Beantwoord

Poort 1723 voor VPN access

  • 9 August 2016
  • 6 reacties
  • 1457 Bekeken

Kan iemand mij bevestigen of Poort 1723 voor PPTP VPN access wel, degelijk geopend is op de bbox 2 ?
VPN naar synology NAS heeft altijd gewerkt tot over enkele maanden ?
Misschien heeft iemand hetzelfde vastgesteld
icon

Beste antwoord door GeraarGitaar 11 August 2016, 22:45

Bekijk origineel

6 reacties

Proximus blokkeert in principe geen poorten, met enkele uitzonderingen:
- poort 23, 80 en 443. Deze kunnen via Myproximus geopend worden.
- http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html
- http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Dank je zeer voor je reactie,
echter op de Myproximus vind ik volgende info
"Poorten die u niet kunt openen

De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunt u ze niet zelf deblokkeren.

Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024."

Hoe kan ik nu zeker zijn dat port 1723 wel degelijk open staat, indien ik via een ISP port checker tool dit nakijk staan er zeer veel poorten dicht, 23,80 en 443 zijn wel degelijk open zoals het in mijn profiel aangegeven is.
je zou mss kunnen testen door in je portmapping verschillende externe poorten te gebruiken die gemapt worden naar die interne poorten.
maar aangezien je zegt dat het vroeger wel werkte ook eens de bbox even rebooten door spanning 5 seconden te onderbreken
en als dit niet helpt mss dan eens een factory rest te doen van de bbox, hierbij moet je wel achteraf de mappig opnieuw invoeren
Ik kan het natuurlijk niet checken op mijn bbox of 1723 open staat want er moet wel iets aan de bbox hangen die op deze poort regeert als ik een ISP port checker laat checken op 1723
Reputatie 6
Badge +4
Hieronder een lijst met de geblokkeerde poorten, zoals je ziet staat poort 1723 niet geblokeerd





port block
Omdat mijn bbox2 regelmatig uitviel (stelde vast dat TV beeld wegviel) ben ik kabels gaan nakijken en heb kabel van DSL connectie vervangen , ongelooflijk maar sindsdien
werkt de vpn connectie en ftp transfert terug feilloos ... dit heeft er absoluut niets mee te maken en toch is het zo.
Bij deze kan ik bevestigen dat VPN via de BBox2 wel degelijk werkt.
Dank voor alle hulp en reacties.
De wonderen zijn inderdaad nog altijd niet de wereld uit ;)
Maar je onderbrekingen zijn ondertussen ook van de baan.

Reageer