Vraag

Plotseling heel hoog mobiel internet verbruik

  • 9 September 2016
  • 3 reacties
  • 3077 Bekeken

Hallo,

sinds vorige week is mijn mobiel internet verbruik onverklaarbaar hoog. Ik heb tussen 4 en 9 september 540Mb mobiel verbruikt op mijn smartphone! Dit terwijl ik tot op heden nooit meer dan 30% in een hele maand van mijn 1Gb waar ik recht op heb heb verbruikt. Ik heb niks anders gedaan dan gewoonlijk en gebruik meestal WIFI.
Ik kan dit niet verklaren, iemand suggesties aub? Kan ik ergens zien 'waar' die 540Mb dan vandaan komen, wat er bezocht zou geweest zijn enz...

Ik werd voor die periode herhaaldelijk ook opgebeld door +32475151230 (wat dan bij opnemen de voicemail bleek te zijn)...kan het daar iets mee te maken hebben. Ik heb schrik dat iemand anders van mijn nummer gebruik maakt om mobiel te surfen, kan zoiets??

3 reacties

je bent zeker niet alleen die dit vaststelt zie bijvoorbeeld:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/gerechtelijke-klachtombudsman-34743

Nog een kleine tip:
Vele smartphones houden zelf ook het gegevensverbruik bij. Nieuwere androids doen dit bijvoorbeeld alsook Apple.
Je kan dan nakijken waar juist je dataverbuik naar toe gaat per app.
Voor alle duidelijk, dit heeft niets met Proximus te maken en is een feature op je smartphone.
Dit is ook meestal een tijdspanne van een maand welke dus niet altijd samen loopt met je mobiele data bundel bij Proximus.


NB: ik zet persoonlijk altijd mijn mobiel (3G/4G) -, wifi - en ook bluetooth verbinding uit als ik de smartphone in wachtstand zet, vraagt natuurlijk wel iedere keer wat moeite maar zorgt er wel voor dat je niet voor verassingen komt te staan.
Sommige apps gebruiken ook plaatsbepaling enz...

Je kan bv ook de prox smartwifi app gebruiken, schakel onderweg automatisch over van mobiel internet naar gratis wifi.
http://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/producten/internet/mobiel-internet-/gratis-smart-wi-fi.html
Goeie tip! Altijd uitschakelen, die mobiele wifi , zo doe ik het ook.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Francois_075

Waaraan het volume opgebruikt is kunnen we niet zien maar dit kan je vaak ook vinden bij de instellingen op uw gsm toestel.

Het opbellen van de voicemail is volledig gratis en zal ook geen extra verbruik van uw mobile internet kunnen veroorzaken.

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer