Poll: welke HD zender het allerliefste erbij?



Toon eerste bericht

97 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je ziet steeds meer dat de community managers van PX niet meer reageren. Ze weten dat wij gelijk hebben en dat er niet naar de klant geluisterd wordt. Als ze reageren is het prive. Nee PX neem je verantwoordelijkheid en ga mee met de tijd van HD. Er wordt ook meer naar Wallonië dan naar Vlaanderen gekeken wordt. Ga op de kabel en ga de concurrentie aan met Telenet. PX heeft het toch op hoog niveau gegooid dat Telenet de kabel open moest gooien. Nu hij is open, begin er dan aan.
Grootste nadeel dat ze hebben bij PX geen babbel tussen hun en ons al klant.

Hebben veel meer HD zenders in Wallonië dan in Vlaanderen en wij betalen even veel. En de uitleg dat dit afhang waar je woont Vlaanderen, Wallonië of Brussel is dikke bulschit. Gelijk welk gewest je woon je moet als klant de keuze hebben om te kiezen wat je wilt.

Er is een enorm verschil in HD tussen Vlaanderen en onze Waalse vrienden. Had graag antwoord van PX waarom wij evenveel moeten betalen voor minder HD zenders dan in Wallonië, ik noem dit discrematie. Het aanbod in Wallonië is veel groter in HD en hebben ook pak meer zenders in hun pakket dan de Vlamingen voor zelfde geld. En met een Waalse pakket zitten ook al de Vlaamse zenders erin.

Graag uitleg a.u.b.
Badge +4
Voor HD of hoger moet er ook eerst een deftige internet snelheid zijn, maar zolang niet iedereen van Vdsl en vectoring kan genieten moeten men nog niet veel verwachten van veel meer HD of 4K .....
De meesten zullen toch HD kunnen bekijken, mss wel niet op drie decoders!
Proximus in UHD
Even heb ik zelf en senario opgebouwd als je bv in VDSL zone 1 zit
en je drie V5-compacts zou hebben, wat er dan zou eventueel mogelijkzijn:
VBP=70Mbps (VDP=100Mbps) en een TVP=40 Mbps
decoder 1 => UHD
decoder 2 => HD
decoder 3 => HD

Dit senario zou ook kunnen in VDL zone 2 met
VBP=50Mbps (VDP=85Mbps ) en een TVP=40 Mbps

NB: In VDSL zone 1 zou men nog verder kunnen gaan door het TVP op 50 of 60 Mbps te brengen.
Reputatie 6
Badge +2
Grootste nadeel dat ze hebben bij PX geen babbel tussen hun en ons al klant.

Hebben veel meer HD zenders in Wallonië dan in Vlaanderen en wij betalen even veel. En de uitleg dat dit afhang waar je woont Vlaanderen, Wallonië of Brussel is dikke bulschit. Gelijk welk gewest je woon je moet als klant de keuze hebben om te kiezen wat je wilt.
Er is een enorm verschil in HD tussen Vlaanderen en onze Waalse vrienden. Had graag antwoord van PX waarom wij evenveel moeten betalen voor minder HD zenders dan in Wallonië, ik noem dit discrematie. Het aanbod in Wallonië is veel groter in HD en hebben ook pak meer zenders in hun pakket dan de Vlamingen voor zelfde geld. En met een Waalse pakket zitten ook al de Vlaamse zenders erin.

Graag uitleg a.u.b.


Eigenlijk vraag ik mij af waarom het aanbod verschillend moet zijn voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel, het zou toch veel beter zijn dat het aanbod voor heel België hetzelfde is.
Reputatie 6
Badge +2
Voor HD of hoger moet er ook eerst een deftige internet snelheid zijn, maar zolang niet iedereen van Vdsl en vectoring kan genieten moeten men nog niet veel verwachten van veel meer HD of 4K ..... dat

Inderdaad niet iedereen kan HD zenders ontvangen omdat heel wat huishoudens nog op ADSL zitten laat staan dat ze dan 4K zenders zullen ontvangen.
Dat Proximus maar maakt dat iedereen naar HD zenders kan kijken en als dan toch bezig zijn met hun netwerk op te waarderen dan kunnen ze ineens dat netwerk zo aanpassen dat er in de toekomst 4K zenders kunnen doorgezonden worden.
voor deze die nog op adsl zitten (en dat percentage is serieus aan het dalen) kan proximus ook nog mee op de kabel springen als ze geen voldoende VDSL snelheid kunnen bieden (zone 1 en 2 bijvoorbeeld).
Reputatie 7
Badge +1
Hier heb je gelijk in. PX moet ook op de kabel. PX heeft er namelijk ook voor gezorgd dat TN de kabel open moest stellen. Dus PX neem je verantwoordelijkheid op naar je klanten toe en laat zien dat je aan je klanten denkt en ze belangrijk vindt.
Regionale zender Focus/WTV nu ook in HD bij Telenet.
Intussen bij Proximus blijft men slapen.
Badge +4
Hier heb je gelijk in. PX moet ook op de kabel. PX heeft er namelijk ook voor gezorgd dat TN de kabel open moest stellen. Dus PX neem je verantwoordelijkheid op naar je klanten toe en laat zien dat je aan je klanten denkt en ze belangrijk vindt.
PX zou de kabel enkel gebruiken in nood gevallen waar er zelfs geen Adsl is enzo ... ze doen namelijk wel verder met hun eigen netwerk te verbeteren en te optimaliseren.
Daarvoor heeft proximus inderdaad 1 miljard uitgetrokken, naar het voorbeeld van TN met hun "grote netwerf" ‼

Maar of ze met die 1 miljard ook iets gaan doen voor deze waar alleen adsl voorhanden is en geen kabel, dat is maar de vraag, zeker omdat die een kleine minderheid vormen.
Het zelfde kan je dan afvragen of TN met de centen voor "de grote netwerf" iets gaan doen voor deze minderheid !?
Reputatie 7
Badge +1
PX heeft gewoon lak aan de klanten. Ze gaan niet mee in de tijd. Heb vanavond op NPO 3 gezien dat deze op SD gaat verdwijnen. Dit wordt normaal alleen doorgegeven als je satelliet tv hebt van Canal Digital of TV Vlaanderen hebt. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Valt wel heel erg op dat de community managers van PX die op dit forum zitten helemaal geen commentaar geven aangaande het HD aanbod en hoe Vlaanderen achteruit gezet wordt tov Wallonië. Nee PX jullie zijn slecht bezig en denken helemaal niet aan jullie klanten.
Al weken dat er veel mensen erover zagen en uitleg vragen aan PX.

Maar met al die medewerkers krijgen wij maar geen antwoord op onze vragen. En ik snap dit ze kunnen geen info erover geven als de top van PX hun in het ongewiste laat.
Dus ik smijt geen bloempot met bloemen erin naar hun wel naar de top.

PX is een nationaal bedrijf woon je in Wallonië, Vlaanderen of het Duitse gewest, de prijzen zijn hetzelfde maar het aanbod verschil tot en met per gewest zowel in het aanbod van zenders in SD of HD.


Ik ga vandaag klacht indienen bij de ombudsman om dit aan te kaarten. Is puur discrimineert dat wij als Vlamingen pak minder hebben dan in de andere gewesten. Is een schande dat wij evenveel betalen voor minder aanbod.
Vervolg komt nog wel op dit verhaal.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik heb dat ook ooit eens gedaan, omdat ik als Vlaming in Brussel, geen recht had op National Geographic in het Nl., maar alleen de Franse versie kreeg, ik heb er zelfs een politica aangezet, en dat is allemaal op niks uitgedraaid: het is een politieke regeling (wat anders in dit landje?) tussen de gewesten.
Dat heeft Alexander trouwens al uitgelegd.
Nu, dat heeft niks te maken met het HD aanbod, dat bij de Franstaligen inderdaad hoger is.
Daar zal dan ook wel weer een uitleg voor zijn zeker gelijk altijd, een harde concurrentie zou meer wonderen doen !
Snap wat je bedoel Marleen.

Forumlezers moeten de volgende lijsten eens goed bestuderen.
Vlaams aanbod: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-old.pdf/tv-channels-flanders-old.pdf
Waals aanbod: http://support.en.proximus.be/euf/assets/pdf/tv-channels-wallonia.pdf
Brussels aanbod: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-brussels-old.pdf/tv-channels-brussels-old.pdf

Wat een verschil in aanbod van zenders en HD en allemaal in de drie gewesten aan dezelfde prijs ik vind dat niet normaal, betaal even veel en krijg minder dan in de andere gewesten.

Graag uitleg van PX wat is de reden ervan ?
Reputatie 7
Badge +1
Hier krijg je geen uitleg over. PX zwijgt. Ook de medewerkers op dit forum zwijgen omdat we in deze gelijk hebben. Heb al verschillende malen contact gezocht met een CEO van PX. En op het gebied van de zenders krijg je geen of een afwijkend antwoord. Nee dan is TN een andere weg ingeslagen en daar komen er wel HD zenders bij, recent Focus en Vitaya. Ben er hard over aan het denken om over te schakelen al ben ik al meer als 20 jaar PX klant. Dat vind ik zo jammer dat PX helemaal niet aan de klanten denkt. Kunnen makkelijk een kleiner zender pakket maken gericht op de Vlaamse markt met veel HD zenders.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en vraag ook niet liever dat er meer HD komt , maar ivm kleiner zender pakket, zal PX dan geen prijsaanpassing moeten doorvoeren, en gaat dan iedereen hiermee akkoord gaan, ik zeg niet dat er geen zullen zijn die zelf liever iets meer geven voor meer kwaliteit, maar is dat wel de meerderheid?
Reputatie 7
Badge +1
Maak een pakket tussen Scarlet (28 zenders) en PX (70-80 zenders) in. Zo ongeveer 50 zenders. Met daarbij de meest populaire zenders. Prijs ga je tussen Scarlet en PX zitten. Of laat hetzelfde als alles HD wordt.
Veel beter zijn mocht PX eens antwoorden wat de toekomstplannen zijn betreffende HD aanbod en wat de reden is dat wij evenveel betalen als in de andere gewesten en wij minder aanbod hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Veel beter zijn mocht PX eens antwoorden wat de toekomstplannen zijn betreffende HD aanbod en wat de reden is dat wij evenveel betalen als in de andere gewesten en wij minder aanbod hebben.
Antwoord van Proximus in een ander topic waar je zelf ook in zit.: vind je hier

Als ik dit forum zo lees dan antwoord Pxs op de meeste vragen / discussies. Misschien is het niet het antwoord dat je wilt, maar dat ze niet antwoorden is niet juist.
Een antwoord krijg je mss wel maar of het een antwoord is dat je wilt of waar je echt iets aan hebt dat is natuurlijk nog heel iets anders ;-)))
Hierbij wil ik ook direct opmerken dat dit geen verwijt is naar de Proximus medewerkers die alleen de boodschap mogen overbrengen die ze van hogerhand maar mogen of kunnen geven, waarvoor ze dikwijls de kop van jut worden !
Reputatie 7
Badge +1
Heb het antwoord van PX gelezen in het ander topic. Hij zegt investeren alleen in HD zenders die veel bekeken worden. Wordt er dan naar de NPO en BBC niet veel gekeken ?
Ook dat Eurosport en Discovery in HD zijn. Maar die zitten in het Multi Boeket. Kosten € 14,95. Tel je dit op bij internet comfort is het net zo duur als TN Whoppa maar die heeft dan veel meer snelheid en meer HD zenders en aanbod gericht op de Vlaamse markt. Nee in het basis pakket moeten HD zenders bijkomen. En op dit forum item reageert er geen een PX community manager meer. En ik begrijp heel goed dat zij de boodschap doorgeven en dat er op hogerhand de beslissing genomen moet worden. Ik zeg ga als PX op de kabel en het zal veel beter worden. Als PX ermee begint wil ik wel als proefpersoon mij aanbieden.
Wil je dan nog meer miserie over kop halen dan nu ;-))
Er zullen wel nog kandidaten zijn, zeker als je zie dat je tegenwoordig 200Mbps kan halen bij TN, al heb ik daar persoonlijk ook direct geen behoefte aan en hangt ook nog af wat Px op de kabel dan zou moeten kosten.

Reageer