PLC voor Internet EN BETV

  • 4 January 2011
  • 7 reacties
  • 843 Bekeken

Hoi allen,

even deze vraag :

op dit moment gebruik ik devolo's om mijn pc te voorzien van internet daar deze nogal wat verwijderd staat van de bbox2, nu had ik graag een extra decoder aangekocht om Belgacom TV ook te kunnen bekijken op de 1ste verdieping van onze woning. Is het mogelijk om twee apparte plc-systemen (bvb twee systemen van een ander merk) te gebruiken (dus een voor internet , andere voor BeTV) of zouden beide systemen elkaar gaan storen?

Alvast bedankt voor enige info hieromtrent...

7 reacties

Effe bumpen...
Normaal is het niet mogelijk om 2 PLC systemen te gebruiken op 1 stroomnet aangezien deze mekaar zouden storen (zie enkele vorige forumposts). Wel zou het perfect mogelijk moeten zijn om uzelf een Ruckus HD systeem aan te schaffen en via deze weg uw extra decoder aan te sluiten zonder enige vorm van storing.

Meer info zou u hiervoor kunnen vinden in een Belgacom verkooppunt of via een van de moderators/Eva

Mvg
Badge
beste

T3D gaf het juiste antwoord, twee PLC systemen voor data en beeld gaan niet samen

groeten-muisje

Misschien contact opnemen met devolo (support@devolo.be).

Volgens de handleiding van de 200-AV+ kunnen verschillende types devolos alleszins wél door elkaar gebruikt worden op hetzelfde net :

 N.B.: dLAN-apparaten zoals de devolo dLAN duo (14 Mbit/s) en devolo dLAN HS Ethernet (85 Mbit/s) kunnen in combinatie met dLAN 200 AV-apparaten (200 Mbit/s) zonder onderlinge storing binnen hetzelfde elektriciteitsnet worden gebruikt, maar kunnen niet rechtstreeks met elkaar communiceren. Voor het opzetten van een dLAN 200 AV-netwerk hebt u daarom twee dLAN 200 AV-apparaten nodig (200 Mbit/s). Meer wetenswaardigheden over dLAN en dLAN 200 vindt u op onze website www.devolo.com onder het gedeelte Service & Support.

Ik veronderstel dat je voor beide netwerken enkel een verschillend wachtwoord voor de versleuteling moet instellen.

Mvg

Of tenzij je een bijkomende devolo kan kopen. (Dus 1 die signaal verstuurt en 2 die signaal ontvangen)
Is ook een mogelijkheid, maar kan wel evt een bottleneck geven heb ik zo al gemerkt, dus in dit geval misschien beter 25€ opleggen voor een Ruckus HD systeem ipv 50€ voor de 2e ontvanger.

Mvg
Beste TimeChild,

De oplossingen in deze post zijn duidelijk. U kiest best voor een ruckus HD oplossing.

Vriendelijke groet,
Eva

Reageer