Poll: Waar dient Proximus zich op korte termijn het meeste op toe te leggen?


Waar dient Proximus zich op korte termijn het meeste op toe te leggen?

Poll: Waar dient Proximus zich op korte termijn het meeste op toe te leggen?


24 reacties

i.v.m. met die poll's die je opgestart heb dat initiatief is sowieso goed, dat staat buiten kijf,
maar volgens mij zit je daarvoor niet op de goed plaats hier, om de eenvoudige reden dat een poll maar betekenis heeft of een goed algemeen beeld geeft wat de px tv klanten willen, indien je resultaten binnen krijgt van een hoog percentage van het totaal aantal proximus tv klanten.
Dus kijk hoeveel antwoorden je na een voldoende tijd gaat binnen krijgen en bereken uit dit aantal het percentage t.o.v. het totaal aantal klanten en je zal direct je besluit kunnen trekken of dit representatief is.
Volgens mij zou je al de proximus klanten aan zo'n enquête moeten laten mee doen om een echt goed beeld te krijgen, door bv hun een mail te sturen.
Enfin ik wou even mijn mening kwijt over deze enquêtes die je opgestart hebt.
Nog iets anders, je spreekt over decoder v6, maar dan moet je ook eerst weten wat voor voordelen (meer mogelijkheden, meer functies enz...) deze decoder gaat bieden t.o.v. de v5 (v5-c) bijvoorbeeld.
Net het zelfde voor de bbox4 wat gaat die dan meer bieden dan de bestaande bbox3 met zijn wifi-ac norm
enz...
Nog iets anders, je spreekt over decoder v6, maar dan moet je ook eerst weten wat voor voordelen (meer mogelijkheden, meer functies enz...) deze decoder gaat bieden t.o.v. de v5 (v5-c) bijvoorbeeld.
Net het zelfde voor de bbox4 wat gaat die dan meer bieden dan de bestaande bbox3 met zijn wifi-ac norm
enz...


Degenen die deze optie kiezen, zouden dat in een reactie op dit topic kunnen vermelden wat ze daarvan verwachten of op hopen.
i.v.m. met die poll's die je opgestart heb dat initiatief is sowieso goed, dat staat buiten kijf,
maar volgens mij zit je daarvoor niet op de goed plaats hier, om de eenvoudige reden dat een poll maar betekenis heeft of een goed algemeen beeld geeft wat de px tv klanten willen, indien je resultaten binnen krijgt van een hoog percentage van het totaal aantal proximus tv klanten.
Dus kijk hoeveel antwoorden je na een voldoende tijd gaat binnen krijgen en bereken uit dit aantal het percentage t.o.v. het totaal aantal klanten en je zal direct je besluit kunnen trekken of dit representatief is.
Volgens mij zou je al de proximus klanten aan zo'n enquête moeten laten mee doen om een echt goed beeld te krijgen, door bv hun een mail te sturen.
Enfin ik wou even mijn mening kwijt over deze enquêtes die je opgestart hebt.


Bedankt om je mening te uiten, Elsa.
Badge +4
Mijn stem gaat naar Sneller internet (o.a. vectoring) omdat hier en op nog veel plaatsen er totaal nog geen vectoring is......
Mijn stem gaat naar Sneller internet (o.a. vectoring) omdat hier en op nog veel plaatsen er totaal nog geen vectoring is......

Bedankt voor je toelichting! 😃
Staat er niet bij maar ik kies voor software die foutloos werkt.
Dat is mijn ogen ook het belangrijkste van allemaal‼
Reputatie 2
Ik ga momenteel mijn laatste week als klant in bij Proximus en ik heb voor een meer transparante klantendienst gekozen.
Waarom? Ik ben misschien een alleenstaand geval, maar persoonlijk vind ik dat wel veel miskleunen gebeurd zijn in de korte tijd dat ik klant was.

- Bij aanvraag internet (eind 2014) werd mij nog een b-box 2 meegegeven i.p.v. een b-box 3, die toen al meer dan een jaar op de markt was. Antwoord in het officieel Px-Center: b-box 3 is niet compatibel met ADSL.
- Toen ik aangesloten was kreeg ik niet de snelheid die mij zowel volgens de telefonische klantendienst als het Proximus Center beloofd was voor ik klant werd. Ze konden toch ook wel eens kijken hoe ver ik van de ADSL-centrale zat zeker?
- Paar maand later een SIM-swap voor mijn gsm in datzelfde Proximus Center: 5 euro, terwijl het verplicht gratis hoort te zijn. Het was mij niet om het bedrag te doen, maar ik stel eerlijkheid en betrouwbaarheid hoog in het vaandel bij zo'n bedrijf.
- In juli vorig jaar deed ik een telefoontje naar de klantendienst om es te polsen naar de verdere uitrol van VDSL2 in mijn regio. De vriendelijke man moest een teleurstellend antwoord geven en zag dat de kwaliteit van mijn ADSL-lijn ook niet al te best was en wou op eigen initiatief een technieker sturen, ook met de bedoeling om mij op het 4,6 Mbps-profiel te krijgen i.p.v. 3,3 Mbps, want de lijn had er wel de capaciteit voor.
- Bij die interventie heeft de technicus mij op een andere voeding geplaatst, met als resultaat dat mijn lijncapaciteit (die al niet om te stoefen was) gehalveerd is. Meneer, jij zit veel te ver van de centrale 3,3 Mbps is zeker niet haalbaar voor jou.
- Na veel gedoe uiteindelijk nog mijn 3,3 Mbps teruggekregen op een lijn die nooit meer in orde gekomen is. Ik mag eigenlijk tevreden zijn dat ik geen last had van uitval.
- De laatste keer dat ik naar de klantendienst had gebeld hebben ze me een kwartier op wachtmuziek gezet, om nadien in te haken. Ik ben daar trouwens altijd vriendelijk geweest en gebleven, die mensen doen ook maar hun werk.
- Op tevredenheidsenquêtes na een interventie wordt niet gereageerd, het kan hun worst wezen wat het resultaat was.

Als ze mij gewoon eerlijk zouden zeggen hoe de staat van mijn verbinding tot de centrale is, had ik er respect voor gehad en me er gewoon bij neergelegd. Ik begrijp ook wel dat ze geen dagen werk kunnen in steken voor één probleemgeval, maar de situatie terugbrengen naar vòòr die mislukte technische interventie moet toch wel mogelijk geweest zijn vind ik.
Gewoon je kop in het zand steken is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing, maar getuigt niet van veel respect t.o.v. de klant.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben het eens met Elsa: fijn idee, maar hoeveel klanten ga je via deze weg bereiken?
Hoeveel regelmatige forumleden zijn er: een vijfigtal maximum? Daar zullen ze bij Proximus niet van wakker liggen, als ze al van iets wakker liggen, behalve van de winstmarges.
Hun excuus is telkens hetzelfde:dat de kosten (die ze zouden moeten doorrekenen aan de klanten)voor meer en andere HD zenders bv. niet opwegen tegen 'het algemeen belang', wat dat dan ook moge betekenen.

Ben ik tevreden? Bofff.

Als ik mijn factuur van 2013 met die van deze maand vergelijk, betaal ik 20€ meer voor het zelfde: ik was verplicht wat administratieve aanpassingen te doen, en telkens werd mijn packprijs aangepast aan het laatste, duurdere tarief voor een bestaande klant.

Mijn boeket Entertainment werd uitgehold, er verdwijnen zenders, maar de prijs blijft toch even hoog. Ik word wel tot vervelens toe opgebeld door een Proximus medewerker om de Movies en Series Pass te nemen, duur en totaal ondermaats, als je het mij vraagt. Dat heb ik hem de laatste keer dan ook zeer vriendelijk, maar ook in zeer grafisch termen uitgelegd..

Net als voor 'evebxl' is ex-Numéricable geen optie, wegens totaal waardeloos, en Telenet is hier één gemeente te ver om daarnnaar over te schakelen, dus veel keuze heb ik niet.

Ik heb begin deze maand een aanpassing gedaan in MyProximus om mijn factuur via ZOOMIT te betalen, omdat je de betaling dan vroeger ziet. Volgens de klantendienst is die aanpassing gebeurd, maar volgens MyProximus gebeurt de betaling nog altijd via domiciliëring. Dat wordt dus weer afwachten wat ze er nu weer van gemaakt hebben. In het ergste geval twee keer dezelfde rekening.

Ik kan hierboven nogal wat opties aanvinken, vrees ik.
Inderdaad je kan ze gewoon bijna allemaal aanvinken 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Aangezien ik geen idee heb wat die nieuwe decoder en bbox zouden betekenen, als die al 'in de maak zijn', zoals jij ook al zei, kan ik die toch al uitschakelen. Joepie.:8
Ik ook niet, zolang ik geen problemen heb klaag ik niet.
Dat is inderdaad nog altijd het voornaamste dat alles probleemloos verloopt, en die V6 decoder is ooit opgenoemd geweest ivm met UHD, maar daarvoor hebben we nog tijd genoeg, aangezien er nog zoveel zenders enkel in SD gestreamd worden !!!!
Ik zou ook alles aanvinken buiten de v6 en bb4 waarvan ik nog niet direct de behoefte ervan inzie.
Langs de andere kant als je eens goed nadenkt en het lijstje doorloopt, en moest Proximus die lijst naar iedere klant doorsturen dan zou dit weinig zin hebben want ze weten al op voorhand dat iedereen alles gaat aanvinken uitgenomen voorlopig weer die v6 en bb4.
Eigenlijk komt het er op het zelfde neer dat proximus de vraag zou stellen "wil je dat alles nog beter wordt bij ons" 😃
Ja Elsa ik zou in feite ook veel kunnen aanduiden. Maar het zou geen zin hebben omdat bij mij geen problemen optreden. Dit is waarschijnlijk omdat ik ook dicht bij de rop zit. Ik heb nog nooit die problemen gehad om mijn stekker van de decoder te moeten uit trekken. En het forum met Eva was ook veel beter en toegankelijker vind ik.
Ik kan inderdaad ook niet klagen zelfs niet omtrent opnames, waarover er hier dikwijls klachten komen, op mijn v5-c verloopt alles tot hiertoe hoe het hoort.
Maar het gaat hier eigenlijk niet enkel en alleen over problemen maar wat P⌘ nog kan verbeteren.
Badge
Gekozen voor 'meer promoties voor bestaande klanten' .
Gewoon omdat ik al jaren klant ben en eigenlijk nauwelijks nog voordelen heb gehad. Terwijl ik nooit klaag :)

Was een moeilijke afweging, tussen sneller internet en meer promoties.
Reputatie 7
Badge +3
Ik stem voor andere, omdat ik die bokkensprongen, die af en toe gebeuren bij opnames (kan een programma niet in serie opnemen op 60 dagen, de ene serie kan ik wel al bij de programmatie op onbeperkt zetten, de andere niet, decoder regelmatig MOETEN uit- en aanzetten, of restore doen omdat een opname niet doet wat hij moet doen enz.).
Wat ik persoonlijk ook spijtig vind is dat het nieuwe van 19u niet meer beschikbaar is om 21u. Ik ben nu verplicht om het nieuw op te nemen, met gevolg dat ik in de planning de programmatie van 13u en 18u dagelijks moet wissen en herwissen (ze dringen zich altijd weer op).
De promofilmpjes die ook telkens weer in mijn opnames staan in het NL en FR. Zet die ergens anders, maar niet in mijn opnames. Want als de periode voorbij is, dan draaft hij weer opnieuw op met een nieuwe "korte" periode. :@
Het cirkeltje, ten teken dat een programma zal opgenomen worden, kan dat niet links ergens gezet worden. Nu staat dat uiterst rechts, met als gevolg dat, als de titel wat lang is, je die titel ziet, maar het cirkeltje net iets verder staat en dus niet op je scherm staat.
De infobalk die onderaan staat als je op pauze zet of doorspoelt, kan die AUB kleiner en bovenaan het scherm gezet worden (zie Pioneer DVD DH) ? Nu moet ik telkens als ik op pauze druk, terugspoelen, om de ondertiteling te kunnen lezen.
Doorspoelen, in real time. Dat is al lang slecht. En nu met die verplichte 5 minuten voor een opname, ben je verplicht om door te spoelen. Als ik nu het snelste neem om door te spoelen, dan volgt het beeld niet. En op het ogenblik dat ik op Play druk, zit ik al veel te ver.
Terug de mogelijkheid hebben om rechtstreeks naar de verschillende knoppen te gaan (doorspoelen; play, pauze, terugspoelen). Nu moet ik altijd via play gaan, voor ik op pauze kan drukken. Als je regelmatig die pauzeknop moet gebruiken (omdat de katten hier weer bezig zijn, of omdat ik iets te eten of drinken wil halen), dan vloek ik telkens als ik direct op de pauzeknop druk en hij gewoon verder doet waarmee hij bezig was (doorspoelen of terugspoelen).
Geen herhalingen opnemen, als de originele aflevering al geprogrammeerd staat of opgenomen is.
Mogelijkheid om terug op de TV over te schakelen tussen TV Gids en zendergids.
Opname uur bij een opgenomen programma zetten, zodat ik daaraan tenminste kan zien of het een herhaling is of het originele. Er zijn zenders die meerdere keren per dag hetzelfde uitzenden.
Maar het meeste wat ik hier aan haal, is al eens gevraagd.
Voor de rest heb ik geen klachten en ben ik een tevreden klant. 🆒
Tussenstand 29/05/2016 top 3 "wensen" :

1) Meer HD-zenders standaardaanbod TV
2) Andere (oplossing opnameproblemen, minder tot geen bugs in software, ...)
3) Meer transparante klantendienst / meer promoties bestaande klanten
Ik jaag mij niet meer op en heb PX de laatste 15 maanden veel krediet gegeven betreffende de opnames en het geraak maar niet opgelost, 90% van de topics is het antwoord je box van stroom halen. Vinden het blijkbaar doodnormaal bij PX dat de klant dit dagelijks moet doen.

En de huidige tv gids klopt langs geen kanten zelf dat kunnen ze niet meer bij PX correcte gids.

Nog dikke maand en Mobistar zit in mijn streek en is het dada PX jullie zijn klant kwijt die al 35 jaar correct betaalt. De volgende correcte betalen in de toekomst zal voor Mobistar zijn.
Reputatie 1
Ik heb voor internet via kabel gekozen. Px zal toch nooit de snelheden over zijn dunne koperdraadjes kunnen halen ivglm de snelheden over de kabel. Wil niet zeggen dat ik geen bewondering heb dat ze die snelheden überhaupt kunnen halen. Er moeten ook meer HD zenders komen.

@rsca_rsca
Zou handig zijn als je het totaal aantal stemmen zou vermelden, want dat is het belangrijkste nietwaar? Poll is sowieso toch waardeloos want je bereikt er te weinig mensen mee zoals hierboven al gezegd.

Off-topic: ben ook rsca fan. 😛
Als je hoge cijfers wilt halen zal je het zeker via andere sociale media moeten proberen en niet via het forum, enfin ja ik blijf maar in herhaling vallen maar soit, wie niet horen wil hebben ze mij altijd gezegd moet maar voelen 😉
Ik heb voor internet via kabel gekozen. Px zal toch nooit de snelheden over zijn dunne koperdraadjes kunnen halen ivglm de snelheden over de kabel. Wil niet zeggen dat ik geen bewondering heb dat ze die snelheden überhaupt kunnen halen. Er moeten ook meer HD zenders komen.

@rsca_rsca
Zou handig zijn als je het totaal aantal stemmen zou vermelden, want dat is het belangrijkste nietwaar? Poll is sowieso toch waardeloos want je bereikt er te weinig mensen mee zoals hierboven al gezegd.

Off-topic: ben ook rsca fan. :P


Als je hoge cijfers wilt halen zal je het zeker via andere sociale media moeten proberen en niet via het forum, enfin ja ik blijf maar in herhaling vallen maar soit, wie niet horen wil hebben ze mij altijd gezegd moet maar voelen ;)

Inderdaad, hier op dit forum bereik je verhoudingsgewijs minder personen dan via andere sociale media. Hier heb je eventueel enkele Proximus-medewerkers die het kunnen doorspelen aan degenen die erover gaan. Het zou interessant zijn moest Proximus al z'n klanten een e-mail en/of brief sturen met daarin enkele (meerkeuze)vragen wat zij graag veranderd of verbeterd willen zien en dié resultaten bundelen in de grote "Proximus tevredenheidsenquête 2016" en op basis daarvan verder te gaan.
Volledig mee eens, heb ik hier al enkele keren ook al op het forum voorgesteld, natuurlijk zit er dan wel een addertje onder het gras dat zij zelf bepalen wat ze graag vragen of mss beter gezegd wat ze liever niet vragen bij deze meerkeuze vragen !!

Reageer