-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
•Poorten 137, 138 en 139 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Door deze poorten te sluiten, kunt u de gegevens van uw systeem beveiligen. Als u de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in uw netwerkconfiguratie, zullen kwaadwillige personen daarvan evenwel kunnen profiteren om uw computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
•Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort werd door het Deloder.A-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
•Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
Deze poorten worden vaak gebruikt voor proxy servers. Dit biedt om het even wie de mogelijkheid een verbinding te maken met uw systeem en spam te verzenden vanuit uw computer. Al deze poorten werden gesloten.
•Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.
Reputatie 1
Poort 9000 is niet geblokkeerd, je moet een port forwarding op de bbox instellen, zodat wanneer er verkeer van buiten op deze poort binnenkom, dit wordt doorgestuurd naar het juiste lokale IP adres (van de camera-server). De link van Elsa hierboven "bbox3 port forwarding" legt uit hoe dat moet.

Nee hoor Luukske, is blijkbaar wel degelijk geblokkeerd, volgens Proximus' eigen support-page is poort 9000 geblokkeerd én kan deze niet worden geopend (omdat deze vaak gebruikt zouden worden voor proxy servers). Bron: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html
FYI: Dit is de tekst die ik hierboven ook juist gekopieerd heb uit deze link
in je port forwarding kan je wel die 9000 gebruiken als interne poort maar voor de externe dan een open poort gebruiken.
Ah, oeps, die lijst kende ik nog niet :S . Dacht dat Px alleen de poorten 23, 80 en 443 aktief blokkeerde.
Jorim en Elsa, bedankt voor de rechtzetting!

Reageer