Plotse HD haperingen (zonder enige aanleiding)


Beste,

is het mogelijk om even na te gaan of het signaal wat we momenteel binnen krijgen voldoende is om HD te kijken? Tot een drietal weken geleden was hier geen enkel probleem mee, momenteel komt op ieder HD kanaal ruis (blokjes) op het scherm. Ik heb reeds de signaalsterkte van het doorvoersysteem gecontroleerd, hier is niets mis mee (groene huisjes zichtbaar). Er is ook geen enkel ander apparaat extra aangesloten dat de eventuele storing kan veroorzaken. We hebben ook al een volledige systeemreset gedaan (decoder uitschakelen gedurende 10 seconden en dan 'menu+back+ok' inhouden tot er een bepaald commando verschijnt).

Hopelijk kan u ons snel verder helpen....

Klantnummer: 608269362


Mvg,

Jan

14 reacties

Het zal eerder iets te maken hebben met je devolo's probeer mss deze eens te herinitialiseren:



  • Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  • Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  • Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  • Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  • Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  • De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

groetjes,

Elsa
Sinds dinsdag 05 juni hebben wij hier ook last van...

Voorgestelde oplossing, hierboven vermeld, helpt niet!

Al meerdere keren de installatie van de Modem, decoders en adapters van nul af aan heruitgevoerd..

Dit werkt dan heel even, maar na 20-30 min Krijgen we weeral storingen op de HD-zenders en loopt de decoder muurvast.


Als je kan verbindt je modem direct met een losse utp kabel zodanig dat je kan de devolo's uitsluiten en als het dan goed werkt ben je zeker dat de problemen van de devolo's komen.

Een factory rset doen van de decoder kan ook nooit kwaad. zie hiervoor op ricy's blog ==> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

Elsa

Helaas niet mogelijk.
Afstand modem tot dichtstbijzijnde decoder bedraagt 20m
Beschik ni over zo'n lange UTP kabel...

Factory reset ook reeds 2x uitgevoerd...

het zal negen op tien wel je devolo's zijn die voor problemen zorgen
Ik ga maandagmiddag langs het belgacom center in zottegem.

Moet er toch zijn voor een onjuist factuurbedrag...
Hopelijk kunnen zij snel iemand regelen om onze problemen op te lossen..


thx vr de reacties al...
Veel meer kan ik hier zelf niet doen vrees ik

Badge
Bij mij is mijn HD decoder (V4) gisterenavond ook vastgelopen. Installatie is hier volledig bekabeld.

Er was een opname bezig. Dus zéééér ambetant, want ik heb dan de decoder moeten resetten (stroom 10 sec. afgezet).

Er was dus een deel niet opgenomen...... Vroeger gebeurde dat wel meermaals, maar nu was het toch heel lang geleden.

Grtjs.
Dat kan gebeuren maar sedert ik de decoder default om de 14 dagen een factoryreset geef heb ik nooit nog problemen gehad en 't is te hopen dat dit zo blijft !

groetjes,

Elsa


@ frederik als je naar helpdesk belt 0800 22 800 stellen ze dan fouten vast ?
Helpdesk nog niet gebeld...
Beet schrik voor, als ik hier sommigen hun ervaringen lees..

Tot meer dan een uur wachten eer je iemand aan de lijn krijgt...

ik laat wel iets achter wanneer ik terug ben vh Belgacom center
Badge
Elsa bedankt voor de tip. Ik ga vanaf nu ook regelmatig een Factoryreset doen.

Grtjs.
Frederik, ik persoonllijk heb nochtans geen slechte ervaring met de helpddesk maar aan u natuurlijk de keuze.


computerken, morgen vroeg doe ik ook terug een factoryreset want soms wordt dit vergeten en terwijl ik aan het ontbijten ben kan de decoder zijn factoryeset procedure ddorlopen.


groetjes, Elsa.
Ik had ook HD haperingen maar het bleek dat mijn GSM te dicht bij de modem lag en dat was de oorzaak !
Belgacom Center vandaag uitzonderlijk gesloten 😛

Dan toch nog maar eens de hele installatie opnieuw gedaan...
Echter de devolo in de woonkamer eens in een ander contact gestoken...
Alles werkt terug perfect !!

Nochtans is er niks mis met dat ene stopcontact...
Andere apparaten werken perfect wanneer op dat contact aangesloten.

Alvast bedankt voor alle reacties hier...


Grtn
ja, bij plc's kunnen het echt details zijn die roet in het eten gooien.... bv magnetische velden afkomstig van een voeding ofzo....

enfin, al goed dat het BC center gesloten was

mvg

Reageer